handdator

Visa fullständig version : Body for life, dopade??


Barbastark
2009-03-22, 23:20
Hej!

Jag har kikat lite på body for life inspirations filmerna där dem går igenom folk som gjort stora förändringar på 12 veckor. Men undrar om någon sett dem och gjort lite research. Vad jag kan döma så finns det ingen annan förklaring än att de aldra flessta verkar ha dopat sig. För dem pratar ofta om folk som gått ned massa kila fett samtidigt som dem gått upp flera kilo muskler.

Det mesta jag gått upp på den tiden skulle jag nog säga är max 2 kg och då har jag bara satsat på bygg.

Så är det jag som har för lite tilltro till den mänskliga kroppen eller är allt bara massa bogus? Nån som vet?

MVH B

Exdiaq
2009-03-22, 23:46
Vad tror du själv?

Barbastark
2009-03-23, 00:02
A det märks väl vad jag egentligen tror. Men ville veta om någon stött på något som bekräftar detta. Någon artikel eller reportage eller liknande.

Xealswe
2009-03-23, 00:02
3 mån är en rätt lång tid om du verkligen gör allt rätt. Tyvärr är det ju så att de flesta av oss som gymmat ett tag har mängder av ovanor och saker o ting vi _inte_ gör rätt emellanåt

Är man överviktig och otränad kommer man nå enorma resultat av en optimal träning, en redan tränad individ kommer inte göra detta. Det är detta som de flesta känner efter 3-6mån av träning.

Piranha
2009-03-23, 00:43
Dessa människor har säkerligen uppnått det presenterade resultatet på angiven tid helt rena.

Det är obsolut inga problem att uppnå de resultaten....Om man väljer rätt kandidater vilket syns ganska tydligt på bilderna också.

Vinter
2009-03-23, 02:30
Har man redan vissa muskelkonturer under bulkfläsket kan man ju misstänka att det inte är någon direkt medel soffliggarsvensson på bilderna. Blåsa upp magen och hänga med kroppen är en klassiker.

Barbastark
2009-03-23, 08:22
Okok,a vissa verkar ha gjort det naturligt. Men det mest suspekta fallet enligt mig var en kille som gainat 37 punds of muscle i just 12 weeks, amazing results! Att gå upp ca 15 kg muskler på 12 veckor skulle jag säga är svåruppnåligt, även med otillåtna medel :P

Cilia
2009-03-23, 08:26
Resultatet på bilderna är säkert riktiga och du kan göra mycket bara genom att posera rätt/fel. Sen är jag inte lika säker på att siffrorna är rätt. Som ngn skrev så kan en del muskler döljas under fettet innan. Har dom varit aktiva innan har dom lite muskelminne med.

Barbastark
2009-03-23, 08:35
Resultatet på bilderna är säkert riktiga och du kan göra mycket bara genom att posera rätt/fel. Sen är jag inte lika säker på att siffrorna är rätt. Som ngn skrev så kan en del muskler döljas under fettet innan. Har dom varit aktiva innan har dom lite muskelminne med.

A jag hoppas verkligen att dem är riktiga, för det skulle vara riktigt inspirerande!

Men hur skulle dem ha en chans att kolla det. Dem säger någonstans att dem kollar extra på resultat som seem "extra suspicious", men det är ju flera hundra tusen som ansöker och det är stora pengar man kan kamma hem. Så jag tänker att det måste ju locka en del personer som kanske inte har moral högst på sin lista.

Cilia
2009-03-23, 08:40
kolla vaddå?

Barbastark
2009-03-23, 08:45
kolla vaddå?

Testa om dem är dopade eller ej

Cilia
2009-03-23, 08:55
dom kan väl kolla det som man kollar andra som man misstänker vara dopade.

High1ander
2009-03-23, 08:58
http://bodyforlife.com/success/goals/sizestrength.asp

http://bodyforlife.com/challenge/champions/2007/ron_tindall.jpg
12 veckor

Pa de flesta tycker jag det bara ser ut som dalig hallning och bulk pa forebilderna. Det ar ingen som jag tycker ser ut att ha fatt massa, det ser bara ut som de karvat fram nagot ur fettet.

Kollar man pa Traps sa ar det ingen som fatt storre eller battre. Tycker Traps verkar bra da det inte ar sa mycket fett som ligger, och darmed sa gor inte mirakelkuren nagot, och det vore ju skumt om allt annat vaxer som ograss pa dem men inte deras traps.

