handdator

Visa fullständig version : Robinson 2009


Sidor : [1] 2 3

Cilia
2009-03-21, 20:18
I den här tråden kan vi diskutera Robinson 2009 eller ja man får kommentera gamla minnen med.

Så här långt kan jag säga att jag är inte direkt avundsjuk.

MasterChief
2009-03-21, 20:20
Lite trist att de placerat dem i ett träsk. Roligare med "paradisö-miljö".

ceejay
2009-03-21, 20:20
Var bra länge sen man satt och kollade på robinson ;) typ när den där smala personen vann(alltså vääldigt smal)

Cilia
2009-03-21, 20:23
Lite trist att de placerat dem i ett träsk. Roligare med "paradisö-miljö".
Jag har inte bestämt mig än. Det kanske blir mer spännande såhär?

Jag hatar smådjur. Jag skulle vara skitbra i naturen men jag gillar inte smådjur och insekter så jag väljer gärna bort det.

Piranha
2009-03-21, 20:24
När på villken kanal går det?

(sålänge den där Robban och familjen wahlgren och ernst inte är med kan jag nog härda ut)

MasterChief
2009-03-21, 20:26
Jag har inte bestämt mig än. Det kanske blir mer spännande såhär?

Jag hatar smådjur. Jag skulle vara skitbra i naturen men jag gillar inte smådjur och insekter så jag väljer gärna bort det.

Du har rätt. Jag ska inte dra förhastade slutsatser.

Du skulle vara skitbra i naturen men inte om naturen är typ...naturen? :MrT:

Cilia
2009-03-21, 20:27
När på villken kanal går det?

kanal 4


Du skulle vara skitbra i naturen men inte om naturen är typ...naturen? :MrT:
Precis så *L*
men jag är bra på att bygga och kan tänka ut smarta lösningar.

coxie
2009-03-21, 20:28
Pallade 5 minuter, sjukt jävla jobbig klippning.

MasterChief
2009-03-21, 20:32
Blir störd på kärringen i blått som började riva ett dugligt hus för hon skulle bygga någon jävla hydda.

130kg finsk sisu
2009-03-21, 20:35
han med röd tuppkam. Fi f-n vilken nolla i mina ögon... Bitter och osocial. Säkert kommunist oxå! ;)

MasterChief
2009-03-21, 20:37
han med röd tuppkam. Fi f-n vilken nolla i mina ögon... Bitter och osocial. Säkert kommunist oxå! ;)

Tog inte av palestinasjalen från halsen trots flera timmars vandring genom varmt mangroveträsk. Då måste man vara kommunist. :D

Trance
2009-03-21, 20:41
men jag är bra på att bygga och kan tänka ut smarta lösningar.

Varit med i scouterna?

Brock
2009-03-21, 20:43
Varför har man mössa på sig i den värmen?

bear.flowertwig
2009-03-21, 20:44
Ingen snygg tjej. Trist.

jwzrd
2009-03-21, 20:46
Varit med i scouterna?

Besöker ofta landsbygden.

Cilia
2009-03-21, 20:47
Ingen snygg tjej. Trist.
va du var kräsen då, iofs inga snygga killar heller men om det är det jag är ute efter tittar jag på andra program/filmer.

Cilia
2009-03-21, 20:47
Besöker ofta landsbygden.
jag har spenderat en hel del tid på landet *w'

sen gick jag i Mulle. Den var i Grimstaskogen *nickar stolt*

HugoS
2009-03-21, 20:51
Känner att programmet verkligen behöver en ny robinson-robban.

Trance
2009-03-21, 20:52
Besöker ofta landsbygden.

Ja, jag blev lite förvirrad där ett tag. En tant(?) från Stockholms innerstad sade att hon skulle vara bra ute i naturen men glömte av att hon hade ett ställe på landet också.

Själv så har jag accepterat att jag nog inte skulle vara så jätteduktig i naturen (menar riktig nu, inte tv-varianten). Jag lärde mig snabbt på överlevnaden i lumpen att fan....det finns inte jättemycket ätbart runt knuten vissa säsonger och man kan sakna rep/snöre rätt rejält.

Kwon
2009-03-21, 20:55
Sicken läkarbalans

henk4n
2009-03-21, 20:57
Han med rött hår är vegetarian också... haha

Kwon
2009-03-21, 21:12
Ingen snygg tjej. Trist.

Känns som att många hade blivit snygga(re) efter ett tag om man hade varit där själv. Brist på mat, stimulans, bekväma strumpbyxor etc-

lastbil
2009-03-21, 21:19
Det är inga dåliga "efter pausen"-klipp. Dom visar ju allt inklusive en massa inzoomningar på han som ska ryka. Räcker att kika på dom, om man inte vill höra programledarens fylla-upp-tid snack där vid ö-rådet. :p

Cilia
2009-03-21, 21:20
Lite taskigt att rösta ut honom bara för att han ville gulla lite med en tjej. Taskiga deltagare. Vad tänkte dom vinna på det?

edit
sen kan jag inte förstå att folk inte är mer taktiska.

Mago
2009-03-21, 21:23
Lite småtråkigt måste jag säga. Survivor brukar vara bra mycket mer underhållande.

Kwon
2009-03-21, 21:24
Jaså? Du som är en riktig taktiker, vem hade du röstat ut Cilia? :)

Cilia
2009-03-21, 21:28
Jaså? Du som är en riktig taktiker, vem hade du röstat ut Cilia? :)
Jag vet inte, tycker inte jag fick en riktigt bra bild av dom. Av det jag såg hade det nog blivit Erik med röda håret eller hon som dödade ödlan men det kan vara för att det var dom man fick se mest och var lite udda.

Vem hade du röstat på?

Pudzianovski
2009-03-21, 21:31
Man röstar väl ut den deltagare som man anser är en stark deltagare. Var det inte därför de röstade ut en av the alfa males.... :confused:

bear.flowertwig
2009-03-21, 21:32
Undrar just hur länge man hade orkat hålla en något så när trevlig ton med så många påfrestande typer omkring sig under de förutsättningarna.

Kwon
2009-03-21, 21:40
Jag vet inte, tycker inte jag fick en riktigt bra bild av dom. Av det jag såg hade det nog blivit Erik med röda håret eller hon som dödade ödlan men det kan vara för att det var dom man fick se mest och var lite udda.

Vem hade du röstat på?

Röda tuppkammen.

Kwon
2009-03-21, 21:41
Undrar just hur länge man hade orkat hålla en något så när trevlig ton med så många påfrestande typer omkring sig under de förutsättningarna.

Well, ju längre du orkar hålla trevlig ton, desto längre kan du hålla dig i tävlingen.

Om man roidar vid första början åker man ju ut fort.

Scratch89
2009-03-21, 21:48
Jag missade hela programmet och såg bara utröstningen. Varför ska Linda Isaksson ha varenda jävla program som sänds nuförtiden?

Sen verkar det vara som de sista säsongerna; bara massa taktik och pakter, mindre fokus på tävlingar. Nu har jag inte sett hela avsnittet, som sagt, så jag ska inte uttala mig så säkert, men jag vill inte att nån femtiokilos-Jerker ska vinna; jag vill ha alfahannen som faktiskt skulle kunna överleva på en öde ö, typ som Stone Cold Steve Austin.

http://www.kupywrestlingwallpapers.info/wallpapers/stone-cold-steve-austin-the-condemned-movie-wallpaper-preview.jpg

Einar
2009-03-21, 21:51
Röda tuppkammen.

Han var ju skönast!

Är det fler än jag som tycker att Michel är sjukt lik Peter Stormare?

bear.flowertwig
2009-03-21, 21:53
Well, ju längre du orkar hålla trevlig ton, desto längre kan du hålla dig i tävlingen.

Om man roidar vid första början åker man ju ut fort.

Exakt. Jag skulle roida ut mig inom tre program pga idiotiska medtävlare och maskor som gått på strumpbyxorna.

Trance
2009-03-21, 21:55
Jag missade hela programmet och såg bara utröstningen. Varför ska Linda Isaksson ha varenda jävla program som sänds nuförtiden?

Sen verkar det vara som de sista säsongerna; bara massa taktik och pakter, mindre fokus på tävlingar. Nu har jag inte sett hela avsnittet, som sagt, så jag ska inte uttala mig så säkert, men jag vill inte att nån femtiokilos-Jerker ska vinna; jag vill ha alfahannen som faktiskt skulle kunna överleva på en öde ö, typ som Stone Cold Steve Austin.


Mer såhär:

http://content3.catalog.photos.msn.com/ft/share0/e630/0/Survivorman_LStroud_400.jpg

Scratch89
2009-03-21, 21:57
Mer såhär:


Hur grov var han då? Va? Va?!

bear.flowertwig
2009-03-21, 22:04
Mer såhär:

[IMG]http://content3.G]

Eller så:
http://img.photobucket.com/albums/v322/tumblingdice/bear_grylls_in_jungle.jpg

ceejay
2009-03-21, 22:05
Bear :D

Sebbe_H
2009-03-21, 22:05
Tuppkammen verkade ju hjärndöd..

Tyckte förövrigt att det var rätt röstat, han verkade ta mycket plats och bestämma, kan också vara farlig vid tävling så honom hade jag röstat på med.

Cilia
2009-03-21, 22:06
jag vill ha alfahannen som faktiskt skulle kunna överleva på en öde ö, typ som Stone Cold Steve Austin.

Han skulle inte ha en chans. För stor och för lite mat.



eller så här
ja tack

Scratch89
2009-03-21, 22:08
Han skulle inte ha en chans. För stor och för lite mat.

Äh, du har inte sett The Condemned bara.

Kwon
2009-03-21, 22:08
Stone Cold hade la börjat mumsa på de andra deltagarna, så lite mat som de har. :D

Undrar vem som åker nästa gång! Förmodligen Erik.

Tabbe
2009-03-21, 22:10
Dom röstade ju bara ut honom för att han var den enda som fick ligga..
Tyckte den jobbiga tjejen som dödade salamandern borde åkt, hon var ju sjukt irriterande.

JMRA
2009-03-21, 22:11
Lite taskigt att rösta ut honom bara för att han ville gulla lite med en tjej. Taskiga deltagare. Vad tänkte dom vinna på det?

edit
sen kan jag inte förstå att folk inte är mer taktiska.

