handdator

Visa fullständig version : pauline nordin/ fighter diet


eva_
2009-03-25, 16:33
Hej!
är det ngn som har köpt Pauline Nordins "fighter diet"?
eller som vet mer om den?

har kollat runt på hennes hemsida (fighterdiet.com) för att hitta utdrag eller så, men hittar inte mkt info.

är intresserad av hennes kost o träning.
enl hemsidan kan man tydligen köpa ngn "e-book" på 21 sidor för ca 200 skr.
så det är rätt dyrt om man inte vet vad man får. innehåller den en kostplan och träningsshema, eller vad?

alltså - ngn som vet mer om PN's fighter diet??
tack på förhand!

mikaelj
2009-03-25, 16:40
Det ser ut som en helt vanlig cyklisk ketogen diet.

eva_
2009-03-25, 16:54
var hittade du info?

mikaelj
2009-03-25, 16:56
På hennes hemsida i beskrivningen av vad hon äter. Det var ett tag sedan, men hon skriver ungefär att man ska äta massa protein/fett/grönsaker, men då och då svulla chips och pizza. Det låter som en cyklisk ketogen kosthållning.

eva_
2009-03-25, 17:01
hm, hittar inte att hon skriver precis vad hon äter på "fighterdiet.com". och av det jag har läst så käkar hon ALDRIG chips/pizza!

men tack för svaret;)

mikaelj
2009-03-25, 17:09
OK, kanske inte specifikt pizza, men...:

THE BEST THING WITH THE FIGHTER DIET IS YOU WILL BE ABLE TO EAT ALL YOUR BELOVED STARCHY PRODUCTS AND CEREAL AND BREAD, PASTA, FRUIT ETC ON A REGULAR BASIS. THIS WILL ONLY REV UP YOUR METABOLISM SINCE YOU CYCLE IT. THUS YOUR BODY WON´T GET USED TO AND GET FAT FROM THE STARCHY CARBS.

Vad är pizza om inte bröd med fett och protein -- fett och protein är ju tillåtet i hennes egna CKD-blandning. Det handlar om kolhydratcykling, helt enkelt.

"Rev up your metabolism" är f.ö. bullshit, den sjunker inte på en ketogen kosthållning vid energibalans. Vilket du är, eftersom hon påstår att man aldrig är hungrig.

Guddi
2009-03-25, 20:00
Jag har svårt att se hur 21 sidor skulle kunna vara värt 200 kr. Lägg pengarna på en bok där du faktiskt lär dig något och inte bara får lära gör så här...

eva_
2009-03-26, 08:51
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"

mikaelj
2009-03-26, 08:58
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"

Finns andra böcker som med störstra sannolikhet är mer läsvärda, som "TNT Diet" (~200 kronor) av Jeff Volek. Innehåller info om kroppens energiomsättning på cocktailpartynivå, samt kompletta kost- och träningsprogram.

Volek är dessutom Känd Fettprofil(tm) och medansvarig för http://www.nutritionandmetabolism.com.

C.E.J.
2009-03-26, 09:47
Jo håller med dig Guddi, men med hennes sanslösa resultat så är jag helt klart nyfiken, så det var ju synd att ingen här har läst hennes "fighter diet"

Hennes sanslösa resultat har hon fått av många års hård träning och "dedication", att följa hennes fighterdiet i några månader kommer inte ge dig eller någon annan samma resultat, aldrig.

eva_
2009-03-26, 10:14
cej - precis, det är uthållighet som ger resultat.
och jag är fortfarande intresserad av hennes "lifestyle", mer i detalj.

young_george
2009-03-27, 11:11
"The most common reason for no results with arm training is technique. I’ve had a lot of clients who tell me they curl 45’s and 50’s and do skull crushers for triceps with a lot of weight, yet they have not seen any increase in muscle. Are they non responders? No, not at all! It’s due to bad form that takes the load off the targeted muscles and let the shoulders, the lower back, the wrist take the load. When you clean up your form, be ready to drop the poundage a lot , but don’t worry, you will be encouraged seeing the muscles grow!"

7 sidor, 20$. Wow... bara wow... goda råd är verkligen dyra. Får nog bli en ab-slider från tv-shop istället.

Commando1980
2009-03-27, 17:04
Hej!
är det ngn som har köpt Pauline Nordins "fighter diet"?
eller som vet mer om den?

har kollat runt på hennes hemsida (fighterdiet.com) för att hitta utdrag eller så, men hittar inte mkt info.

är intresserad av hennes kost o träning.
enl hemsidan kan man tydligen köpa ngn "e-book" på 21 sidor för ca 200 skr.
så det är rätt dyrt om man inte vet vad man får. innehåller den en kostplan och träningsshema, eller vad?

alltså - ngn som vet mer om PN's fighter diet??
tack på förhand!

pengar i sjön.

Leifallan
2017-03-02, 19:36
Bumpar denna tråden då hon vart med på Tyngre precis. Dieten verkar vettig. Nån som coachats av henne?


Skickat från min iPhone med Tapatalk