handdator

Visa fullständig version : Träningen innan sommarn?


Mil
2009-03-23, 18:14
Tja! Jag är ny här på kolozzeum.

Jag har länge tänkt att börja gymma men på grund av skada sjukdom osv så har det inte blivit av och till min förskräckelse upptäckte jag att det bara är 10 veckor till sommarlovet.
så har sprungit o köpt mitt gym kort och jag undrar lite hur ser mina chanser ut att kunna biffa upp mig till sommaren och få en "snygg" kropp.

Hur ska jag göra, kost?, kosttillskott? , antal pass?, vilka övningar osv?

16 år, jag är inte en pinne jag är ganska kraftig för att inte träna, har lite underhuds fett med. ( mammas sida skulle jag tro ;) )

kanske mycket begärt och jag ber om ursäkt ni hatar säkert den här typen av frågor, men är tacksam för svar :)

Wao
2009-03-23, 18:21
Det är helt helt helt omöjligt att säga utan att åtminstone se en bild på dig. Har du tränat förut? Kör på normalt. Halvkroppspass, tresplit, vad nu funkar bäst för dig - kostillskott om du inte tycker att du får i dig tillräckligt med mat redan.

DSBM
2009-03-23, 20:26
"Biffa upp dig" till sommaren kan du nog glömma på den här korta tiden (om du inte tränat innan). Men du kan alltid få lite mer muskler och gå ned i vikt och se bättre ut till sommaren. Men håller med ovanstående, behövs mer info för att ge bättre tips.

Mil
2009-03-24, 09:39
okej, jag vet inte riktigt vad ni vill ha för information om mig?
vikt längd?

jakob
2009-03-24, 10:09
Vad spelar det för roll hur stora dina chanser är, om du får svaret att du inte kommer bli nöjd så skiter du alltså i att träna helt? Vill man lyckas får man helt enkelt ge det tid...

DSBM
2009-03-24, 10:30
Vad spelar det för roll hur stora dina chanser är, om du får svaret att du inte kommer bli nöjd så skiter du alltså i att träna helt? Vill man lyckas får man helt enkelt ge det tid...
+1

Till TS. Har du tränat förut? Hur ser din kropp ut idag? Vikt, längd? Mål? Osv...

xarizma
2009-03-24, 14:18
Ät mycket, vila.. Träna inte för mycket, 2-3 gånger per vecka räcker. Övningar kan du bestämma själv och variera, men välj inte för svåra övningar i början.

Till sommaren hinner du inte med mycket, men kör på. :)

Tricklev
2009-03-24, 14:39
På 10 veckor kan det hända en del när man är ung, du kommer inte bli enorm. Men det behövs knappast, fördelen med att vara 16, är att 14-16 åriga tjejer tycker att alla armar på 34cm eller mer är enorma.

Och japp, jag drog slutsatsen att du undrade för att du vill få ligga, eller iaf få blickar av tjejer.

CiCoro
2009-03-24, 14:41
På 10 veckor kan det hända en del när man är ung, du kommer inte bli enorm. Men det behövs knappast, fördelen med att vara 16, är att 14-16 åriga tjejer tycker att alla armar på 34cm eller mer är enorma.

Och japp, jag drog slutsatsen att du undrade för att du vill få ligga, eller iaf få blickar av tjejer.

För 16-åriga tjejer är det magmuskler som gäller. Armarna kommer in i bilden vid 18-19 när killarna ska se lite manligare ut! Några år till och ryggen är plötsligt nummer 1..:)

LinusAnttila
2009-03-24, 14:45
Alltså lite svårt för oss och säga utan bild dvs. Men eftersom du inte tränat så mycket om det är så då, så är det ganska omöjligt och få upp en kropp inom 10 veckor eftersom att dom första träningarna visar resultat efter 6-8 veckor. Men om du så mkt ska kunna bli stor är det väl Basövningarna och löpning som gäller.

z_bumbi
2009-03-24, 15:35
På 10 veckor hinner det hända en del och lägger man sen till att sommaren är några veckor lång så hinner det hända ännu mer innan sommaren är slut.

Tricklev
2009-03-24, 16:09
För 16-åriga tjejer är det magmuskler som gäller. Armarna kommer in i bilden vid 18-19 när killarna ska se lite manligare ut! Några år till och ryggen är plötsligt nummer 1..:)

Hej, jag har raggat 16åringar i 7 år nu, dom gillar biceps.

Mil
2009-03-24, 18:33
vad ska det vara för bilder?spänna inte spänna, en av varje? :)

Protein
2009-03-24, 18:37
vad ska det vara för bilder?spänna inte spänna, en av varje? :)

ta en helkroppsbild i bra ljus så blir det nog bra. Spänn på

Mil
2009-03-24, 18:56
min kamera vet varken vad skärpa eller bra ljus är. :)

http://img10.imageshack.us/img10/9388/verkroppspnn.jpg

ni som tyckte jag skulle posta kropp :$

Mil
2009-07-22, 06:59
kul att min tråd dog när jag posta bilden :(

Kischen
2009-07-22, 07:15
kul att min tråd dog när jag posta bilden :(

Ja det var lite ironiskt :)

Ser väl skapligt ut med tanke på att du kanske inte tränat så mycket förr. Fortsätt köra bara.

NiklasAlm
2009-07-22, 08:54
Ser bra ut tror dock inte det kommer hända så mycket på 10 veckor eftersom du redan nu har en del muskler.