Klart han åkte, majoriteten stör sig ju på de som blir tillsammans inom en grupp.
Skolan, lumpen, jobbet... robinson

Ironbabe
2009-03-21, 22:12
Jag tycker Arvidsjaur tanten verkar lite jobbig, ut med henne! Lite tråkigt att de förstörde för the loving couple..hade ju varit lite nice att få se lite porr på tv *gah!*

Om jag hade varit med på robinson (vilket min äldsta son starkt protesterat mot när jag nämt det) hade jag förmodligen hållit en låg profil i början och sen vunnit alla tävlingar och blivit hatad därför *cupid*

Kwon
2009-03-21, 22:13
Enklast är väl (om man är i superb form) att alltid vara uber på tävlingarna så man blir immun, då kan man ju skita i resten, då ingen kan rösta ut en? ;)

Iron hade nog dominerat

Cilia
2009-03-21, 22:14
Baben det tror jag med *L*




Scratch, det kan du ge dig på att jag inte har *G*

Tabbe
2009-03-21, 22:14
Jag tycker Arvidsjaur tanten verkar lite jobbig, ut med henne! Lite tråkigt att de förstörde för the loving couple..hade ju varit lite nice att få se lite porr på tv *gah!*

Om jag hade varit med på robinson (vilket min äldsta son starkt protesterat mot när jag nämt det) hade jag förmodligen hållit en låg profil i början och sen vunnit alla tävlingar och blivit hatad därför *cupid*

Det roliga är ju att du skulle vinna alla tävlingar men tänk vad kataboliskt robinson är :D

tappa muckler liksom..nje

ceejay
2009-03-21, 22:18
fatta magnus samuelsson i robinson ;)

150 ------> 100kg ;)

Ironbabe
2009-03-21, 22:19
Enklast är väl (om man är i superb form) att alltid vara uber på tävlingarna så man blir immun, då kan man ju skita i resten, då ingen kan rösta ut en? ;)

Iron hade nog dominerat

Baben det tror jag med *L*

Hihi, tack för ert förtroende! Tänk om vi skulle söka ett gäng härifrån kollo nästa säsong?! Vilken kamp det skulle bli :D
Det roliga är ju att du skulle vinna alla tävlingar men tänk vad kataboliskt robinson är :D

tappa muckler liksom..nje
Jag har redan tappat alla muskler :cryout:

Tror du man skulle kunna muta infödningarna att smuggla protte?? Moste ha protte..

Cilia
2009-03-21, 22:23
Hihi, tack för ert förtroende! Tänk om vi skulle söka ett gäng härifrån kollo nästa säsong?! Vilken kamp det skulle bli :D
Vilken pakt vi skulle ha innan alla andra var ute!!!!
Dom skulle inte veta vår connection innan.

Ironbabe
2009-03-21, 22:27
Vilken pakt vi skulle ha innan alla andra var ute!!!!
Dom skulle inte veta vår connection innan.
Haha! Sickna looser de skulle vara!

Nå, vilka koloiter skulle du kunna tänka dig i vår Robinson tävling?

Jag skulle vilja ha med J-the wizard, PJ och Kwonne som Alfahannar. Tjejerna måste jag fundera lite till på

Cilia
2009-03-21, 22:28
Jag måste nog tänka lite. Problemet med att ha dig med är ju att du blir farlig.

Ironbabe
2009-03-21, 22:32
Jag måste nog tänka lite. Problemet med att ha dig med är ju att du blir farlig.
Ha! Jag tror nog att du blir farligare!

JMRA
2009-03-21, 22:32
Hihi, tack för ert förtroende! Tänk om vi skulle söka ett gäng härifrån kollo nästa säsong?! Vilken kamp det skulle bli :D


Den ena gnäller för bristen av mat, den andra för sammansättningen av maten, den tredje för att kokos inte är bra, den fjärde för sömnbristen, den femte för att man blir förkyld av havsvindarna.

Tror det skulle bli ovanligt gnälligt :Virro

Ironbabe
2009-03-21, 22:33
Den ena gnäller för bristen av mat, den andra för sammansättningen av maten, den tredje för att kokos inte är bra, den fjärde för sömnbristen, den femte för att man blir förkyld av havsvindarna.

Tror det skulle bli ovanligt gnälligt :Virro

:laugh: Du har en poäng där

Solros
2009-03-21, 23:10
Skulle döda salamandrar som fan om jag var med! Bygga typ allt av salamandrar, salamanderskor, salamanderhydda, salamanderhammare, salamanderkalsonger. Skulle använda salamandrar som servetter, allt för att etablera mig som alfahannen.

Kwon
2009-03-21, 23:13
Vore kul om både Magnus Samuelsson + Tony Irving var med i Robinson.

actiwe
2009-03-21, 23:16
Jag tycker som någon redan nämnt att denna träskmiljön är tråkigare att kolla på än paradisömiljön.

f.ö så vinner ju aldrig den bästa överlevaren :D

Exhale_
2009-03-21, 23:17
Tyckte Robinson var bra :thumbup: Röda tuppkammen var rolig. Från början tänkte jag, vilken jävla idiot, men sen växte han!

Ang miljön känner jag någonstans att det är rätt åt dem. Hälften av de signa väl upp för att ha en semestertrip och samtidigt tappa några kilon..

egge
2009-03-21, 23:45
Jag blev sjukt sugen på att vara med! Hade iofs aldrig klarat mig med så lite mat. Blir gnällig som en gammal tant om jag inte får i mig föda med jämna mellanrum.

Condemned
2009-03-22, 03:23
Eller så:
http://img.photobucket.com/albums/v322/tumblingdice/bear_grylls_in_jungle.jpg

Helt ok val, visserligen ganska urspårad kille som gör allt för underhållningsvärdet och mindre för överlevnad, men ändå han hade klarat sig bra.

Pretender
2009-03-22, 07:40
Var det någon som begrep varför norrländskan föredrog leran vid stranden framför "huset"?

HookersUnited
2009-03-22, 07:59
Var det någon som begrep varför norrländskan föredrog leran vid stranden framför "huset"?
Forskare har ännu inte kunnat enas om varför Arvidsjaurbor beter sig som dom gör.

Guybrush
2009-03-22, 08:08
Hyffsat första program tycker jag. Dumhuvudet som dödade ödlan kan de ha kvar för hon kommer att göra många irriterade = bra TV.

Det var rätt person som åkte ut. Han tog kommando för mycket och är det något jag hatar så är det låtsas-alfahanar som börjar peka med hela handen i en främmande grupp.

Eddie Vedder
2009-03-22, 08:19
Varför ska Linda Isaksson ha varenda jävla program som sänds nuförtiden?


Martin Timell och Agneta Sjödin var väl upptagna och Christian Luuk har ju bytt till SVT.:D

On topic: Nu har jag sett det på TV4 Replay och nog är det stor skillnad. TV3:s variant var ju mest en fortsättning på SVT:s men här verkar det i alla fall ändras lite.

Jag tvivlar på att jag orkar följa det dock, jag har en känsla av att det blir en hel säsong med mer tjafs, mer bråk och överhuvudtaget mer extremt. Och det passar inte mig, jag är en "lagommänniska".;)

Cilia
2009-03-22, 08:37
Zubeyde tycker det var svårare förr
http://www.expressen.se/noje/robinson/1.1506688/zubeyde-vad-klagar-de-pa

svårt att avgöra tycker jag men som utomstående så har jag minnet av att det upplevdes som lättare i Svts version.

Exhale_
2009-03-22, 08:42
Zubeyde tycker det var svårare förr
http://www.expressen.se/noje/robinson/1.1506688/zubeyde-vad-klagar-de-pa

svårt att avgöra tycker jag men som utomstående så har jag minnet av att det upplevdes som lättare i Svts version.

Hon har en poäng med reklamavbrotten. Är det jag som legat i idé de senaste åren eller har TV4 alltid haft sådär mycket reklam i programmen?

Cilia
2009-03-22, 09:06
Nu tänkte jag mer på vilka omgångar som var hårdast men reklam är alltid irriterande. Det mest irriterande är att alla kanaler synkar sina reklamavbrott så man inte ska kunna byta kanal för att se ngt annat. Ja, förutom SVT. Tacka vet jag dom.

Exhale_
2009-03-22, 09:11
Nu tänkte jag mer på vilka omgångar som var hårdast men reklam är alltid irriterande. Det mest irriterande är att alla kanaler synkar sina reklamavbrott så man inte ska kunna byta kanal för att se ngt annat. Ja, förutom SVT. Tacka vet jag dom.

Haha jo jag förstod att det var hårdheten du anspelade på men jag var tvungen att göra en utsvävning.

Angående vilken omgång som är hårdast tycker jag att man ska dela upp det i två olika aspekter. Dels den som har med mat/eld och tillgång på föda i form av djur i närområdet att göra men även den mentala biten. Jag har ju för mig att Zubeyde fick ligga på sandstranden mest hela tiden vilket måste vara mentalt mer tillfredställande än att bo i ett träsk :D Speciellt innan ketonkropparna kickar in.

Morrris
2009-03-22, 09:22
Är det bara jag som tycker att upplägget känns oerhört förutsägbart? Snart kommer en paradisö á la SVT-Robinson introduceras och deltagarna kommer att få kämpa om att få bo där.

Fattar inte varför dom inte fimpade innebandyinstruktören.

Cilia
2009-03-22, 09:42
Är det bara jag som tycker att upplägget känns oerhört förutsägbart? Snart kommer en paradisö á la SVT-Robinson introduceras och deltagarna kommer att få kämpa om att få bo där.

Fattar inte varför dom inte fimpade innebandyinstruktören.
Jag har också funderat på om det kommer en paradisstrand.

Men dom fimpade ju inte innebandysnubben? Eller har du sett fler avsnitt än vi har?

Kreh
2009-03-22, 09:52
Paradisstranden kommer i nästa avsnitt, då deltagarna delas upp i två lag. Det vinnande laget från paradisstranden och det förlorade får vara kvar i träsket.

Kabuto
2009-03-22, 09:59
Kärringen som dödade salamandern var sjukt störande.

Tycker synd om dom som redan före dom har svultit är jätte smala :(

David Brent
2009-03-22, 10:00
Jag har också funderat på om det kommer en paradisstrand.

Men dom fimpade ju inte innebandysnubben? Eller har du sett fler avsnitt än vi har?

Nej men han skrev ju _inte_.

Nåväl, jag kommer nog inte följa expeditionen, de verkar så gnälliga. De ansöker om att bo på en ö och så när de kommer dit klagar de på att det är en skit-ö etc. Vad hade dom förväntat sig? En paradisö med hotellrum att bo på?

WizKid
2009-03-22, 10:07
Var det någon mer än jag som reagerade på en av killarna i örådet? Mer specifikt han som så lägligt tröstade den lilla tjejen när Michel röstades ut? Mer uppenbar man har jag inte sett förrut. Jävlar vad het på gröten man kan vara. :D

Morrris
2009-03-22, 10:21
Nej men han skrev ju _inte_.

