handdator

Visa fullständig version : Tiden går, snart dags för serieomgång 2


Nitrometan
2009-03-20, 10:35
Jahapp. Tiden går, tiden går.

Snart är det dags att tävla sig igen. Serieomgång 2 närmar sig.

Härnere i sydöstra hörnet av Sverige blir det tävling i Kalmar den 9:e maj.

I Kalmar AK:s lokaler.

Det blir iaf yftare från Kalmar AK, TK Trossö och Ramdala IF som ska tävla. Vet inte om det blir nån mer.






Fyll gärna på i tråden med fler datum, platser osv.

Akoral
2009-03-20, 10:43
Sydsvenska går i Lund i LTKs lokal på Bollhuset :) vet ej vilket datum dock men vi har införskaffat en stor digital tavla med lampor-display som visar vikt och namn på lyftaren! ska bli skoj

Lajne
2009-03-20, 10:57
Sydsvenska går i Lund i LTKs lokal på Bollhuset :) vet ej vilket datum dock men vi har införskaffat en stor digital tavla med lampor-display som visar vikt och namn på lyftaren! ska bli skoj
Såvitt jag vet blir det 9/5; några av våra lyftare som inte kan ställa upp 9e har nämligen en alternativ tävling hemma på MAK 2/5 :)

ArnoldOnLehmä
2009-03-20, 12:11
Jag ska i alla fall tävla i Sandviken 3/5 så de så :D.

petersson
2009-03-20, 13:34
Jag ska i alla fall tävla i Sandviken 3/5 så de så :D.

äre bänkpress eller styrkelyft där?

the_PL_man
2009-03-20, 14:00
Säffle AK arrangerar omgång 2 i Säffle den 9 Maj.

Hittills inbjudna klubbar Karlstad, Åmotfors, Västra, Degerfors & Filipstad.

Mvh
the_PL_man

EkarN
2009-03-20, 21:46
äre bänkpress eller styrkelyft där?

Jag tror att vi i Österby ska köra hemma, alternativt åka till Sundbyberg, datum vet jag ej.

petersson
2009-03-21, 19:18
Jag tror att vi i Österby ska köra hemma, alternativt åka till Sundbyberg, datum vet jag ej.

Okej. Får se vad det blir för datum då!

ArnoldOnLehmä
2009-03-21, 19:32
Det är väl både och i Sandviken hoppas jag. Jag vet inte om jag ska köra bänk eller SL än.

sattersta
2009-03-21, 22:00
Jag tror att vi i Österby ska köra hemma, alternativt åka till Sundbyberg, datum vet jag ej.

Om inte jag är felunderättad så skall sumpan komma till oss (södertälje) den 9/5 för att köra serie två

clinteastwood
2009-03-21, 22:11
Hittills anmälda till Norrländska Mästerskapen 2009

Bänkpress

940317 Tony Lavring, Kiruna AK, Ungdom, Klass: 67,5 kg
890404 Nina Eriksson, Kiruna AK, Junior, Klass: 56 kg
870224 Ingemar Olsson, Kiruna AK, Junior, Klass: 67,5 kg
780524 Conny Töyrä, Kiruna AK, Senior, Klass: 67,5 kg
870615 Lukas Nilsson, Kiruna AK, Junior, Klass: 110 kg

Styrkelyft

940423 Jesper Rasmissen, Kiruna AK, Ungdom, Klass: 75 kg
890404 Nina Eriksson, Kiruna AK, Junior, Klass: 56 kg
910421 David Tajik, Kiruna AK, Ungdom, Klass: 75 kg
880228 Adam Johansson, Kiruna AK, Junior, Klass 90 kg
870615 Lukas Nilsson, Kiruna AK, Junior, Klass: 110 kg
740920 Markus Larsson, Kiruna AK, Senior, Klass: +125 kg

Domare

Christer Högström, Jokkmokks SLK (Distriktsdomare)
Donald Bergman, Jokkmokks SLK (Distriktsdomare)

thatkrillesshow
2009-03-21, 22:40
Jag tänker debutera då här nere i Lund, på LTK. Ska bli skoj!