Dan S
2009-03-23, 09:13
Jag vill gärna ta en sån där 12-weeks workout program om det här är resultaten.


http://bodyforlife.com/media/images/challenge/champions/2006/Lorenzo_Calderon.jpg



http://bodyforlife.com/media/images/goals/transformations/sizestrength/Donald_Adams.jpg

Helt sjukt..

Piranha
2009-03-23, 09:39
Jag förstår inte problemet, varken produkterna eller träningen är unik.

Bara en väldigt vinklad förskönande marknadsföring.

Inget av detta är direkt nyheter, slå upp random amerikansk byggartidning ifrån 90 talet och man finner 10 liknande annonser.

High1ander
2009-03-23, 09:44
Jag vill gärna ta en sån där 12-weeks workout program om det här är resultaten.


http://bodyforlife.com/media/images/challenge/champions/2006/Lorenzo_Calderon.jpg



http://bodyforlife.com/media/images/goals/transformations/sizestrength/Donald_Adams.jpg

Helt sjukt..

De tva ar de enda som jag tycker kanske har fatt nagot kilo muskler. Men aven dar, man ser pa forebilderna att de redan har muskler under. Man ser pa bada snubbarnas armar att deras triceps star ut, vilket de inte gor pa otranade. Det ar bara vinklar, mindre fett och battre posering.

Barbastark
2009-03-23, 09:44
Jag förstår inte problemet, varken produkterna eller träningen är unik.

Bara en väldigt vinklad förskönande marknadsföring.

Inget av detta är direkt nyheter, slå upp random amerikansk byggartidning ifrån 90 talet och man finner 10 liknande annonser.

A fast dem vet man ju är fakeade. Body for life tävlingen är ju en stor rörelse som ska gå ut på att få folk att träna och ändra sina liv.

pellepedal
2009-03-23, 09:46
Jag vet flera som kört metoden och fått bra men varierande resultat. Så det är helt klart ett bra system för att få igång folk som vill förändra sina liv till att börja träna och tänka på vad de äter.
Om det är nåt för en redan hårt tränande BB.. Nej.

En del av deras före och efter bilder är fusk. Det finns flera av deltagarna där som ävan används för andra system med exakt samma bilder.

Piranha
2009-03-23, 10:11
A fast dem vet man ju är fakeade. Body for life tävlingen är ju en stor rörelse som ska gå ut på att få folk att träna och ändra sina liv.

Vet man, kan du ge ut källan och referens på det?

L-Sami
2009-03-23, 11:49
http://bodyforlife.com/success/goals/sizestrength.asp

http://bodyforlife.com/challenge/champions/2007/ron_tindall.jpg
12 veckor

Pa de flesta tycker jag det bara ser ut som dalig hallning och bulk pa forebilderna. Det ar ingen som jag tycker ser ut att ha fatt massa, det ser bara ut som de karvat fram nagot ur fettet.

Kollar man pa Traps sa ar det ingen som fatt storre eller battre. Tycker Traps verkar bra da det inte ar sa mycket fett som ligger, och darmed sa gor inte mirakelkuren nagot, och det vore ju skumt om allt annat vaxer som ograss pa dem men inte deras traps.

Jag vill gärna ta en sån där 12-weeks workout program om det här är resultaten.


http://bodyforlife.com/media/images/challenge/champions/2006/Lorenzo_Calderon.jpg



http://bodyforlife.com/media/images/goals/transformations/sizestrength/Donald_Adams.jpg

Helt sjukt..


Photoshop it is och man kan inte nå såna resultat på endast 3 månader.

King Grub
2009-03-23, 12:02
Photoshop? Knappast. Tror inte ni vet hur mycket man kan förändra en kropp på så kort tid, särskilt om "före"-bilden är tagen under sämsta möjliga förutsättningar, medan det motsatta gäller "efter"-bilden, och ännu mer särskilt om personen har varit mycket vältränad tidigare.

mangs
2009-03-23, 13:12
Photoshop? Knappast. Tror inte ni vet hur mycket man kan förändra en kropp på så kort tid, särskilt om "före"-bilden är tagen under sämsta möjliga förutsättningar, medan det motsatta gäller "efter"-bilden, och ännu mer särskilt om personen har varit mycket vältränad tidigare.

ha ha, jag skulle kunna göra en sådan resa nu, börja med att ta lite bilder där jag poserar uselt och med min longtime low form, sedan ger jag järnet i 3 månader och tar nya bilder där jag poserar bra. Skulle säkert kunna få till en stor skillnad då jag ju har grunden sedan tidigare.