Nåväl, jag kommer nog inte följa expeditionen, de verkar så gnälliga. De ansöker om att bo på en ö och så när de kommer dit klagar de på att det är en skit-ö etc. Vad hade dom förväntat sig? En paradisö med hotellrum att bo på?
Dom hade nog förväntat sig en klassisk robinsonstrand kanske? Tack för att du förtydligade!

Jag kommer antagligen följa det, men det hade varit fint om dom kortade ner programmet till standardtimmen och plockade bort alla konstiga fotoscener och ett reklaminslag.

Någon som vet vad fan dom äter? Att 18 personer skulle leva på magsjuksframkallande små musslor är ju skrattretande. Sen är jag nyfiken på den mörkare killen som knappt sagt någonting. HAN ser ut som en survivor!

Einar
2009-03-22, 11:05
Tycker synd om dom som redan före dom har svultit är jätte smala :(

Ja, killen med änglafluffet kommer bli sjukt mager om han får stanna kvar i Robinson länge.

Drfg
2009-03-22, 11:45
Var det någon mer än jag som reagerade på en av killarna i örådet? Mer specifikt han som så lägligt tröstade den lilla tjejen när Michel röstades ut? Mer uppenbar man har jag inte sett förrut. Jävlar vad het på gröten man kan vara. :D

Haha tänkte detsamma, märktes redan innan i programmet också att han ville ha henne.

Exhale_
2009-03-22, 11:49
Någon som vet vad fan dom äter? Att 18 personer skulle leva på magsjuksframkallande små musslor är ju skrattretande. Sen är jag nyfiken på den mörkare killen som knappt sagt någonting. HAN ser ut som en survivor!

De lär ju få vatten att dricka vilket gör att de (om de inte får någon annan form av föda) först bryter ner glykogenet i kroppen för att sen, när det är slut, börja använda sig av bl a aminosyror till energi (muskler mm). När sedan fettlagren börjar brytas ner går kroppen över på att leva på ketonkroppar vilket går "fint" en längre period.

Wille005
2009-03-22, 12:23
Inget speciellt med detta första avsnittet, kunde lika gärna varit en hemmagjord kopia av LOST i vardagsrummet. Nåväl - låt oss se vad nästa avsnittet har i sitt sköte.

Morrris
2009-03-22, 12:24
Oavsett så måste man väl få i sig någonting mer än vatten och dåliga musslor under hela tiden? Det där med ketonkroppar var riktigt intressant faktiskt...

stafh
2009-03-22, 12:27
De lär ju få vatten att dricka vilket gör att de (om de inte får någon annan form av föda) först bryter ner glykogenet i kroppen för att sen, när det är slut, börja använda sig av bl a aminosyror till energi (muskler mm). När sedan fettlagren börjar brytas ner går kroppen över på att leva på ketonkroppar vilket går "fint" en längre period.
Har man inte så mycket fett blir den där längre perioden inte så lång, och då börjar organen brytas ner och sen får man organsvikt och dör. :/

Exhale_
2009-03-22, 15:34
Har man inte så mycket fett blir den där längre perioden inte så lång, och då börjar organen brytas ner och sen får man organsvikt och dör. :/

Med tanke på att det inte var så många överviktiga i gruppen kan vi nog räkna med att de får lite ris på sidan om :P Iaf efter någon dag!

Kwon
2009-03-22, 15:40
Jag vill veta exakt vad de äter per dag!

Hur ser deras Robinson-diet ut?

Sheogorath
2009-03-22, 15:42
Jag gillade tuppkammen från första stund och han blev bara bättre och bättre. Han tycker precis lagom illa om människor. Det är sällan man stöter på realistiska, roliga vänstermänniskor. Mycket sällan. Så hatten av för sjalen, eller nått.

ceejay
2009-03-22, 15:42
han verkar faktiskt skön

Kwon
2009-03-22, 15:52
Det skall mycket till för att Sheo skall ta av sig hatten, så det verkar som att tuppkammen vunnit över några pers ändå!

drakfelt
2009-03-22, 15:55
Jag vill veta exakt vad de äter per dag!

Hur ser deras Robinson-diet ut?

är antagligen en variant av den välkända byggardieten

fish n palmblads-caaake

Kwon
2009-03-22, 15:58
Vem av dom är det som fiskar?

Eller får de fri fisk av staben?

drakfelt
2009-03-22, 16:04
Vem av dom är det som fiskar?

Eller får de fri fisk av staben?

vet inte om du såg första avsnittet, men de har inte fått tag på något käk överhuvudtaget än. undantaget ett par smutsiga musslor som en tjej blev magsjuk av :D

Morrris
2009-03-22, 18:02
Vem av dom är det som fiskar?

Eller får de fri fisk av staben?
drakfelt syftar på en youtubefilm med en brittisk byggare som förklarar sitt deffschema. Eller rättare sagt försöker förklara...

Upptaget
2009-03-22, 19:12
Jävla idioter inför pausen som zoomar in när hon Mika börjar lipa! då kan man ju lika gärna stänga av tvn då är det ju redan klart att mika åker ut..

Morrris
2009-03-22, 19:24
Mika åkte inte ut, så ta och titta på slutet du!

Sebbe_H
2009-03-22, 19:31
Mika åkte inte ut, så ta och titta på slutet du!

Haha rolig du är.

Morrris
2009-03-22, 19:34
Är jag? Det hade jag inte en aning om själv...

Upptaget
2009-03-22, 19:47
Mika åkte inte ut, så ta och titta på slutet du!

Skrev fel, och eftersom man inte kan editera efter typ 1 min av någon konstig anledning så blev det som det blev..

Jorpa
2009-03-22, 19:53
Tycker det borde va lite mer som B-B... att man inte får tala om röstningen. Poängen med robinson är väll att man ska vara en överlevare? Och vem fan skulle döda sin bästa tillgång, sin alfahane. Fimpa någon brud, norrlänningen kanske...

Kommer ihåg de första delarna av robinson då de faktiskt röstade "på riktigt".

Jorpa
2009-03-22, 19:55
Alltsomallt tycker jag det var en ball, ovanligt svår version av robinson. Synd att de gamla programledarna är borta

WizKid
2009-03-22, 21:54
Jag hoppas Michel's "lilla tös" goes mental i nästa avsnitt, vinner statyetten och paktar ut någon löjlig typ. Kanske hon som var med i aftonbladet idag i "triangeldramat".
När hon vinner ska hon såklart peka på "vad hon nu heter" med statyetten och skrika "You're going down! Mwahaha!"

Är det för mycket begärt?

bear.flowertwig
2009-03-28, 20:33
Linda Isacsson har verkligen en helt hemsk röst. Blev väldigt påtagligt när jag hörde henne i radion härom veckan. Vore det inte för utseendet hade knappast tv funkat heller. Ta bort.

Scratch89
2009-03-28, 20:48
Nu är det lite OT, men i reklamen på TV fyra går det en så jävla rolig reklam. Det är gammalt som gatan, Harald Treutiger är programledare, och det sitter en som är dålig förlorare och klagar på att han skulle ha gjort det mycket bättre om han hade fått testa. Det finns även en annan när det är en sån där tävling där en tjej till sist väljer en av tre killar, och en av killarna som inte blir vald börjar tjafsa. Jag älskar såna där pinsamma klipp. Är det någon som vet om de finns på tuben eller om det finns något liknande?

shadowfire
2009-03-28, 20:50
Fan hon mika var ju halvsnygg... kikar på förra veckans avsnitt nu.
Känns lite som stureplansbotanister har upptäckt skogen för första gången.

Tabbe
2009-03-28, 20:50
Scratch :O jag trodde du var en av dom som skulle släcka lampan.

Fin nya ö dom har kommit till nu.

bear.flowertwig
2009-03-28, 20:56
Nu är det lite OT, men i reklamen på TV fyra går det en så jävla rolig reklam. Det är gammalt som gatan, Harald Treutiger är programledare, och det sitter en som är dålig förlorare och klagar på att han skulle ha gjort det mycket bättre om han hade fått testa. Det finns även en annan när det är en sån där tävling där en tjej till sist väljer en av tre killar, och en av killarna som inte blir vald börjar tjafsa. Jag älskar såna där pinsamma klipp. Är det någon som vet om de finns på tuben eller om det finns något liknande?

Har det och ett gäng klipp till i samma stil. Tyvärr är länkarna på jobbdatorn men klippet finns på you tube.

shadowfire
2009-03-28, 21:07
hahah fyfan vilka gnällspikar de har samlat i robinson i år, inte en kotte verkar ha varit utomhus när det regnar liksom.. loool... o han kommunisten verkar ju ha svårt för att se något ljust i livet i huvudtaget

bear.flowertwig
2009-03-28, 21:10
Det är riktigt svårt att toppa Beatrice tatuering. Möjligen en indianfjäder med band.

Mescreant
2009-03-28, 21:19
Tittade på första avsnittet och blev positivt överraskad. Hatar inte ens alla deltagare. Tuppkammen är skön och det finns några till som har potential. Han som vann första tävlingen verkar skärpt. Bra fysik på turken.
Avsnittets höjdpunkt var när kärringen trillade i plurret.

shadowfire
2009-03-28, 21:33
Tittade på första avsnittet och blev positivt överraskad. Hatar inte ens alla deltagare. Tuppkammen är skön och det finns några till som har potential. Han som vann första tävlingen verkar skärpt. Bra fysik på turken.
Avsnittets höjdpunkt var när kärringen trillade i plurret.

Bra fysik på ett par ja, men tuppkammen har ju svalt taggtråd... snacka om att bara se hinder i livet. Tuppkammen är väl det enda som lyser upp hans tillvaro i huvudtaget, allt är ju piss i hans ögon.

Det jag blir förvånad över är att alla klagar över att det är blött och att man blir smutsig. Förstår inte hur man kan förutsätta att Robinson innebär samma sak som 14 dagar på en paradisö i malaysia.

Pudzianovski
2009-03-28, 21:55
Nu har jag sett två avsnitt. Det är faktiskt rätt tråkigt. Ingen spänning alls. Sen undrar man ju hur vissa tänker? Välja bikini och massa jävla onödiga saker när de fick välja 1,5 kg av sina personliga saker. MADDAFAKKERS som Elvis skulle sagt. *screwy*

Kreh
2009-03-28, 23:38
"Tuppkammen" verkar vettigare än de flesta där.

shadowfire
2009-03-28, 23:54
"Tuppkammen" verkar vettigare än de flesta där.

utan att ha setts kvällens avsnitt ännu, så negative.
hamnar en person på en öde ö så handlar det primärt om o överleva, vilket tuppkammen inte skulle göra om ens dammsugaren lade av i vardagsrummet... panik skulle uppstå efter eh.. ja... 18 veckor kanske, innan dess skulle allt vara hallelujal..

