handdator

Visa fullständig version : Bumbis 3-dagarsprogram eller 2-dagarsprogrammet?


Pjotor
2009-03-22, 12:13
Ska snart byta träningsform från helkroppspass. Tränar tisdagar, torsdagar och söndagar plus en löprunda någon gång i veckan. Mitt mål är så mycket muskelvolym som denna träningsmängd medger. Är 36 år och man.

Frågor: kan jag börja med bumbis 3-dagarsprogram, eller är det bättre att använda 2-dagarsprogrammet? Vilka fördelar och nackdelar har de olika programmen med förutsättningarna ovan?

Tack på förhand för hjälpen!

kungconny
2009-03-22, 16:50
Svårt att säga med denna knapphändiga info. men gå direkt till tresplitten, kommer att funka utmärkt tror jag nog.

jompa
2009-03-22, 16:53
Kör själv en liten modifierad version av bumbis tresplitt, fungerar utmärkt. Testa 3-splitten och trivs du inte så kan du alltid byta till 2-splitten.

Medusa
2009-03-22, 17:24
Du kan ju även göra ett personligt schema som är anpassat efter just dig, din kropp, och dina behov..

Pjotor
2009-03-22, 17:51
Du kan ju även göra ett personligt schema som är anpassat efter just dig, din kropp, och dina behov..

Tanken är helt rätt. Men jag har bara styrketränat i en och en halv månad, så jag måste fortfarande fråga andra som kan.

Medusa
2009-03-22, 17:52
Men fråga någon erfaren då om de har lust att hjälpa dig, antingen på ditt gym eller online..

pellepedal
2009-03-22, 17:54
Börja köra efter något av programmen du nämnde. Försök lära känna din kropp och läs och lär dig så mycket du kan under tiden.
Efter en tid känner du hur du ska ändra i programmet för att det ska fungera bäst för just dig.
Det finns inga programm som är skrivna i sten och är de absolut bästa för alla.

Pjotor
2009-03-22, 20:59
Gymmet jag går till (Workoutcenter i Uppsala) har ingen personal på plats som hjälper med schemautformning. Annars hade det förstås varit ett givet val.

Tack för alla fina svar. Jag provar med tredagarsprogrammet ett par månader och känner efter.

Commando1980
2009-03-22, 22:40
Men fråga någon erfaren då om de har lust att hjälpa dig, antingen på ditt gym eller online..

det är ju det han gör.

jag tycker att du ska börja med en 2-split. eventuellt så kan du i framtiden gå över till en 3-split.

Medusa
2009-03-22, 23:29
Commando, jag tänkte lite mer personligt, lägga upp ett schema direkt.. 1on1