Bara på ett dygn kan man få helt olika bilder på en person med tanke på pump, vätskemängd i kroppen, posering samt hur man fotar. Man kan få en person som ser ut som en otränad säl att se någorlunda ok på väldigt kort tid (på bild). I verkligheten ser de dock hyffsat lika ut, speciellt med kläder.

Langster
2009-03-23, 13:31
Photoshop? Knappast. Tror inte ni vet hur mycket man kan förändra en kropp på så kort tid, särskilt om "före"-bilden är tagen under sämsta möjliga förutsättningar, medan det motsatta gäller "efter"-bilden, och ännu mer särskilt om personen har varit mycket vältränad tidigare.

Om jag ser till min egen utveckling under de 3-4 senaste månaderna så anser jag att en del av resultaten som visas upp på den där sidan är orealistiska.

Jag menar inte att man inte kan få bättre resultat än vad jag fick, men det är nog inte direkt lätt (utan olagliga medel iaf). På exemplen tycker jag det ser ut som att en del har ökat lite väl mycket i muskelmassa samtidigt som de bränt bort en väldigt stor mängd fett. Om man tittar på axlar, nacke och armar, så ser de ut att ha blivit rejält mycket större på vissa faktiskt.

På 3 månader kan väldigt mycket hända, men man kan inte åstadkomma mirakel.

L-Sami
2009-03-23, 13:32
Photoshop? Knappast. Tror inte ni vet hur mycket man kan förändra en kropp på så kort tid, särskilt om "före"-bilden är tagen under sämsta möjliga förutsättningar, medan det motsatta gäller "efter"-bilden, och ännu mer särskilt om personen har varit mycket vältränad tidigare.

Med tanke på vad jag såg i Bigger Stronger Faster så photoshoppar de såna här bilder, så att den första bilden gör de så usel som möjlig och sen "efter" bilden fixar de till optimalt.

L-Sami
2009-03-23, 13:33
på 3 månader kan väldigt mycket hända, men man kan inte åstadkomma mirakel.


+1

Pudzianovski
2009-03-23, 13:37
Med tanke på vad jag såg i Bigger Stronger Faster så photoshoppar de såna här bilder, så att den första bilden gör de så usel som möjlig och sen "efter" bilden fixar de till optimalt.

Tänkte också på den sekvensen i den filmen. Håller helt klart med dig.

High1ander
2009-03-23, 14:05
Photoshop it is och man kan inte nå såna resultat på endast 3 månader.

Forstar inte vad grejen ar, kolla vilken snubbe som helst som har en bra valtranad kropp och sen bulkar for mycket sa far man den dar kroppen sen efterat. Som sagt syns ju att saker som vader och nacke inte blivit storre, men allt annat "ser ut" att ha blivit storre pga. proportioner, slankare kropp, etc.

Sjalvklart kan man anvanda photoshop, men de dar kropparna kan alla fa OCH bli av med pa 3 manader.

Bara kolla pa "Robinson Robban" som gick upp 10kg pa nagon dag och sen tappa 10kg pa nagra dagar.

Tycker faktiskt det ar larvigt med alla som skriker "dopade och photoshop", den enda lognen de garanterat kor med ar att de alla ar valtranade manniskor pa bulk.

Ingen av bilderna pa fore sa spanner de sig eller posar bra, som sagt, lojligt klagande.

Det viktiga ar dock att man kan inte ga fran otranad, inge muskelminne och smal till sadar bra som de ser ut efter 12 veckor, "tror jag".

GasseG
2009-03-23, 15:05
Jag ser bara bulk vs deff-bilder på den där sidan!?

Personerna verkar inte ha byggt massa direkt utan skalat av fettet.

King Grub
2009-03-23, 15:08
Från allmänt ur form (har dock varit bra tidigare), avslappnad, lönnfet, trycklös, hårig, blek...

...till tränad, inoljad, nyrakad, laddad, pumpad och färdigdeffad, fotad i bra ljus

= dramatisk visuell skillnad.

WHITEFOLKS
2009-03-23, 15:19
Bara kolla pa "Robinson Robban" som gick upp 10kg pa nagon dag och sen tappa 10kg pa nagra dagar.


Vad ska han tillföra som exempel?

GasseG
2009-03-23, 15:19
Jo förresten visst går det att enkelt förstora muskler i photoshop http://bluefaqs.com/2009/02/increase-muscle-size-with-photoshop-lasso-tool/

Det kanske inte är fallet här men det går.....

High1ander
2009-03-23, 16:02
Vad ska han tillföra som exempel?

Att man behover inte ens 12 veckor for andra sin kropp dramatiskt, gar att gora pa 10 dagar ocksa.