EkarN
2009-03-21, 23:13
Om inte jag är felunderättad så skall sumpan komma till oss (södertälje) den 9/5 för att köra serie två

Aha. Då blir det nog att vi kör hemma isf.

Nitrometan
2009-03-23, 10:07
Sydsvenska går i Lund i LTKs lokal på Bollhuset
Japp. Men DM är inte i maj... ;)

Vi ses på DM.

Pepz
2009-03-23, 10:42
dum fråga kanske. Får man köra sin serieomgång vart man vill? eller måste det vara i klubbens regi?

EkarN
2009-03-24, 08:47
dum fråga kanske. Får man köra sin serieomgång vart man vill? eller måste det vara i klubbens regi?

Du kan köra var du vill på ipf-sanktionerad tävling.

EkarN
2009-04-20, 20:43
Vi i Ifk D/Ö kör iaf nästa söndag 3/5 i på Arena Jernvallen i Sandviken. Sandvikens AK arrangerar serietävling i både styrkelfyt och bänkpress.

Kalle_planka
2009-04-21, 07:45
Vi i Ifk D/Ö kör iaf nästa söndag 3/5 i på Arena Jernvallen i Sandviken. Sandvikens AK arrangerar serietävling i både styrkelfyt och bänkpress.

+1

Där kommer även vi bollnäslyftare att köra.

EkarN
2009-04-21, 18:15
+1

Där kommer även vi bollnäslyftare att köra.

Skojigt! Har ni några styrkelyftare som ska dit eller bara en massa bänkare?:naughty:

Jimmy_Ljungby
2009-04-21, 18:21
ASK kör hos Katrineholm lördagen den 2/5, både SL och BP, vet ej om det är fler klubbar inbjudna.

Väl mött!

Kalle_planka
2009-04-21, 18:28
Skojigt! Har ni några styrkelyftare som ska dit eller bara en massa bänkare?:naughty:

Haha vi har bara en styrkelyftare och han har nyligen vart in och opererat tån så han står över den här serien. Däremot ett bra gäng bänkare blir vi *flex*

EkarN
2009-04-21, 18:36
Haha vi har bara en styrkelyftare och han har nyligen vart in och opererat tån så han står över den här serien. Däremot ett bra gäng bänkare blir vi *flex*

Vad är detta för hemskt?:D Ni får ordna lite styrkelyftare också:D!

Kalle_planka
2009-04-21, 18:44
Vad är detta för hemskt?:D Ni får ordna lite styrkelyftare också:D!

Jag tror faktiskt att åtminstone en par stycken av dom äldre gubbarna börjat köra. Jag bor ju i sthlm så har inte värst koll på träningen där uppe :)
Jag har precis vart in och opererat ena knäet, om det funkar så ska jag nog så smått försöka mej på att köra lite böj igen.
Fast det får nog bli ett mål för 2010 eller senare, hade ju tänkt hålla mej i 75an åtminstone över bänk SM framåt vintern och lägger jag på mej lite ben är nog det en omöjlighet tyvärr.

110 kg Finne
2009-04-21, 20:04
Köping kör sin 2:a omgång den 1/5 på hemmaplan, jag ska tävla RAW med bälte!

Ahead Of The Pack
2009-04-21, 21:37
Köping kör sin 2:a omgång den 1/5 på hemmaplan, jag ska tävla RAW med bälte!

Och du ska göra 800kg för det har Robban lovat.;)

Broddetorp arrangerar seriomgång 2 hemma i hallen i Broddetorp lördagen 9maj. Inbjudna klubbar är: Falköping, Borås, Vedum och Mullsjö.
Tävlingsstart är runt kl10.
Varmt välkommna!

L-Sami
2009-04-22, 09:57
Debuterar med endast bälte och handledslindor som utrustning i Kiruna 2 Maj.

