handdator

Visa fullständig version : Klöverknekts väg mot en snyggare och friskare kropp


Klöverknekt
2009-03-23, 14:21
Hej alla träningsmänniskor. Jag har bestämt mig för att starta en träningsjournal för att hålla motivationen uppe och förhoppningsvis få lite feedback.

Min bakgrund:
Jag var redan som barn knubbig och relativt svag i musklerna. Detta trots att jag alltid var mycket fysiskt aktiv. Jag antar att fel kost och för mycket godis var bovarna. Men jag kan även konstatera att jag har har gener för att lätt lägga på mig fett och ganska dålig grundstyrka.

I övre tonåren lade jag om kosten och gick ner en massa i vikt. Efter det började jag styrketräna och lade på mig muskler. Då jag fyllde 20 var jag i god form, både konditionsmässigt och styrkemässigt.

Efterföljande år har jag ätit för mycket skräpmat och druckit alldeles för mycket alkohol. Jag har gjort några halvhjärtade försök att komma i form men till slut gav jag bara upp och blev fetare och fetare. Förra sommaren, som nybliven 25-åring, var jag i mitt livs sämsta form. I augusti vägde jag 96 kg och såg ut såhär: http://i39.tinypic.com/a0cw74.jpg

Allt var kört i botten men som tur vad röt min flickvän ifrån och sa att nu får det vara nog! Jag blev först ledsen men vände det sedan till motivation för att gå ner i vikt så de senaste halvåret har jag gått ner till 77.1 kg (morgonvikt) och minskat 3 hål på bältet i byxorna. Numera ser jag ut såhär: http://i41.tinypic.com/1t3j0i.jpg

Stats i dagsläget:
Längd: 178 cm
Vikt: 77.1 kg
Mage: 94.5 cm

Träning och mål:
Mitt mål är att tappa ytterligare i fettvikt samtidigt som jag bygger lite muskler. Jag vet att detta är svårt att kombinera i längden så om några veckor måste jag nog välja mellan bulk eller fortsatt bantning/deff.

Jag styrketränar på gym varannan dag. Kör en 2-split så varje muskelgrupp får vila 4 dagar innan den tränas igen. Till detta promenerar jag minst 1 timme varje dag och försöker äta okej.

Klöverknekt
2009-03-23, 14:41
Ska tillägga att jag hittills bara tränat på gym i 3 veckor. Ska uppdatera med övningar i morgon.

Klöverknekt
2009-03-23, 19:45
Min dag:
Frukost: 2 mackor med ost och skinka
Lunch: 1 skiva blodpudding, 2 stekta ägg, en macka med skinka
Promenad 1h
Middag: Torsk med ris och kokta grönsaker, sås gjord på gräddfil
Frukt efter: 1 kiwi

Senare ikväll ska jag även äta 2 ägg tänkte jag.

Gym i morrn!

Klöverknekt
2009-03-24, 21:47
Idag var jag på gymmet och kämpade lite. Körde följande övningar:
Bänkpress
Knäböj
Repdrag (triceps)
Militärpress
Benspark
Flyes
Crunches (maskin)
Pull-downs
Sidomage (maskin)

Körde alltså halvkroppspass. Resten av kroppen tränar jag om 2 dagar, sen detta igen om ytterligare 2 dagar, osv.

Min dag:
Frukost: 2 skinkmackor, 2 kokta ägg, 1 glas juice
Gym
Lunch: Torsk, Ris, Kokta grönsaker
Middag: Ärtsoppa och nässelpannkakor
Promenad
Kvällsmat: 2 skinkmackor