Hittar inte bloggen eller kolo-traden om hans galna bulk/deff.

Folk far ju tro vad de vill. De far tro att nya superduper anti-rykmedlet funkar, nya ultrasminket gor dem vackra, etc. att man forst tar en sketen bild pa varje modell/deltagare nar de ser som samst ut och sedan tar en bild nar de har battre ljussattning och personen har en bra dag spelar ju inte roll...

Kolla bara min avatar, jag ser relativt bra ut :) vilket bara var en bild av kanske 50 som jag inte ser ut som skit :D klart det ar den jag anvander.

Srednq
2009-03-23, 16:54
LÄS:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5224607

Barbastark
2009-03-23, 18:53
Vet man, kan du ge ut källan och referens på det?

Nu vet jag inte exakt vilka bilder från 90-talet det var så har inte källa på det, men i dokumentären om doping och byggning "Bigger, stronger,faster" så pratar dem med fotografer som tar bilder på före och efter till byggar tidningar i amerika där dem rätt och slätt säger att vissa före och efter bilder tar dem samma dag.

Barbastark
2009-03-23, 19:13
LÄS:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5224607

Schysst blogginlägg!

Det var imponerande resultat på den nordiska body for life tävlingen av honom! Och det är sådana resultat jag förväntar mig att vinnarna ska ha. Inspirerande! Slit, hängivenhet och disciplin = amazing results. Man ser att han gått ned en jäkla massa i fett och schäjpat upp sig, men det är inga överdrivan 40 kg muskler han lagt på sig utöver viktnedgången aka slit, hängivenhet och disciplin + skumma sprutor från ryssland = amazing results som de amerikanska resultaten skvallrar om.

Anders The Peak
2009-03-23, 19:40
Jag vill gärna ta en sån där 12-weeks workout program om det här är resultaten.


http://bodyforlife.com/media/images/challenge/champions/2006/Lorenzo_Calderon.jpg



http://bodyforlife.com/media/images/goals/transformations/sizestrength/Donald_Adams.jpg

Helt sjukt..
Sanslösa ökningar även för en dopad.

ceejay
2009-03-23, 19:43
haha det där är ju aldrig 12 veckor. Om det varit sant, så hade de garanterat fått mer uppmärksamhet än vad de fått.

High1ander
2009-03-23, 20:20
Sanslösa ökningar även för en dopad.

Mmm, sanslost att det ar ingen kontrast alls pa forsta bilden pa bada, sa aven om han skulle sta dar stenhard skulle det inte synas sa bra. Sen att de pa andra bilderna har har solen uppifran eller star i valupplyst gym dar de far skuggor, skuggor som ger kontrast och definition.

Sen att han ar fotad pa gymmet innebar ocksa att han inte har tranat och har pump precis innan bilden.

Inte spelar det nagon roll heller att de i senare positionerna har smatt most muscular posering sa lats syns, axlarna syns och armarna syns battre. I forsta bilderna sa star de sa far varken axlar, armar eller lats synas fran sin basta sida.

Att ena person tappat sitt brosthar gor inget heller, att en av dem ar inoljad och den andra ar svetig pa efterbilderna paverkar inte saker heller.

Det finns liksom ingen skillnad pa fore och efterbilderna forrutom att de fatt snyggare kroppar, sjalvklart ar det ett mirakelmedel blandat med anabola och gener fran Herkules. Vilseledande marknadsforing ar det iaf inte.

L-Sami
2009-03-23, 20:21
Från allmänt ur form (har dock varit bra tidigare), avslappnad, lönnfet, trycklös, hårig, blek...

...till tränad, inoljad, nyrakad, laddad, pumpad och färdigdeffad, fotad i bra ljus

= dramatisk visuell skillnad.

+ lite photoshop på det för att optimera bilden. Det kan man knappast utesluta.

High1ander
2009-03-23, 20:35
+ lite photoshop på det för att optimera bilden. Det kan man knappast utesluta.

Klart man kan photoshoppa, men det som verkligen ar latast och som syns pa direkten ar "fusket" med ljussattning, posering, pump och olja.

L-Sami
2009-03-23, 20:51
Klart man kan photoshoppa, men det som verkligen ar latast och som syns pa direkten ar "fusket" med ljussattning, posering, pump och olja.

Det är nog det och kanske längre än 3 månader mellan före och efter bild. Med photoshoppade linjer kan man åstadkomma otroliga resultat dock.

Baan
2009-03-23, 20:53
Det är nog det och kanske längre än 3 månader mellan före och efter bild.

30 år!