Rockhard
2009-03-29, 00:04
Såg lite ikväll. Det pratades om en pakt, fan vad tröttsamt, trodde konceptet var färdigmjölkat vid det här laget....

shadowfire
2009-03-29, 00:05
Såg lite ikväll. Det pratades om en pakt, fan vad tröttsamt, trodde konceptet var färdigmjölkat vid det här laget....

vilket koncept? pakt?

Rockhard
2009-03-29, 00:12
vilket koncept? pakt?

Dokusåpa-utröstnings-konceptet, kändes uttjatat redan för 10 år sedan.

"Pakt är en vanlig benämning på en sammanslutning av olika slag.

Vanligtvis ingår människor pakter med varandra för att hålla en hemlighet, förbättra sina chanser att vinna någonting, som till exempel en tävling, eller andra orsaker. Särskilt vanligt är detta inom dokusåpavärlden." - wiki

ceejay
2009-03-29, 00:12
tror skuggan bara driver ;) eller försöker antyda ngt annat

elys
2009-03-29, 00:19
Dåligt att det inte är fler kvinnor i stil med Emma Andersson med.. Dom verkar ju ha samlat ihop ett riktigt hjärndött gäng i år där alla verkar kunna få robinson-robban att framstå som intelligent. Men himla skönt att bli av med Beatrice. Så mycket som hon gnällde och tjatade i tv, tänk då att behöva vara där på en ö med henne, dygnet runt i flera veckor utan att ha nånstans att ta vägen..

Jarmo är ju den enda som faktiskt skulle kunna överleva på en ö.

Fearstrike
2009-03-29, 01:07
Jarmo är ju helt väck! Hahahaha... 1,5KG tång och sket på sig under tävlingen. Myr-piss och allt möjligt. Skön snubbe dock :P

GurraGo
2009-03-29, 01:08
Tycker att det är en ganska lovande start. Kul att de skippat solsemesterstuket (även om det finns som "pris") och kör lite mer hardcore. Raffe har som sagt imponerande fysik men jag vet inte om han får ut så mycket av det; han har väl ett ganska stort kaloribehov.

Hoppades att Christian skulle åka ut - men icke!

Anna Lundh eller vad hon heter är helt klart snygg :thumbup:

Mescreant
2009-03-29, 01:56
Jarmo är ju helt väck! Hahahaha... 1,5KG tång och sket på sig under tävlingen. Myr-piss och allt möjligt. Skön snubbe dock :P

Haha ja, en äkta överlevare.

Mika har bra drag men är alldeles för smal.
Anna ser jävligt fräsch ut för en träskbo.
Nina har bra hip/waist-ratio.
Hon den blonda grafiska designern med cammo-bikini ser ok ut med bra fysik och fina lungor.

Flykt
2009-03-29, 02:29
Haha ja, en äkta överlevare.

Mika har bra drag men är alldeles för smal.
Anna ser jävligt fräsch ut för en träskbo.
Nina har bra hip/waist-ratio.
Hon den blonda grafiska designern med cammo-bikini ser ok ut med bra fysik och fina lungor.
Anna bor i samma stade mosom mig :D

bear.flowertwig
2009-03-29, 02:48
Anna bor i samma stade mosom mig :D

Å fan.

Kwon
2009-03-29, 07:18
Nu är det lite OT, men i reklamen på TV fyra går det en så jävla rolig reklam. Det är gammalt som gatan, Harald Treutiger är programledare, och det sitter en som är dålig förlorare och klagar på att han skulle ha gjort det mycket bättre om han hade fått testa. Det finns även en annan när det är en sån där tävling där en tjej till sist väljer en av tre killar, och en av killarna som inte blir vald börjar tjafsa. Jag älskar såna där pinsamma klipp. Är det någon som vet om de finns på tuben eller om det finns något liknande?

Annikas
d1FIi666s1o

Haralds
skxgzSCwmy4

Arnes
lMK4Io2SFbE

Bosses
IUtIuf2bhPI

CVN
2009-03-29, 09:24
Haha fyfan vad klockrena, Arnes var ju bäst.
- Jag sa Madrid, men jag menade Wien xD

Cilia
2009-03-29, 09:28
Tuppkammen växer tycker jag. Christian skulle jag försöka få ut om jag vore dom.

Jag tyckte norrländskan var jobbig men en av dom få som inte klagade och verkade gilla att vara där.

Packter är trist i sig men det är väl det enda där som kan få det intressant? Sen består hela livet av packter. Det där är bara en spegling av vad som sker omkring oss hela tiden men det blir så utstuderat för det är få personer och begränsad yta. Det gör det uppenbart på ett annat sätt. Det är väl det programmet eg går ut på dvs spegla social samvaro under extrema förhållanden. Inte att eg få fram en överlevare.

MAXX
2009-03-29, 11:58
Kolla på det igår. Gillar tuppkammens personanalyser. Jämförelsen med nazi tyskland var ju klockren. :D

Kaew
2009-03-29, 12:02
tuppkammen växer tycker jag. Christian skulle jag försöka få ut om jag vore dom.

Jag tyckte norrländskan var jobbig men en av dom få som inte klagade och verkade gilla att vara där.

Packter är trist i sig men det är väl det enda där som kan få det intressant? Sen består hela livet av packter. Det där är bara en spegling av vad som sker omkring oss hela tiden men det blir så utstuderat för det är få personer och begränsad yta. Det gör det uppenbart på ett annat sätt. Det är väl det programmet eg går ut på dvs spegla social samvaro under extrema förhållanden. Inte att eg få fram en överlevare.

+1

egge
2009-04-05, 12:07
http://www.tv4.se/polopoly_fs/1.897609!image/4026600299.jpg_gen/derivatives/w450/4026600299.jpg

bear.flowertwig
2009-04-05, 12:20
http://www.t4026600299.jpg

En bild hon även har på spraydate.

Cilia
2009-04-05, 12:28
En bild hon även har på spraydate.
of course *L*

userfriendly
2009-04-05, 12:39
"Tuppkammen" verkar vettigare än de flesta där.

E lite in love i honom *cupid*

Nina är en gammal bekant till mig :cool:

MAXX
2009-04-05, 12:54
http://www.tv4.se/polopoly_fs/1.897609!image/4026600299.jpg_gen/derivatives/w450/4026600299.jpg

vem är det där då?

shadowfire
2009-04-05, 12:57
vem är det där då?

Angela Monroe.

Scratch89
2009-04-05, 15:18
klipp

Hahahahaha! Jag glömde av att jag skrev i den här tråden. Tack för det! :)


Jag såg förövrigt reprisen av Robinson idag. Den tjocka, Christian Ternstedt, som bara sitter och klagar på alla, är den värsta gnällfi**an av alla. Riktigt irriterande. Vad man än gör är det slöseri på energi. Jag gillar att han klagade på Rafaels trötthet under paddlingen, och påpekade att han själv inte var lika trött. Konstigt, när det var Rafael som satt och paddlade, och tjockisen bara flöt med. Teh rage!

CVN
2009-04-05, 16:18
Undrar vad som händer i nästa avsnitt, i trailern dem visa skulle ju "tuppkammen" hugga någon :S

petersson
2009-04-05, 16:21
Hahahahaha! Jag glömde av att jag skrev i den här tråden. Tack för det! :)


Jag såg förövrigt reprisen av Robinson idag. Den tjocka, Christian Ternstedt, som bara sitter och klagar på alla, är den värsta gnällfi**an av alla. Riktigt irriterande. Vad man än gör är det slöseri på energi. Jag gillar att han klagade på Rafaels trötthet under paddlingen, och påpekade att han själv inte var lika trött. Konstigt, när det var Rafael som satt och paddlade, och tjockisen bara flöt med. Teh rage!

Haha jag satt också och blev vanhelig av att höra på honom

bear.flowertwig
2009-04-05, 17:48
Undrar vad som händer i nästa avsnitt, i trailern dem visa skulle ju "tuppkammen" hugga någon :S

Jag hoppas han hugger av Linda Isacsons huvud och tar över programledarrollen.

Cilia
2009-04-11, 10:00
När jag såg det här klioppet på Expressen
http://www.expressen.tv/noje/robinson/1.1529218/sa-byggdes-angelas-deffade-superkropp

så ser jag att hon tränar på sats Odenplan. Jag tror jag sett henne träna där innan Robinson började. Hon brukar precis som alla andra där vara rätt stylad. Tror Skuggan ska vara glad att hon nobbade honom på Spraydate. Angela är inget för dig Skuggan *L*

shadowfire
2009-04-11, 10:09
När jag såg det här klioppet på Expressen
http://www.expressen.tv/noje/robinson/1.1529218/sa-byggdes-angelas-deffade-superkropp

så ser jag att hon tränar på sats Odenplan. Jag tror jag sett henne träna där innan Robinson började. Hon brukar precis som alla andra där vara rätt stylad. Tror Skuggan ska vara glad att hon nobbade honom på Spraydate. Angela är inget för dig Skuggan *L*

ahahha, du har humor cillen =)
hon är lite väl mkt stureplansjetset för att vara min typ :)

hon finns också på spraydate jepps tillsammans med flertalet andra såpastjärnor :P

edit: hon är cool i robinson dock, en av få med lite fighting spirit.. fortfarande en favorit där. :)

von huff
2009-04-11, 10:23
Det var som bäst då för några år sen när john Locke fångade ödlan och jerker sprang för att släppa ut den:D

kjell33
2009-04-11, 10:25
Undras vem som är "fredag" i robinson??

bear.flowertwig
2009-04-11, 13:06
När jag såg det här klioppet på Expressen
http://www.expressen.tv/noje/robinson/1.1529218/sa-byggdes-angelas-deffade-superkropp

så ser jag att hon tränar på sats Odenplan. Jag tror jag sett henne träna där innan Robinson började. Hon brukar precis som alla andra där vara rätt stylad. Tror Skuggan ska vara glad att hon nobbade honom på Spraydate. Angela är inget för dig Skuggan *L*

Då är det 1 - 1, kolo - såpabimbo för jag nobbade henne.

stafh
2009-04-11, 13:31
Sjukt att hon fixar att göra massa chins men inte ens tar 60 i bänk. Hon var väl rätt lång så hon lär ju väga en del.

egge
2009-04-11, 13:48
Sjukt att hon fixar att göra massa chins men inte ens tar 60 i bänk. Hon var väl rätt lång så hon lär ju väga en del.

Chinsen ser ut att vara i en maskin med "hjälpvikter".

