handdator

Visa fullständig version : Fotsula!


markizKF
2009-03-24, 18:50
Fotsula
Hej jag har börjat känna att min underfot har väldigt tunna "stötdämpare" på utsidan av främre delen av foten på höger sida på höger fot och vänster på vänster fot såklart. Det känns som om jag känner kotor när jag går.

Undrar om detta kan bero på att jag har sprungit under två års tid mer och mindre i perioder och även under ett tag gått ner väldigt mycket i vikt så att det inte finns något fett som stötdämpar eller om det är någon annan faktor.

Här kommer en bild för att klargöra var jag har ont. Det är ungefär den delen som heter "Arm/shoulder" på alla bilder. Det är utsidan av främre delen av foten på höger sida på höger foten och vänster på vänster fot såklart somsagt.

http://users.bandzoogle.com/coralmountaingardens/images/content/FootCharts.gif

Mycket tacksam för svar!

Martin Löwgren
2009-03-24, 21:55
Om du supinerar (vilket är relativt ovanligt) kommer mycket vikt att läggas på utsidan av foten och det kan vara en förklaring till problemet

markizKF
2009-03-26, 18:06
Okej men då gör jag nog det, vad ska jag göra åt det? Köpte pelott inlägg idag hoppas det kan hjälpa...

Martin Löwgren
2009-03-26, 18:16
Okej men då gör jag nog det, vad ska jag göra åt det? Köpte pelott inlägg idag hoppas det kan hjälpa...

Ilägg är ett sätt.

Stärka fibularis muskulaturen (utsida underben) en annan.

En kombination av båda torde vara optimalt.

Mvh