handdator

Visa fullständig version : ZMA under 18


Fjäderfrans
2009-03-22, 17:11
Jag är 16 år och hade tänkt att använda ZMA, just för den förbättrade sömneffekten, dock står det att man måste vara 18 för använda det.

Finns det biverkningar vid användning under 18, i så fall vilka?

MVH!

pellepedal
2009-03-22, 18:10
Inga farliga bieffekter som jag känner till.
Jag har kört på ZMA några gånger, och just sömnen är skälet till att jag återvänder till det. Jag har i perioder ganska f***ed up sömn, och jag känner ganska stor skillnad när jag käkar ZMA.

Vad gäller 18 år och bieffekter och så, så är det ganska lätt att söka på ämnena som ZMA innehåller.

Fjäderfrans
2009-03-23, 16:03
Skönt att höra att det blev skillnad med sömnen utav ZMA.

Ingen annan som har någon aning ifall det skulle vara något farligt att använda ZMA om man är under 18 år?

MVH,

Black Star Abyss
2009-03-23, 16:14
Men HERREGUD! ZMA är Zinc, Magnesium och
Vitamin B6!!!

Fjäderfrans
2009-03-23, 16:25
Men HERREGUD! ZMA är Zinc, Magnesium och
Vitamin B6!!!

Jo det är jag medveten om, dock är jag nyfiken på ifall det var någon som hade nån som helst invändning mot att använda ZMA om man är under 18 år.

Med andra ord är det alltså lugnt eller vad var det du ville få fram med ditt inlägg?

Mvh

Black Star Abyss
2009-03-23, 16:38
Jo det är jag medveten om, dock är jag nyfiken på ifall det var någon som hade nån som helst invändning mot att använda ZMA om man är under 18 år.

Med andra ord är det alltså lugnt eller vad var det du ville få fram med ditt inlägg?

Mvh

Zink, magnesium och vitaminer finns i vanlig kost. Måste man vara 18 för att äta grönsaker? Där har du svaret på din fråga.

birra_peroni
2009-03-23, 16:43
Zink, magnesium och vitaminer finns i vanlig kost. Måste man vara 18 för att äta grönsaker? Där har du svaret på din fråga.

Tankegången kring att man ska vara över 18 kanske är att man inte ska överkonsumera dessa ingredienser, trots att de finns i vanlig mat.

Därav ingen självklarhet.

Black Star Abyss
2009-03-23, 16:49
Tankegången kring att man ska vara över 18 kanske är att man inte ska överkonsumera dessa ingredienser, trots att de finns i vanlig mat.

Därav ingen självklarhet.

Uppfattar oftare dylika frågeställningar som att man har bilden av olika kosttillskott som t.ex. ZMA som något häftigt, farligt och kanske t.o.m. lite förbjudet. *screwy*

Ville bara visa hur löjligt det är när det handlar om lite vanliga mineraler och vitaminer...

birra_peroni
2009-03-23, 16:52
Uppfattar oftare dylika frågeställningar som att man har bilden av olika kosttillskott som t.ex. ZMA som något häftigt, farligt och kanske t.o.m. lite förbjudet. *screwy*

Ville bara visa hur löjligt det är när det handlar om lite vanliga mineraler och vitaminer...

Jag förstår din tankegång, vill bara påpeka att det finns ju anledning till varför man ska vara över 18 :)

Black Star Abyss
2009-03-23, 17:02
Jag förstår din tankegång, vill bara påpeka att det finns ju anledning till varför man ska vara över 18 :)

Det är inte bra att överdosera vitaminer, helt klart. :)

Fjäderfrans
2009-03-23, 17:21
Zink, magnesium och vitaminer finns i vanlig kost. Måste man vara 18 för att äta grönsaker? Där har du svaret på din fråga.

Nej det behöver man inte alls vara. Jag håller med birra_peroni att det finns en anledning till att man sätter 18år gräns. Nu vet jag att det var lugnt att använda bara man inte överkonsumerar vitaminer.

Vad jag inte förstår är varför du behöver dryga när du kan ge ett simpelt svar. Känner du dig bättre på något sätt, är det e-penisen som växer genom att svara som du gör? Det är inte en självklarhet, i alla fall inte för mig, att man kan överkonsumera i och med att man tar ett extra intag av zink, magnesium och vitaminer, utöver sin vanliga kost. Inget illa menat, jag är bara nyfiken på varför du skriver som du gör.

Alone_in_the_dark
2009-03-23, 17:33
Finns vissa biverkningar av ZMA se http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94470&highlight=ZMA&page=4 inlägg 52 av Shadowfire ;)

Fjäderfrans
2009-03-23, 17:45
Finns vissa biverkningar av ZMA se http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94470&highlight=ZMA&page=4 inlägg 52 av Shadowfire ;)

Hehe får testa och utvärdera om det verkligen är så :)

Phillelicious
2009-04-16, 19:49
Vad händer när man slutar med det? har man fått bättre nivåer i kroppen som "tonar" bort eller går det tillbaka som vanligt direkt?