GurraGo
2009-04-11, 14:04
Jag tyckte däremot att hennes (Monroes) uttalande om viktnedgång var lite lustigt. Hon sa ju att folk inte förstår att de måste köra cardio och att de bara kör styrketräning när de ska gå ner i vikt.

Min uppfattning är den rakt motsatta; förutom på Kolozzeum så har jag hört ytterst få som kör med styrketräning när de ska gå ner i vikt, istället ligger fokus på långpromenader. Till skillnad från Angela menar jag att många borde kombinera "cardion" med styrketräning, eftersom de då bränner mer kalorier. De flesta verkar dock enligt min mening inte tänka så, utan svara bara med "jag vill inte bli något muskelberg".

Som sagt, tyckte bara det var förvånande att höra någon säga att folk inte förstår att de måste köra cardio när de ska gå ner i vikt.

bear.flowertwig
2009-04-11, 18:18
Jag tyckte däremot att hennes (Monroes) uttalande om viktnedgång var lite lustigt. Hon sa ju att folk inte förstår att de måste köra cardio och att de bara kör styrketräning när de ska gå ner i vikt.

Min uppfattning är den rakt motsatta; förutom på Kolozzeum så har jag hört ytterst få som kör med styrketräning när de ska gå ner i vikt, istället ligger fokus på långpromenader. Till skillnad från Angela menar jag att många borde kombinera "cardion" med styrketräning, eftersom de då bränner mer kalorier. De flesta verkar dock enligt min mening inte tänka så, utan svara bara med "jag vill inte bli något muskelberg".

Som sagt, tyckte bara det var förvånande att höra någon säga att folk inte förstår att de måste köra cardio när de ska gå ner i vikt.

Hon framstår väl å andra sidan inte som den skarpaste kniven i lådan.

LindaS
2009-04-11, 18:21
Har inte kollat än. Är det värt?

GurraGo
2009-04-11, 19:16
Anna Lundh i bikini *cupid*

Karvig
2009-04-11, 19:44
Anna Lundh i bikini *cupid*

+1. Du inte bara gillar att springa, du har bra smak också. :D

Om inte killen med tuppkammen får tuppjuck snart och hugger gnällgänget finns det en överhängande risk för att jag bygger en tidsmaskin och tar saken i egna händer.

För övrigt angående gruppdynamiken känns det som värnplikten all over. :D

Pudzianovski
2009-04-11, 20:15
Killen med rosa håret verkar på G idag. :thumbup:

GurraGo
2009-04-11, 20:19
+1. Du inte bara gillar att springa, du har bra smak också. :D

Om inte killen med tuppkammen får tuppjuck snart och hugger gnällgänget finns det en överhängande risk för att jag bygger en tidsmaskin och tar saken i egna händer.

För övrigt angående gruppdynamiken känns det som värnplikten all over. :D

Detsamma min löparvän. Kan vi enas om att det råder en korrelation mellan snabba långdistanslöpare och god kvinnosmak :D .


Kan bara hålla med dig ang. Erik. Folk som bara går runt och slöar och gnäller ska få höra det. Däremot tycker jag inte det spelar någon roll om man har pärlhalsband eller random billig piercing. Det handlar ju bara (nåja, kanske inte bara men...) om att han är sosse och hon är fin flicka.

GurraGo
2009-04-11, 20:23
Hahahaa, Eriks leende vid örådet var värt 1 000 000 kr :D

Krampus
2009-04-11, 20:27
Hur skulle det se ut om Mika och Jarmo skaffade barn?

bear.flowertwig
2009-04-11, 20:32
Hur skulle det se ut om Mika och Jarmo skaffade barn?

Jarmo, du menar väl Erik "Tuppkammen" Billing? Ifs skulle resultatet så klart bli Johnny Rotten i pumps och kavaj.

Hades
2009-04-11, 20:35
Erik Billing är ju helt underbar. Helt klart min favorit.

Wao
2009-04-11, 20:38
Haha, Billing är så jävla bra. Klockrent hur han sågade Mikas överklasstil under örådet =D

tp_88
2009-04-11, 20:41
Erik Billing är ju helt underbar. Helt klart min favorit.
+1.

Utan tvekan min favorit sedan ett par avsnitt tillbaks. Briljant ikväll. :D

GurraGo
2009-04-11, 20:50
Jag stämmer in i hyllningskören men jag vidhåller min kritik och tycker Mika var "right on target" när hon kritiserade honom för att ha andra "smycken" i ögonbryn, läpp, navel och gud vet var.

LoTiX
2009-04-11, 20:57
Haha, Billing är så jävla bra. Klockrent hur han sågade Mikas överklasstil under örådet =D

Nu har jag inte följt programmet men lyckades se just örådet och jag kan inte riktigt hålla med. Mycket konkret hade han inte att komma med. Däremot kan jag helt ärligt säga att jag aldrig sett någon bli så nedtryckt som den där snubben då tjejen kontrade hans kommentar om pärlhalsband med att han hade hela kroppen full med smycken medan hon nöjde sig med halsen. Herrejävlar va tyst han var efteråt.

Condemned
2009-04-11, 21:04
Jag stämmer in i hyllningskören men jag vidhåller min kritik och tycker Mika var "right on target" när hon kritiserade honom för att ha andra "smycken" i ögonbryn, läpp, navel och gud vet var.

+1

Billing är skön och har en del vettigt att säga, men han är ganska gränslös.

Hades
2009-04-11, 21:04
Han sa ju inte att det var fel med smycken, bara att han var trött på hennes överklasstil.

LoTiX
2009-04-11, 21:09
Han sa ju inte att det var fel med smycken, bara att han var trött på hennes överklasstil.

Jupp. Och exemplen blev "sola", "naglar" samt "pärlhalsband". Och fy fan vad han fick tillbaka, nästan så man får börja titta på programmet nu.

Pudzianovski
2009-04-11, 21:10
Billing har ju smycken sedan innan. Han var väl less på att bruden skulle hålla på och göra massa jävla halsband och grejer istället för att lägga energi på något vettigt. Hur som helst tyckte jag att just den tjejen hade väldigt lite att komma med. :)

Hades
2009-04-11, 21:11
Jupp. Och exemplen blev "sola", "naglar" samt "pärlhalsband". Och fy fan vad han fick tillbaka, nästan så man får börja titta på programmet nu.

Eeh... hon blev ju kapad längs med fotknölarna och det enda hon hade att komma med var "AMEH DUUUURÅ!!!1"

GurraGo
2009-04-11, 21:12
Han sa ju inte att det var fel med smycken, bara att han var trött på hennes överklasstil.

Fast hon efterfrågade ju vad det var specifikt som han störde sig på och ett av hans svar ju att hon hade med sig pärlhalsband till en öde ö (om jag förstod det rätt?). Släpp piercing och kom in i matchen liksom... :D

Hades
2009-04-11, 21:17
Fast hon efterfrågade ju vad det var specifikt som han störde sig på och ett av hans svar ju att hon hade med sig pärlhalsband till en öde ö (om jag förstod det rätt?). Släpp piercing och kom in i matchen liksom... :D

Ja, men det är ju överklass att ta med sig pärlhalsband till ett överlevnadsprogram. Piercingar är väl snarare motsatsen.

LoTiX
2009-04-11, 21:18
Eeh... hon blev ju kapad längs med fotknölarna och det enda hon hade att komma med var "AMEH DUUUURÅ!!!1"

Jag störde mig lika mycket på henne men du måste ha missat slutet där hon kontrade hans pärlhalsbands-kommentar med hur han själv bär på si sådär 10 smycken utan att överdriva.

*Angående din senaste kommentar. Köper gärna om han stört sig på hennes beteende hon verkar vara en bitch. Men nu tog han upp ett smycke och kontrad blev han, bra TV.

Scratch89
2009-04-11, 21:21
Jag satt och jublade i soffan här hemma varje gång Erik öppnade munnen. Riktigt bra är han; synd bara att han hamnat i laget som bara består av muppar. Han måste ha varit lagom förbannad efter tävlingen när han var helt blåslagen, och de andra inte vågade gå i närheten av Jarmo för att de ville visa hänsyn.


LoTiX: Om du inte sett programmet så kan du ju inte direkt uttala dig. ;) Han blev ju inte ägd, han behövde ju inte ens säga emot då hon bara försökte med "Ah'men durå!"-tekniken. Det roliga var att hon grinade över att han gick personangrepp-style, och att han inte hade några belägg, men direkt efter att hon blivit utröstad så sade hon att hon längtade efter sina klackskor och sin kavaj... :D

Hades
2009-04-11, 21:21
Jag störde mig lika mycket på henne men du måste ha missat slutet där hon kontrade hans pärlhalsbands-kommentar med hur han själv bär på si sådär 10 smycken utan att överdriva.

Det var ju en helt världelös kontring eftersom det inte hade något med saken att göra. Ungefär som om han hade klagat på att hon bar dyra märkeskläder och hon hade kontrat med "Ameh duuuurå, du har ju också kläder!!!!1"

LoTiX
2009-04-11, 21:29
Jag satt och jublade i soffan här hemma varje gång Erik öppnade munnen. Riktigt bra är han; synd bara att han hamnat i laget som bara består av muppar. Han måste ha varit lagom förbannad efter tävlingen när han var helt blåslagen, och de andra inte vågade gå i närheten av Jarmo för att de ville visa hänsyn.


LoTiX: Om du inte sett programmet så kan du ju inte direkt uttala dig. ;) Han blev ju inte ägd, han behövde ju inte ens säga emot då hon bara försökte med "Ah'men durå!"-tekniken. Det roliga var att hon grinade över att han gick personangrepp-style, och att han inte hade några belägg, men direkt efter att hon blivit utröstad så sade hon att hon längtade efter sina klackskor och sin kavaj... :D

Nix, ville bara diskutera med någon. Representation hos föräldrarna är otroligt tråkigt.

Känner mig stolt över att kunna göra bedömningen utan att vara färgad utav programmet. Fokuserade alltså enbart på kommentarena vid örådet och ingenting annat. Till hennes försvar var snubbens kritik också mycket konstig. Först en upprepning utav "Gillar inte hennes överklasstil" några gånger och sedan tre kommentarer om solning, naglar och halsband. Nog om det nu, kul att hon åkte ut.

bear.flowertwig
2009-04-11, 21:30
Det var ju en helt världelös kontring eftersom det inte hade något med saken att göra. Ungefär som om han hade klagat på att hon bar dyra märkeskläder och hon hade kontrat med "Ameh duuuurå, du har ju också kläder!!!!1"

Stjärnstopp och spegel efter det!11 Ni andra kan inte säga emot!111

Scratch89
2009-04-11, 21:33
Stjärnstopp och spegel efter det!11 Ni andra kan inte säga emot!111

- "You're it, quitsies!"
- "Anti-quitsies, you're it, quitsies, no anti-quitsies, no startsies!"
- "You can't do that!"
- "Can too!"
- "Cannot, stamp it!"
- "Can too, double stamp it, no erasies!"
- "Cannot, triple stamp, no erasies, Touch blue make it true."
- "No, you can't do that... you can't triple stamp a double stamp, you can't triple stamp a double stamp!"
- "LA LA LA LA LA LA!"

