handdator

Visa fullständig version : Är sjuk, när vågar jag träna igen?


kalle_banan
2009-03-22, 10:35
Förra året var jag sjuk sju gånger på åtta månader eftersom jag hade en bakterieinfektion som inte läkte. Mellan varven kände jag mig kry och började träna igen, så klart som korvspad blev jag sjuk igen... Så i år tänkte jag hålla mig frisk, så när kan jag vara övertygad om att min sjukdom har försvunnit så jag kan börja träna igen?

King Grub
2009-03-22, 10:38
Vad är det för sjukdom den här gången då?

Exdiaq
2009-03-22, 10:39
När du är frisk.

kalle_banan
2009-03-22, 10:47
Vad är det för sjukdom den här gången då?

Känningar i halsen, snorig näsa och jag är seg men har ingen feber. Precis som förra året, därför gissar jag att det är en bakterieinfektion igen.

Exdiaq: Ursäkta?

Einar
2009-03-22, 10:59
Börja träna när din näsa slutar rinna och dina känningar är borta.

X-Change
2009-03-22, 11:07
Varför inte ta kontakt med en läkare och fråga han, eller henne?

Jazen
2009-03-22, 11:18
va en gammal styrkelyftare som sa: Har du inte feber så kör på =)

Exdiaq
2009-03-22, 11:30
Känningar i halsen, snorig näsa och jag är seg men har ingen feber. Precis som förra året, därför gissar jag att det är en bakterieinfektion igen.

Exdiaq: Ursäkta?

Vad ville du ha för svar? Ja Kalle Banan, om exakt 3 veckor, 1 dag och 15 h kan du börja träna igen. Det kan jag med säkerhet säga eftersom jag vet allt om din sjukdom och hänger läkarforumet Kolozzeum!

kalle_banan
2009-03-22, 11:39
Vad ville du ha för svar? Ja Kalle Banan, om exakt 3 veckor, 1 dag och 15 h kan du börja träna igen. Det kan jag med säkerhet säga eftersom jag vet allt om din sjukdom och hänger läkarforumet Kolozzeum!

Vad vill jag ha för svar? Konstruktiva svar? Svar som faktiskt säger något vettigt och inte bara spyr galla?

slaskanvandare
2009-03-22, 11:39
Ett bra råd är att inte träna om du har sjukdomskänsla i kroppen. Ett eller två missade pass gör mycket litet i det stora hela. Dock blir jag lite fundersam när du säger att du haft 7 stycken infektion/sjukdomstillfällen på 8 månader förra året. Det är lite i överkant, är detta något som du har fått någon utredning på?

Exdiaq
2009-03-22, 11:41
Vad vill jag ha för svar? Konstruktiva svar? Svar som faktiskt säger något vettigt och inte bara spyr galla?


OK, enkelt, vettigt och konstruktivt svar: Gå till en läkare och fråga honom/henne.

kalle_banan
2009-03-22, 11:48
Ett bra råd är att inte träna om du har sjukdomskänsla i kroppen. Ett eller två missade pass gör mycket litet i det stora hela. Dock blir jag lite fundersam när du säger att du haft 7 stycken infektion/sjukdomstillfällen på 8 månader förra året. Det är lite i överkant, är detta något som du har fått någon utredning på?

Gick till en läkare under sjunde sjukdomstillfället och tog ett prov ur näsan, det visade sig att jag hade en svår bakterie som brukar vara seg att bli av med, så jag fick antibiotika.

Exdiaq: :thumbup: