handdator

Visa fullständig version : schema help


jaooo
2009-03-24, 20:15
Kan nån hjälpa mig göra ett schema? Jag kan träna måndag, tisdag, onsdag och fredag. Spelar ingen roll om det är mindre dagar men mer kan jag inte.

Jag kör med maskiner och därför har jag inte hittat nåt schema till mig eftersom alla scheman jag hittar är med fria vikter.
Vill bli stark.

Snoken94
2009-03-24, 20:26
Kan nån hjälpa mig göra ett schema? Jag kan träna måndag, tisdag, onsdag och fredag. Spelar ingen roll om det är mindre dagar men mer kan jag inte.

Jag kör med maskiner och därför har jag inte hittat nåt schema till mig eftersom alla scheman jag hittar är med fria vikter.
Vill bli stark.

Enkelt, det blir ganska bra också.
Du får kolla på övningar på Övningsbanken, finns här som sticky's.

Måndag - Bröst, Triceps
Tisdag - Axlar, Traps
Onsdag - Rygg, Biceps
Torsdag - Vila eller vad du nu ska göra
Fredag - Ben, Vader

Ser i princip ut som mitt schema,fast på torsdagen är det vanligtvis tung bänk.
Men kom ihåg de 2 viktigaste övningar för ben o rygg:
Ben - knäböj
Rygg - marklyft

Det där med maskiner, finns det bara maskiner?
Konstigt gym isf :D Men försök o göra de flest övningar som kan göras här av det stället du tränar på.
Väldigt bra att köra med fria vikter också, stabilitet, balans och det tar nog mer, som att köra bröst (bänk) i smith, eller vanligt? Tar mycket bättre på vanligt.
Det var nog allt.

/Snoken

jaooo
2009-03-24, 20:29
Snoken94 det finns också fria vikter men rummet är litet som en garderob och det är alltid fullt där :P

CiCoro
2009-03-24, 20:31
Tycker ditt schema snoken_94 hade sett bättre ut om tisdagen bytade plats med onsdagen. Ryggen har mer vila och axlarna är nog inte så starka efter bröst och triceppasset..

Snoken94
2009-03-24, 20:34
Tycker ditt schema snoken_94 hade sett bättre ut om tisdagen bytade plats med onsdagen. Ryggen har mer vila och axlarna är nog inte så starka efter bröst och triceppasset..

Funkar helt okej för mig, men...9:e veckan har gått och nu är det vilovecka samt schema byte efter typ 4måns träning.

Får la se hur det ser ut då, jag följer ett speciellt schema vid nästa schema, för jag ska nämligen deffa.

Men tack för rådet.

/Snoken

Exhale_
2009-03-24, 20:37
Enkelt, det blir ganska bra också.
Du får kolla på övningar på Övningsbanken, finns här som sticky's.

Måndag - Bröst, Triceps
Tisdag - Axlar, Traps
Onsdag - Rygg, Biceps
Torsdag - Vila eller vad du nu ska göra
Fredag - Ben, Vader



Tycker det är för mycket att lägga ett helt pass på axlar/traps. Jag förespråkar halvkroppspass för dig jaooo. Ena dagen underkropp, andra överkropp. Kör tre pass i veckan och blir du rastlös kan du alltid köra kondition.

Snoken94
2009-03-24, 20:44
Tycker det är för mycket att lägga ett helt pass på axlar/traps. Jag förespråkar halvkroppspass för dig jaooo. Ena dagen underkropp, andra överkropp. Kör tre pass i veckan och blir du rastlös kan du alltid köra kondition.

Äsch, kör sten hård mage då...riktiga axlar/traps ska man ha :P
Men sten hård mage är ganska bra, det kör jag...glömde o skriva.
Jag kör tungt på axlar, hårt på mag passet.

Igentligen kör jag alltid ett mag pass vid varje pass, annars kmr inga möskler :D
Kör kanske typ 4x15 på såna där, 70% låtande sit up sak, tar ganska bra ändå.

Men på hård mage så kör jag massa skit :P 90% lutande sit ups saken, typ 4x7,
sen, dragon flags, och typ 3 andra övningar jag inte kan beskriva riktigt.

En annan sak man kan klämma in är ju underarmar, det är en riktigt skön smärta man får, jag hatar o träna underarmar, får så sjukt ont.
At the moment då, inte hela tiden :D

/Snoken

Pulsaxe
2009-03-25, 07:12
Äsch, kör sten hård mage då...riktiga axlar/traps ska man ha :P
Men sten hård mage är ganska bra, det kör jag...glömde o skriva.
Jag kör tungt på axlar, hårt på mag passet.

Igentligen kör jag alltid ett mag pass vid varje pass, annars kmr inga möskler :D
Kör kanske typ 4x15 på såna där, 70% låtande sit up sak, tar ganska bra ändå.

Men på hård mage så kör jag massa skit :P 90% lutande sit ups saken, typ 4x7,
sen, dragon flags, och typ 3 andra övningar jag inte kan beskriva riktigt.

En annan sak man kan klämma in är ju underarmar, det är en riktigt skön smärta man får, jag hatar o träna underarmar, får så sjukt ont.
At the moment då, inte hela tiden :D

/Snoken

Magen bör tränas som alla andra muskler, även den behöver vila. Visst får du säkert resultat men mage är inget undantag gällande återhämtning.

Axlar är ett väldigt diskuterat område och vissa kör det inte alls men får oerhört bra utdelning ändå. (Ta en kik på Slartibartfast)
Dock så har det självklart att göra med gener angående hur mycket man kan trötta ut axlarna, personligen så har mina axlar växt bättre på 2 veckor med halvkroppsschema än under ett halvår med fyrsplitt...