GurraGo
2009-04-11, 21:34
Well, jag säger som så här. En kommentar om att någon kör överklass-stil är generellt sett berättigad om det innebär "Jag är fin flicka, inte van att ngn inte plockar upp efter mig, inte van att inte få bada jacuzzi etc", vilket jag är helt övertygad om att Erik var ute efter. M e n, han kunde inte hålla sig inom gränsen, utan gick över det sakliga och kommenterade sådant som bara var överklass-stil men som inte påverkar.

Det är min tolkning och jag håller med att om man tolkar det han sa som:
"Du är en överklasstjej." så var hans argument "sakligt"
men jag tolkar det som "
"Det faktum att du är en överklasstjej orsakar problem/störningar".

M e n, det är bara min tolkning. Jag har avnjutit ngra glas vin och ska, för första gången, ut och roa mig i Haparanda/Tornio (önska mig god lycka...).

Scratch89
2009-04-11, 21:38
Det som var mest teh rage idag var ju att den jävla Linda Isaksson verkade vinkla frågorna, och attackera Erik. Jaha Erik, vad tycker du? Varför tycker du? Förklara! Exakt vad är det du menar? Man märkte att han blev irriterad, "Jamen, kom igen nu!". Hade hon inte varit kändis hade hon fått en Propp (tm).

shadowfire
2009-04-11, 21:38
Har inte sett klart allt ännu (ser reprisen då jag saknar TV), men jag blir riktigt förvånad över gnället i träsket ja. Anna L som förövrigt har väldigt skumma ögon då hon aldrig någonsin blinkar, gjorde ju ett smart drag o demoralisera hela sitt gäng genom o berätta hur bra det var på andra sidan (som hon trodde).

Nu får de fan börja införa gruppdynamik i skolan asså och redan där börja förklara hur beteenden påverkar andra :)

Wao
2009-04-11, 21:41
Nu har jag inte följt programmet men lyckades se just örådet och jag kan inte riktigt hålla med. Mycket konkret hade han inte att komma med. Däremot kan jag helt ärligt säga att jag aldrig sett någon bli så nedtryckt som den där snubben då tjejen kontrade hans kommentar om pärlhalsband med att han hade hela kroppen full med smycken medan hon nöjde sig med halsen. Herrejävlar va tyst han var efteråt.

Nej det var inte så mycket konkreta exempel, men hon har verkligen en överklasstil som många stör sig på. Hennes tafatta försök till en comeback var bara löjligt. Helt ogenomtänkt. Ämnet var ju överklass, och piercingar i läpp/mun/navel och ett stort hål i örat är inte speciellt överklass, det är däremot ett pärlhalsband.

En till rolig grej från Billing var när Linda frågade honom om han verkligen menade att han hade dödat någon och han bara satt där helt tyst och stirrade :laugh:

CVN
2009-04-11, 21:44
Det som var mest teh rage idag var ju att den jävla Linda Isaksson verkade vinkla frågorna, och attackera Erik. Jaha Erik, vad tycker du? Varför tycker du? Förklara! Exakt vad är det du menar? Man märkte att han blev irriterad, "Jamen, kom igen nu!". Hade hon inte varit kändis hade hon fått en Propp (tm).

Hon gör så vid varenda öråd, ställer alltid korkade frågor som både hon och alla andra redan vet svaret på just bara för att provocera...

Scratch89
2009-04-11, 21:46
Hon gör så vid varenda öråd, ställer alltid korkade frågor som både hon och alla andra redan vet svaret på just bara för att provocera...

Jo, jag vet, men idag var det fan överdrivet mycket. Hon verkar tro att Erik är den utstötta i laget, men jag tror mer och mer att han är ledaren. Det är lite som med jättarna i Herman Hedning; den med fulast T-shirt leder folket.

shadowfire
2009-04-11, 21:59
hahahhah bästa örådet genom åren... har inte sett klart ännu, men jag garvar rätt ut, helt underbart

shadowfire
2009-04-11, 22:07
Nej det var inte så mycket konkreta exempel, men hon har verkligen en överklasstil som många stör sig på. Hennes tafatta försök till en comeback var bara löjligt. Helt ogenomtänkt. Ämnet var ju överklass, och piercingar i läpp/mun/navel och ett stort hål i örat är inte speciellt överklass, det är däremot ett pärlhalsband.

En till rolig grej från Billing var när Linda frågade honom om han verkligen menade att han hade dödat någon och han bara satt där helt tyst och stirrade :laugh:
tycker iofs att hennes kommentar där var helt perfekt, det var spjutspetskompetens på den :)
eriks svar på frågan var dock mest bara kuslig, han spelar över ibland på ett sätt som jag inte gillar...

Hon gör så vid varenda öråd, ställer alltid korkade frågor som både hon och alla andra redan vet svaret på just bara för att provocera...
håller med, programledaren i det här fallet är den sämsta genom tiderna.

Jo, jag vet, men idag var det fan överdrivet mycket. Hon verkar tro att Erik är den utstötta i laget, men jag tror mer och mer att han är ledaren. Det är lite som med jättarna i Herman Hedning; den med fulast T-shirt leder folket.
Han är ledaren i det laget ja, eller snarare så tvingar han folk att ta ställning. Erik (den större) är den riktiga ledaren, men han kommer ingen vart utan herr vegan på sin sida :)

Hank
2009-04-11, 22:14
http://www.expressen.se/noje/robinson/1.1529876/christians-matfusk-i-robinson

För er som inte läst :D

kaer
2009-04-11, 22:46
Tyckte Erik var onödigt elak mot henne, han visste ju redan att hon skulle röstas ut, så vad var poängen med det.

Visserligen så tycker jag hon inte hade där att göra, men det är ju som det är med det.
Verbalt har hon såklart inget att hämta mot Erik, men totalt sett så tycker jag inte han framstår som någon särskilt sympatisk kille heller.

Karvig
2009-04-11, 22:53
Klockrent. :D Inte helt otippat att det händer. Synd att det inte var så mycket fokus på honom (Christian) i kvällens avsnitt. Utöver Erik är han den stora behållningen i programmet för mig. Jag bara väntar på sammanslagningen och att entrepenörchristian och kommunisterik ska få ha sin clash. Om någon av dem åkt ut innan dess hoppas jag att tv4 inser potentialen och skickar in vederbörande som joker igen. Bra tv.

Linda Isaksson är trevlig och rätt klipsk privat, träffat henne vid ett par tillfällen, men hon är minst sagt bristfällig i rollen som programledare. Att bara klampa in och sabba deras tjafs var inte bra underhållning. Hon skulle ha eldat på och fått Mika att flippa rejält. Man såg gnistan i ögonen, det fanns där. Kanske försökt dra in någon av de andra i tjafset. Klippningen kanske bidrog men öråden har sabbats varenda gång.

Håller med GurraGo, Erik kan snärta till sig lite och plocka ut metallen. Så slipper han hyckla och släppa ur sig motsägelsefulla argument :)

Näste man till rakning är förhoppningsvis den där komaaktige innebandykillen. När han fortfarande var pigg och alert var han grälsjuk och jobbig, nu är han bara en möbel. Plockar de honom känns det som om den intressantaste kärnan blivit klar. Kanske någon av de gulas tjejer kan ryka också. :thumbup:

Karvig
2009-04-11, 22:54
Tyckte Erik var onödigt elak mot henne, han visste ju redan att hon skulle röstas ut, så vad var poängen med det.

Visserligen så tycker jag hon inte hade där att göra, men det är ju som det är med det.
Verbalt har hon såklart inget att hämta mot Erik, men totalt sett så tycker jag inte han framstår som någon särskilt sympatisk kille heller.

Jag skulle ha tokflippat på honom dag 1. Men han tillför mycket ur ett underhållningsperspektiv. :D

shadowfire
2009-04-11, 23:06
Tyckte Erik var onödigt elak mot henne, han visste ju redan att hon skulle röstas ut, så vad var poängen med det.

Visserligen så tycker jag hon inte hade där att göra, men det är ju som det är med det.
Verbalt har hon såklart inget att hämta mot Erik, men totalt sett så tycker jag inte han framstår som någon särskilt sympatisk kille heller.

Tänker jag svenskt vis så håller jag med. Va diplomatisk, önska lilla gumman lycka till o pussenuss o gullegull o vinkevink... men det som Erik tillför till TV är en inte alltför vanlig rakhet och ärlighet, han säger ju till om han blir förbannad o han säger till om han stör sig på något.

Som Josephines gnäll, han frågade rätt ut varför hon sökt till programmet. :D

Visst framstår det som elakt, men det är ju för att vi svenskar är så inprogrammerade till att skitsnack bakom ryggen är ok, men inte öga mot öga. All credz till Erik för att han säger som han känner o tycker o jag är helt övertygad om att han för flera andras talan.

shadowfire
2009-04-11, 23:08
Klockrent. :D Inte helt otippat att det händer. Synd att det inte var så mycket fokus på honom (Christian) i kvällens avsnitt. Utöver Erik är han den stora behållningen i programmet för mig. Jag bara väntar på sammanslagningen och att entrepenörchristian och kommunisterik ska få ha sin clash. Om någon av dem åkt ut innan dess hoppas jag att tv4 inser potentialen och skickar in vederbörande som joker igen. Bra tv.

Linda Isaksson är trevlig och rätt klipsk privat, träffat henne vid ett par tillfällen, men hon är minst sagt bristfällig i rollen som programledare. Att bara klampa in och sabba deras tjafs var inte bra underhållning. Hon skulle ha eldat på och fått Mika att flippa rejält. Man såg gnistan i ögonen, det fanns där. Kanske försökt dra in någon av de andra i tjafset. Klippningen kanske bidrog men öråden har sabbats varenda gång.