110 kg Finne
2009-04-22, 14:30
Och du ska göra 800kg för det har Robban lovat.;)

Broddetorp arrangerar seriomgång 2 hemma i hallen i Broddetorp lördagen 9maj. Inbjudna klubbar är: Falköping, Borås, Vedum och Mullsjö.
Tävlingsstart är runt kl10.
Varmt välkommna!

Nej det tror jag inte på:cryout:, 800 kg känns avlägset med den form jag är i just nu.

thatkrillesshow
2009-04-22, 14:50
Debuterar med endast bälte och handledslindor som utrustning i Kiruna 2 Maj.
Varför ingen utrustning? För du har jag tränat med full utrustning ett tag nu:)

z_bumbi
2009-04-22, 16:06
ASK kör hos Katrineholm lördagen den 2/5, både SL och BP, vet ej om det är fler klubbar inbjudna.

Väl mött!

Tävlingstart kl 12 och jag har inte hört något annat än att det är som vanligt är i närheten av Katrineholm AK:s lokaler.

Deceiver85
2009-04-22, 16:18
Majoriteten från ÖKK kör Omg II (SL+BP) i Hallsberg den 9/5.

Ahead Of The Pack
2009-04-22, 21:06
Nej det tror jag inte på:cryout:, 800 kg känns avlägset med den form jag är i just nu.

Jag är nöjd om du gör 790.:D

L-Sami
2009-04-22, 21:24
Varför ingen utrustning? För du har jag tränat med full utrustning ett tag nu:)

Styrkelyft är roligare utan, både provat med utrustning och utan och kommit framtill att utan (RAW?) är mer givande för mig. Så snabbt och enkelt bara gå in och lyfta utan att behöva förbereda minuter för att ta på sig dräkt,lindor och tröja som gör typ halva jobbet. Gillar att jobba, gillar inte obekväm utrustning som gör jobbet. Kommer nog inte vinna någon tävling, men det är livet och vinna är inte allt :)

thatkrillesshow
2009-04-23, 13:44
Styrkelyft är roligare utan, både provat med utrustning och utan och kommit framtill att utan (RAW?) är mer givande för mig. Så snabbt och enkelt bara gå in och lyfta utan att behöva förbereda minuter för att ta på sig dräkt,lindor och tröja som gör typ halva jobbet. Gillar att jobba, gillar inte obekväm utrustning som gör jobbet. Kommer nog inte vinna någon tävling, men det är livet och vinna är inte allt :)
Skönt inställning. Har själv funderingar på om jag ska tävla med eller utan utrustning. Är inte allt för sugen på att köra med utrustning, men får se hur jag gör.

Ahead Of The Pack
2009-04-24, 14:24
Affisch!

Nitrometan
2009-05-08, 12:33
Jahapp. Tiden går, tiden går.

Snart är det dags att tävla sig igen. Serieomgång 2 närmar sig.

Härnere i sydöstra hörnet av Sverige blir det tävling i Kalmar den 9:e maj.

I Kalmar AK:s lokaler.

Invägning - 8-9:30

Tävlingsstart - 10


Välkomna alla som vill.

Kl 8.00-09.30 är det invägning. Tävlingsstart kl 10.00.
Försäljning av mat och dryck kommer att ske i samband med tävlingen.

/ Tävlingsektionen

http://www.kalmarak.se/news.php#158

stevebc
2009-05-08, 12:40
Inför serieomgång 2 imorgon har Lunds TK fixat två sponsorkontrakt med Eleiko och Ica Malmborgs. För varje kg som lyfts skänker Eleiko 50 öre och Ica 1 krona till Barnonkologen på Lunds Universitetssjukhus. Riktigt fin gest och gör ju att man blir sugen på att lyfta mycket!

Maxgränsen är satt på 5 respektive 10 tusen och jag tror vi kommer nå upp till båda, alltså totalt 15 tusen.

