handdator

Visa fullständig version : Dags och dra igång! Deffen


Tobbe_91
2009-03-25, 00:13
Tjena Tjena, sommaren närmar sig och det dags och få på bort lite fläsk, så jag tänkte dra igång ming deff. Så här kommer den se ut(Ge gärna tips och vad ni tycker jag borde ändra, om jag nu behöver det)...

Vikt: 75-76kg
Längd:Cirka 172cm

Målvikt:68-70kg


Deffen ; "Tobias"

Träningsschema
Morgornpromenad varje dag, förutom fredagar och lördagar
Söndagar;Bröst.Mage
Måndagar:Rygg,
Tisdagar:Axlar,
Onsdagar:Ben,Mage
Torsdagar:Triceps.Biceps,
Fredagar;Vila
Lördagar;Vila

Övningar:
Bröst: Bänkpress,Snedbänk och med hantlar
Axlar:Hantelpress och militärlyft, Special övning med viktplattor
Mage: Situps(Med hjälp av partner)
Rygg; Marklyft och Hantelrodd, Chins,Rodd
Ben:Knäböj och benspark
Torsdagar: Bicepscurl och Pushdowns,Tricepspress


Hur dagen ser ut..
5:00-6:00 Promenad (Powerwalk)
6:00 Frukost = Havergryns gröt och 2 kokta ägg
11:00 Lunch= Det som serveras i skolan, håller mig till de protein rika,
12:00 – 15:00 Frukt,(Banan)
16:00 Protein drink
17:00 Middag
18:00 – 22:00 Fritid
22:00 en burk makrill, Nattdrink.
(Vatten kommer drickas mycket)

Svårt här med maten, eftersom jag inte lagar den själv, men jag försöker göra det bästa ut av det.

Så vad tycker ni?*flex*

ceejay
2009-03-25, 00:30
Det viktigaste i slutändan är att du totalt sett äter lite mindre bara ;)
ser bra ut overall, lycka till!

CiCoro
2009-03-25, 00:32
Yep, ser lovande ut..lyckas du följa det schemat så grattis! :)..Gå upp 05.00 för en promenad efter att ha sovt ca 6 h hade jag inte klarat av!

vicarious
2009-03-25, 01:18
Det är lätt att lägga upp ett hårt deff-schema innan man väl har provat att deffa på riktigt. Att sen hålla det där schemat är inte alltid lika lätt.

Du behöver inte göra det för extremt - det ska hålla i längden också.

Att gå upp kl 05 för att gå ut och promenera tycker jag känns lite overkill. Varför inte lägga promenaden senare på dagen? Fungerar precis lika bra.

Anton Fräs
2009-03-25, 01:20
Du behöver inte göra det för extremt - det ska hålla i längden också.

Så sant så sant, kör på med schemat du har lagt men känner du att det tär lite väl mycket på dig med morgonpromenader eller liknande, tveka inte att lägga om lite eller kanske köra på lite lättare under ett par dagar. :)

elkongo
2009-03-26, 18:19
Skulle hellre prioritera sömn framför morgonpromenaderna, de kan man ta efter skolan/jobbet eller senare på kvällskvisten. Fast mängden sömn är ju individuellt, men jag skulle aldrig klara mig bara på runt 6 tim flera dagar i veckan under en deff. Men om du klarar det - tummen upp!

Tobbet
2009-03-27, 15:40
Körde också med morgonpromenix den första veckan, sen insåg jag att kvälls promenaden passade mkt bättre. Men de är ju en smaksak men prova de för underskotte är jobbigt som de är utan att gå upp kl 5 :D

Lycka till

Gislason
2009-03-27, 15:56
Körde också med morgonpromenix den första veckan, sen insåg jag att kvälls promenaden passade mkt bättre. Men de är ju en smaksak men prova de för underskotte är jobbigt som de är utan att gå upp kl 5 :D

Lycka till

Baah, som att 5 skulle vara tidigt, det är ju senaste laget utan promenad. Ni som går upp efter 6 lever lyxliv!