Håller med GurraGo, Erik kan snärta till sig lite och plocka ut metallen. Så slipper han hyckla och släppa ur sig motsägelsefulla argument :)

Näste man till rakning är förhoppningsvis den där komaaktige innebandykillen. När han fortfarande var pigg och alert var han grälsjuk och jobbig, nu är han bara en möbel. Plockar de honom känns det som om den intressantaste kärnan blivit klar. Kanske någon av de gulas tjejer kan ryka också. :thumbup:

Du inser väl att innan sammanslagning så kommer de få byta lag? Självklart kommer ett par från vardera lag få gå över, så det ska bli kul o se vilka som landar i träsket igen :)

Karvig
2009-04-11, 23:17
Du inser väl att innan sammanslagning så kommer de få byta lag? Självklart kommer ett par från vardera lag få gå över, så det ska bli kul o se vilka som landar i träsket igen :)

Natürlich. Men brukar inte processen göras rätt kort med de individerna om jag kommer ihåg rätt? :smash:

Ska bli spännande att se hur mycket av de gamla säsongerna de väljer att kopiera.

Inge Enveten
2009-04-11, 23:21
<brag> Erik är min gamla bildlärare! </brag>

Karvig
2009-04-11, 23:34
OMAGAD! Berätta allt! :D

egge
2009-04-11, 23:35
<brag>Erik är min gamla innebandyinstruktör</brag> NAAT!

Kan man ens vara en innebandyinstruktör? Vad gör man? Står och håller pensionärer runt midjan samtidigt som man lär dem slå optimala dragskott?

Karvig
2009-04-11, 23:39
Jag reagerade också på det. Är det hans sätt att få lite mer respekt hos oss tittare?

"Hmm ska jag skriva arbetssökande? Nej jag skriver att jag är innebandyinstruktör, jag brukar ju faktiskt klå farfar på innebandy ibland. Nu kanske jag kan få lite fler tjejer."

GurraGo
2009-04-12, 01:55
HaHA, det är underbart att fler reagerat på det. Jag tänkte också "innebandyinstruktör", aniingen luddigt. Men så ärdet :)

Cilia
2009-04-12, 07:30
Klart det går att tycka att Erik är onödigt hård. Men det gäller ju att sätta sig in i deras situation. Dom lever på varandra och är beroende av varandra för att överleva och då har dom några som bara gnäller och trippar omkring. Dom är hungriga, trötta och smutsiga. Vi är för civiliserade för sånt liv. Jag tror att hade det varit på riktigt hade man kastat ut dom som inte hjälper till. Man har inte plats för dom när det är allvar.

Läste i tidningen att Christian grinade över att han framstår som elak, cynisk och som en mobbare. Så är han inte alls utan han försöker skoja till det. Men han fuskar ju rakt igenom tävlingen. Han är där på andra premisser än dom andra. Det går ju då att säga att smartast person vinner. Dom andra får skylla sig själva för att dom inte försökte. Nu vet vi inte vem som vann men hur kul är det att vinna när man vet att man fuskar? Det tar ju udden av hela vinsten.

Richard85
2009-04-12, 07:43
Erik är så klockren så det finns inte. Han är min favorit!!! Han kommer inte vinna men lätt min favorit, primadonnor..Fattar inte ens varför man anmält sig.

"Jag har smuts under mina naglar" "Jag vill gå i mina högklackade skor"...Usch..

shadowfire
2009-04-12, 08:00
...Läste i tidningen att Christian grinade över att han framstår som elak, cynisk och som en mobbare. Så är han inte alls utan han försöker skoja till det...

Eh? Precis så säger ju mobbare också, "det var ju bara på skoj" osv. Jag ser inte humorn i att hela tiden spela överlägsen alla andra och försöka bräda den ena förnedrande/nedlåtande kommentaren efter den andra. Var är skämtet i det?

Christian framstår som en person som har dåligt självförtroende/är missnöjd med sig själv i livet och som försöker kompensera det med att tala om hur värdelösa alla andra är istället.

AJO
2009-04-12, 08:09
eh? Precis så säger ju mobbare också, "det var ju bara på skoj" osv. Jag ser inte humorn i att hela tiden spela överlägsen alla andra och försöka bräda den ena förnedrande/nedlåtande kommentaren efter den andra. Var är skämtet i det?

Christian framstår som en person som har dåligt självförtroende/är missnöjd med sig själv i livet och som försöker kompensera det med att tala om hur värdelösa alla andra är istället.

+1

Cilia
2009-04-12, 09:07
Eh? Precis så säger ju mobbare också, "det var ju bara på skoj" osv. Jag ser inte humorn i att hela tiden spela överlägsen alla andra och försöka bräda den ena förnedrande/nedlåtande kommentaren efter den andra. Var är skämtet i det?

Christian framstår som en person som har dåligt självförtroende/är missnöjd med sig själv i livet och som försöker kompensera det med att tala om hur värdelösa alla andra är istället.
Mitt inlägg var lite otydligt. Det är alltså han som säger att det är skämt. Jag tycker också att han framstår som en osäker person. Men samtidigt så vet jag att det är lätt att vinkla saker. Det är klart att om han har andra sidor som eg överväger det vi ser så kan det bli en annan bild. Men han framstår som en buffel som gärna går över lik för att själv få det han vill ha. Vad jag ville få fram var att det kan vara så att det lyckas. Det har uppenbarligen lyckats irl och kanske även i den här tävlingen men allt kostar och hans pris är att han får ovänner och många tycker att han är otrevlig. Man kan inte gå fram som en ångvält och fuska och sen grina över att andra inte gillar en.

shadowfire
2009-04-12, 09:30
Mitt inlägg var lite otydligt. Det är alltså han som säger att det är skämt. Jag tycker också att han framstår som en osäker person. Men samtidigt så vet jag att det är lätt att vinkla saker. Det är klart att om han har andra sidor som eg överväger det vi ser så kan det bli en annan bild. Men han framstår som en buffel som gärna går över lik för att själv få det han vill ha. Vad jag ville få fram var att det kan vara så att det lyckas. Det har uppenbarligen lyckats irl och kanske även i den här tävlingen men allt kostar och hans pris är att han får ovänner och många tycker att han är otrevlig. Man kan inte gå fram som en ångvält och fuska och sen grina över att andra inte gillar en.

Då är vi överens. :)

GurraGo
2009-04-12, 09:44
Han är på TV4 nu.

Krampus
2009-04-12, 10:22
Jarmo, du menar väl Erik "Tuppkammen" Billing? Ifs skulle resultatet så klart bli Johnny Rotten i pumps och kavaj.

Nej, Jarmo och Mika. :)

tano
2009-04-12, 11:33
Nu har jag inte sett dem tidigare avsnitten, men varför är i princip alla dem starka/stora i ett lag? Var det någon tävling där dem fick kämpa en och en för att komma till det laget?

Sedan känns det lite konstigt med en tävling som bygger helt och hållet på styrka? Det måste ju vara medvetet från tv4 att göra ojämlikheten så stor att det blir något sorts krig. Men tyvär har deltagarna för lite energi vad det verkar för att knappt bry sig.

bear.flowertwig
2009-04-12, 11:33
Nej, Jarmo och Mika. :)

Weirdo :)

tano
2009-04-12, 11:40
Haha tyckte ändå det var bra att Mika bet ifrån på Erik. Kunde tänkt sig att hon bara blivit ledsen, men hon verkade ju ha lite pondus iaf.

Cilia
2009-04-12, 11:50
Nu har jag inte sett dem tidigare avsnitten, men varför är i princip alla dem starka/stora i ett lag? Var det någon tävling där dem fick kämpa en och en för att komma till det laget?

Sedan känns det lite konstigt med en tävling som bygger helt och hållet på styrka? Det måste ju vara medvetet från tv4 att göra ojämlikheten så stor att det blir något sorts krig. Men tyvär har deltagarna för lite energi vad det verkar för att knappt bry sig.
Hur kan du säga att alla starka är i ett lag? Det håller jag inte med om.



Men det som är tydligt är att även om Mika är en vältränad figur så verkar hon inte ha tävlat. Jag tror att vara med i tävlingssammanhang stärker en. Man måste lära sig mental träning och det är det Erik (röd) pratar om. Det gäller att tänka positiva tankar och att inte fokusera på det dåliga. Man kan uppnå så mycket med mental träning och flera av dom bara raserar allt det dom andra försöker bygga upp. Jag håller med Skuggan om att det är ett intressant spel som pågår.

Flera av dom hade nog bara tänkt sig att bli släppta på en paradisstrand och kan inte förmå sig själva att förhållandena är annorlunda utan tänker bara på hur dom hade velat ha det. Erik sa att han vara beredd på allt och då sa hon Jossan att det var hon med men inte ett träsk. Det var en rolig kommentar.

tano
2009-04-12, 11:59
Hur kan du säga att alla starka är i ett lag? Det håller jag inte med om.



Jag skrev i princip.... Angela och var det Blomqvist? var väl förhållandevis starka (jag såg lite av programmet med paddlingen).
Men jag menade bokstavligt starka. Inte tränad uthållig etc.. Det andra laget ser större och starkare ut. Tävlingen kändes orättvis. Förhoppningsvis blir nästa någonting mer uthållighetsinriktad eller kanske något helt annat.

Jorpa
2009-04-12, 12:38
De va lite drygt, en brottar Jarmo som har balansen, styrkan och mer vikt än hela deras lag : (

Annars tycker jag Billing är guld, liiiite elak mot Mika.

However när dom drog från Billing i skogen , sen får han göra allt själv, kommer tillbaks, ber någon hämta macheten.... dödstyst.... fortfarande tyst... sen går han iväg och hämtar grejjerna.

Sen börjar Mika, nää , nää men jag hämtar de, vänta vänta, va inte så tjurig. Sen kommenterar hon som drog hur sur han vart hela dagen.

Bästa scenen i hela världen! Känner igen det mycket från den vanliga vardagen. Lite svårt att förklara, men ni förstår säkert

Wao
2009-04-12, 12:42
De va lite drygt, en brottar Jarmo som har balansen, styrkan och mer vikt än hela deras lag : (

Annars tycker jag Billing är guld, liiiite elak mot Mika.

However när dom drog från Billing i skogen , sen får han göra allt själv, kommer tillbaks, ber någon hämta macheten.... dödstyst.... fortfarande tyst... sen går han iväg och hämtar grejjerna.

Sen börjar Mika, nää , nää men jag hämtar de, vänta vänta, va inte så tjurig. Sen kommenterar hon som drog hur sur han vart hela dagen.

Bästa scenen i hela världen! Känner igen det mycket från den vanliga vardagen. Lite svårt att förklara, men ni förstår säkert

Nu blev jag intresserad. Var det efter tävlingen precis när Billing satt fast i oket?

aggression
2009-04-12, 12:48
Riktigt bra avsnitt, två av dom tråkigaste gnällspikarna åkte ut.

Karvig
2009-04-12, 12:49
Utspelade sig före tävlingen om jag inte minns fel.

