handdator

Visa fullständig version : Blir aldirg hungrig


Fors
2003-07-30, 22:21
Har vilovecka nu så idag bestämde jag mig för att se hur lång tid det tar innan jag blir hungrig.

Det blev frukost vis 12.00 och därefter ingenting innan jag vid 23.00 fick abstinensbesvär och var tvungen att hetsäta för sakens skull. Men dock, jag blev inte det minsta hungrig på mer än 10 timmar utan mat. Det ska tilläggas att jag inte sprungit några marataonlopp idag, men likväl rört mig normalt.
Frukosten var inte enormt stor, den kan väl inte täcka en hel dag?

Munter
2003-07-30, 22:29
Helt korrekt, frukosten räcker inte hela dagen. Kroppen bryter ner muskler och fett för att få energi istället.

Lellan
2003-07-30, 22:30
Som du märkt är hunger inte den bästa energiregleraren. Den är nog det för svenssons, men om man vill öka eller minska är den inte det alla gånger.

Precis som med vätska, det är inte alltid man känner törst fast kroppen är uttorkad!

Castro
2003-07-30, 22:31
Blir du inte hungrig så se det som en signal på att nån signal i kroppen inte riktigt fungerar korrekt. Mitt tips är att äta regelbundet ändå. Gör upp bestämda mattider och håll dom om din kropp nu inte själv ger dig dom direktiven.

Fors
2003-07-30, 22:42
Mjo, normalt sett äter jag regelbundet och ofta. Därför har jag inte direkt reflekterat över att jag inte blir hungrig - även om det kan tyckas konstigt att inte ens ett hårt löppass känna sug efter mat.

Janna
2003-07-31, 09:07
lär dig känna efter när ditt blodsocker blir lågt istället ... de flesta som gått på diet kan känna av det och det är en mycket bättre indikator på att kroppen behöver man än vad hunger är