handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema


Goeran
2009-03-20, 19:52
Hej! Jag har nu gymmattvå gånger i veckan i cirka ett halvår och jag känner mig nu sugen på att köra fyra dagar i veckan.
Så nu undrar jag om någon snäll person här skulle kunna göra ett fyra dagars
schema till mig? Mitt mål med träningen är helt enkelt att bli större och få starkare muskler. De kropsdelarna jag vill köra lite extra hårt på är bröst, triceps och biceps. Jag har spelat både fotboll och innebandy(har slutat nu) en längre så jag har ej behov av att träna lika mycket ben som de andra muskelgrupperna. Skriv också vilka övningar som är mest effektiva.
Tacksam för svar :)

Toby Asp
2009-03-20, 20:05
Har du testat att söka på 4-split? Annars kan man kolla runt lite. Tex kika lite i folks journaler. Sen kan du sätta ihop ditt alldeles egna schema. All information du behöver finns. Bara att söka och läsa.

Goeran
2009-03-23, 19:55
Måndag: bröst och tricpes
Tisdag: Rygg och biceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben och mage
Fredag: Axlar, triceps, biceps, och bröst då jag prioriterar de muskelgrupperna lite extra.

Funkar det eller?

erks
2009-03-23, 20:02
Måndag: bröst och tricpes
Tisdag: Rygg och biceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben och mage
Fredag: Axlar, triceps, biceps, och bröst då jag prioriterar de muskelgrupperna lite extra.

Funkar det eller?

Det funkar absolut. Såvida du inte kör sönder dig totalt på fredagen och är sliten på måndagen.

Goeran
2009-03-23, 20:26
Tror inte att det är några problem :)

C.E.J.
2009-03-23, 20:34
Måndag: bröst och tricpes
Tisdag: Rygg och biceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben och mage
Fredag: Axlar, triceps, biceps, och bröst då jag prioriterar de muskelgrupperna lite extra.

Funkar det eller?

Hur ska man veta om det "funkar" när du inte anger övningar, set och reps, vila och andra faktorer som spelar in?

kungconny
2009-03-23, 22:03
http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/65-westside-for-skinny-bastards-part3.html

Skulle jag lätt köra om jag hade nog med tid.