Karvig
2009-04-12, 13:46
Nu har jag inte sett dem tidigare avsnitten, men varför är i princip alla dem starka/stora i ett lag? Var det någon tävling där dem fick kämpa en och en för att komma till det laget?

Anna och Nina (om jag inte missminner mig) utgjorde basen för lagen. Alla deltagare utom de två stod fastbundna på stockar en bit ut i vattnet. Anna och Nina fick lubba ut i vattnet, hugga loss valfri deltagare som sedan i sin tur skulle simma in till stranden, ta på sig en bindel och sedan välja en deltagare att hugga loss och ta med sig till sitt lag. Det lag som först fick ihop 7 eller 8 eller hur många de nu var fick åka till stranden.

Allmän fail bara när de valde vilka de skulle hugga loss. Förstår inte hur de prioriterade alls.

Jorpa
2009-04-12, 14:21
Nu blev jag intresserad. Var det efter tävlingen precis när Billing satt fast i oket?

Nej nej, efter att han hade "huggit huvudet" av henne, precis efter de.

kålman
2009-04-12, 15:58
stackars den där smala killen som ser ut som ett skellet....han skulle ha bulkat upp sig när han fick reda på att han skulle vara med i programet! :)=

Condemned
2009-04-12, 17:48
stackars den där smala killen som ser ut som ett skellet....han skulle ha bulkat upp sig när han fick reda på att han skulle vara med i programet! :)=

Stackars och stackars, han har valt att inte förbereda sig och som så vitt jag har sett, inte tillför någonting till gruppen.

Scratch89
2009-04-12, 17:50
Det som jag tycker är lite fel med årets omgång är att EN tävling avgjorde om man skulle hamna i träsket eller ej. Det borde vara lite som det där som gick på SVT för ett par år sedan, med riddare och bönder, där förloraren åkte till fattigstugan och vinnaren till slottet. Det blir lite mer motivation då, och det lönar sig att komma underifrån. Nu är det nog snarare så att mupparna som bor i träsket faktiskt är för dumma för att göra sin situation bättre (förutom Billing då), och det är därför de har det sämre, men ändå. Det borde komma någon chans där de får vända på pannkakan.

Karvig
2009-04-13, 22:53
Det kommer nog inom kort. Tror du inte?

Kwon
2009-04-14, 07:12
stackars den där smala killen som ser ut som ett skellet....han skulle ha bulkat upp sig när han fick reda på att han skulle vara med i programet! :)=

Han bryr sig nog inte lika mycket om hur fysiken ser ut på TV som vissa Kolo-medlemmar! :)

shadowfire
2009-04-14, 08:13
Det som jag tycker är lite fel med årets omgång är att EN tävling avgjorde om man skulle hamna i träsket eller ej. Det borde vara lite som det där som gick på SVT för ett par år sedan, med riddare och bönder, där förloraren åkte till fattigstugan och vinnaren till slottet. Det blir lite mer motivation då, och det lönar sig att komma underifrån. Nu är det nog snarare så att mupparna som bor i träsket faktiskt är för dumma för att göra sin situation bättre (förutom Billing då), och det är därför de har det sämre, men ändå. Det borde komma någon chans där de får vända på pannkakan.


Max 1-2 avsnitt till innan de har fått byta plats på några av deltagarna. Särskilt nu när folket börjar hoppa av träsket, så jag skulle inte bli förvånad om det redan i nästa avsnitt nu blir en rockad.

shadowfire
2009-04-14, 08:15
Han bryr sig nog inte lika mycket om hur fysiken ser ut på TV som vissa Kolo-medlemmar! :)

blir jobbigt bara om det blåser upp till storm där, de lär ju ha fått surra fast honom med rep då... tänkbar vikt 45-47kg?

rooz
2009-04-14, 08:44
Jag kan förstå Erik, brudarna (som nu åkt ut) lägger sig i solen mitt på dagen då det är som varmast och klagar sedan på att det är varmt och jobbigt:smash:

Erik är ju så härligt ärlig och rak att man blir glad, som någon nämde innan så borde inte Linda brutit vid örådet. Dem skulle fått fortsätta:)

Kwon
2009-04-14, 11:56
blir jobbigt bara om det blåser upp till storm där, de lär ju ha fått surra fast honom med rep då... tänkbar vikt 45-47kg?

LOL en får hoppas att det icke blir storm isf! :)

Eller fler brottningstävlingar.

Erik Billing är roligast av alla. Trodde inte det skulle vara så mycket "GO" i den palestinsjalsbeklädde veganen vid första anblicken.

En bra blandning personligheter denna gång.

shadowfire
2009-04-14, 12:17
Jag är nyfiken på vad fiskaren går för. En doldis som ändå verkar arbeta i det tysta. Där tror jag det finns potential, han verkar smart nog att inte sticka ut hakan för mkt.

Scratch89
2009-04-14, 12:36
Jag är nyfiken på vad fiskaren går för. En doldis som ändå verkar arbeta i det tysta. Där tror jag det finns potential, han verkar smart nog att inte sticka ut hakan för mkt.

Han ser ut som Dr. Suresh i Heroes, så jag tror att han kommer förvandlas till någon muterad, kletig insekt om några avsnitt.

Krampus
2009-04-14, 12:37
Weirdo :)

Pervo.

EkarN
2009-04-14, 15:05
pervo.

omg leet!

Scratch89
2009-04-18, 20:23
Sicka ordentliga tutor Anna har. Jag blev helt hypnotiserad när hon satte sig vid örådet i sin militärbikini.

Eddie Vedder
2009-04-18, 20:27
Har någon mer än jag reagerat på att musiken som spelas före och efter pausen låter sjukt lik vinjetten till Polisskolanfilmerna?

ceejay
2009-04-18, 20:28
Sicka ordentliga tutor Anna har. Jag blev helt hypnotiserad när hon satte sig vid örådet i sin militärbikini.

hon har ju lite fina bilder på bdb också
http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/main.html?#0

fast antagligen vet du det ;)

henk4n
2009-04-18, 20:45
Hon är riktigt snygg :) Förövrigt, tycker jag att Robinson 2009 är riktigt bra!

Psychological
2009-04-18, 20:47
Fiins det inga topless bilder på Anna då . Får leta på flashback kanske ;)

henk4n
2009-04-18, 20:55
www.annalundh.se

henk4n
2009-04-18, 21:02
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.902662

Där är hon ju såå het

Condemned
2009-04-18, 21:15
hon har ju lite fina bilder på bdb också
http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/main.html?#0

fast antagligen vet du det ;)

www.annalundh.se

Snacka om att vara helt insnöad i sitt eget deltagande i Robinson och det som har genererats efter det. Jag kan förstå att det har blivit en stor grej i hennes liv men att posta bilder på tidningsutklipp, från facebook och bilder där hon poserar bredvid reklam där hon själv är med i känns lite väl.
Men mår hon bra av det så är det ju bra för henne, jag måste ju inte titta på/läsa om det.

ceejay
2009-04-18, 21:18
Snacka om att vara helt insnöad i sitt eget deltagande i Robinson och det som har genererats efter det. Jag kan förstå att det har blivit en stor grej i hennes liv men att posta bilder på tidningsutklipp, från facebook och bilder där hon poserar bredvid reklam där hon själv är med i känns lite väl.
Men mår hon bra av det så är det ju bra för henne, jag måste ju inte titta på/läsa om det.

tänkte precis säga ngt liknande.


Jävlar vilken attention whore ;)

Raggis
2009-04-18, 21:23
Snacka om att vara helt insnöad i sitt eget deltagande i Robinson och det som har genererats efter det. Jag kan förstå att det har blivit en stor grej i hennes liv men att posta bilder på tidningsutklipp, från facebook och bilder där hon poserar bredvid reklam där hon själv är med i känns lite väl.
Men mår hon bra av det så är det ju bra för henne, jag måste ju inte titta på/läsa om det.



Aldrig tänkt på att hon tjänar skapliga pengar genom allt PR?

Condemned
2009-04-18, 21:34
Aldrig tänkt på att hon tjänar skapliga pengar genom allt PR?

Jo absolut och det är ju bra för henne om hon gör det och om hon gillar att exponera sig så mycket.

GurraGo
2009-04-18, 21:37
Well, hade samma tankar men eftersom hon (åtminstone under Robinson, kanske finns annan info på hemsidan) betecknas som arbetssökande tycker jag hon gör helt rätt i att rida på den våg (och framförallt de intäkter) som Robinson ger henne.

Scratch89
2009-04-18, 23:01
hon har ju lite fina bilder på bdb också
http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/main.html?#0

fast antagligen vet du det ;)


http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/show.html?id=349228433&directlink=1

henk4n
2009-04-19, 09:14
najs bild :P

Sheogorath
2009-04-19, 11:35
Naaaajs

CVN
2009-04-19, 12:20
Anna Lundh

http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/show.html?id=349228433&directlink=1#102

http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/show.html?id=349228433&directlink=1#121

http://robinsonanna.bilddagboken.se/p/show.html?id=349228433&directlink=1#166

Three pigs
2009-04-19, 12:43
Hon är bra jävla het alltså

Kwon
2009-04-19, 13:19
Om jag hade varit med i Big Brother / Robinson / Parlamentet / Ibiza Oncensurerat så hade jag gjort precis som Anna och ridit på Robinson-vågen med bloggar och allt vad det hör till.

Har Anna tur så får hon kanske tillochmed en TV-show a la Gynning, Zytomierska , Röösing et al.

shadowfire
2009-04-19, 16:50
Vad är det för introlåt i årets robinson?

Axwell
2009-04-19, 17:03
Vad är det för introlåt i årets robinson?

Dead by April - Losing You

shadowfire
2009-04-19, 17:33
Dead by April - Losing You

Nej tyvärr var det inte det. Med introlåt så menar jag vinjetten och tydligen är den egenkomponerad för Robinson. Trist. :(

shadowfire
2009-04-19, 17:34
C9kQ2mF02cg

Spiffy
2009-04-19, 21:24
Vad var det med slutet i senaste avsnittet.
Dom sitter fyra kvar och så ska en åka ut i duell.
Sen visar dom tre gåendes på stranden så att man ser vem dom är som saknas :confused:

stafh
2009-04-19, 21:25
Duellen är såklart efter de har kommit till stranden. Den fjärde var väl inte med i bild helt enkelt.

Scratch89
2009-04-19, 21:27
Vad var det med slutet i senaste avsnittet.
Dom sitter fyra kvar och så ska en åka ut i duell.
Sen visar dom tre gåendes på stranden så att man ser vem dom är som saknas :confused:

Det var min första tanke också. Elin fick lugna mig. :D

Spiffy
2009-04-19, 21:42
Ja det verkar vettigare att det är så :D