handdator

Visa fullständig version : Gulare nyans på händer.


Fogue
2009-03-22, 13:57
Jag märkte det när det var så fint väder ute i veckan och jag stog bredvid polare och man definitvt märkte att jag hade en mycket större "gul" nyans på händerna än vad dom hade, speciellt i handflatorna.

Någon som vet vad detta kan bero på? Har gått ner några kilogram och förstått att det kanske kan vara så enkelt och inget jag behöver oroa mig för?

Jag äter också en del morötter och har fått diagnosen vitiligo. Vet inte om något mer kan vara relevant.

Vore kul om någon satt inne på mer kunskap.

King Grub
2009-03-22, 13:59
Mina handflator, särskilt valkarna från träningen, är också mycket mer gula/orange sedan jag började tycka om morötter och äta dom nära nog dagligen.

Tolkia
2009-03-22, 14:03
Äter du mycket morötter har du med stor säkerhet svaret där. Det brukar synas bäst där huden är tjock, typ på handflator och fotsulor, men äter man tillräckligt mycket syns det på hela hudkostymen. Sedan blir det säkert också mer markant om du från början har en lite gul hudton, särskilt om du jämför dig med en kompis som är mera "skär".

(Som kuriosa har jag för mig att det såldes betakarotenpreparat som något slags brun utan sol förut.)

Madame
2009-03-22, 14:12
(Som kuriosa har jag för mig att det såldes betakarotenpreparat som något slags brun utan sol förut.)

(som kuriosa kan jag nämna att jag tryckte i mig massa såna piller i hopp om att bli magiskt brun)



Annars brukar man bli gul i handflatan av att smörja in sig i BrunUtanSol *rolleyes*, även om man tvättar dem efteråt. fastnar alltid lite... Men du hade inte använt BUS så då är det nog morötterna!