Invägning är kl 09.00 och tävlingsstart 11.00 i Bollhuset, imorgon lördag 9/5.

Luttis
2009-05-08, 12:49
Inför serieomgång 2 imorgon har Lunds TK fixat två sponsorkontrakt med Eleiko och Ica Malmborgs. För varje kg som lyfts skänker Eleiko 50 öre och Ica 1 krona till Barnonkologen på Lunds Universitetssjukhus. Riktigt fin gest och gör ju att man blir sugen på att lyfta mycket!

Maxgränsen är satt på 5 respektive 10 tusen och jag tror vi kommer nå upp till båda, alltså totalt 15 tusen.

Invägning är kl 09.00 och tävlingsstart 11.00 i Bollhuset, imorgon lördag 9/5.

Riktigt bra initiativ och idé!! Det är verkligen någonting fler klubbar borde försöka fixa!

L-Sami
2009-05-08, 12:50
Inför serieomgång 2 imorgon har Lunds TK fixat två sponsorkontrakt med Eleiko och Ica Malmborgs. För varje kg som lyfts skänker Eleiko 50 öre och Ica 1 krona till Barnonkologen på Lunds Universitetssjukhus. Riktigt fin gest och gör ju att man blir sugen på att lyfta mycket!

Maxgränsen är satt på 5 respektive 10 tusen och jag tror vi kommer nå upp till båda, alltså totalt 15 tusen.

Invägning är kl 09.00 och tävlingsstart 11.00 i Bollhuset, imorgon lördag 9/5.

:thumbup: :thumbup:

z_bumbi
2009-05-08, 13:24
Inför serieomgång 2 imorgon har Lunds TK fixat två sponsorkontrakt med Eleiko och Ica Malmborgs. För varje kg som lyfts skänker Eleiko 50 öre och Ica 1 krona till Barnonkologen på Lunds Universitetssjukhus. Riktigt fin gest och gör ju att man blir sugen på att lyfta mycket!

Maxgränsen är satt på 5 respektive 10 tusen och jag tror vi kommer nå upp till båda, alltså totalt 15 tusen.

Invägning är kl 09.00 och tävlingsstart 11.00 i Bollhuset, imorgon lördag 9/5.

Snyggt :thumbup:

Nitrometan
2009-05-08, 14:27
Inför serieomgång 2 imorgon har Lunds TK fixat två sponsorkontrakt med Eleiko och Ica Malmborgs. För varje kg som lyfts skänker Eleiko 50 öre och Ica 1 krona till Barnonkologen på Lunds Universitetssjukhus. Riktigt fin gest och gör ju att man blir sugen på att lyfta mycket!

Vad bra! :thumbup: Jättekul!

Lycka till!

Då behöver ni alltså få ihop minst 10 ton sammanlagt. Det borde ni kunna ordna.

stevebc
2009-05-08, 14:34
Jag tror vi har räknat på ca 20 lyftare och ett snitt på 500 kg, så vi får hoppas vi kommer upp i det.

the_PL_man
2009-05-08, 15:49
Blir ett 30-tal SL:are & 10:tal bänkare från Säffle AK, Karlstads AK, Västra AK, Degerfors AK, Åmotfors AK och Filipstads AK.

Invägning: 8.00-9.30
Tävlingsstart: 10.00

Fredda (AF SM generalen i år, mannen bakom UNM arrangemaget 2007) har lite uppslag inför lördagen:

http://fredda.barajag.net/

Maj

08

2009
Nu har jag tagit en lugn walk.
Postad av fredda i funderingar
Igår efter middag var det inköp och jag fick lite fina grejer till i sep-okt, finns otroligt mycket snygga kläder just nu på sportringen! Sommar after baeacherna börjar snart och då har vi kläderna till the partypeople!

Nu har jag börjat ladda lite inför lördagens tävling i styrkelyft, ska bli riktigt skoj!
Freddan har de satt som speaker igen och jag brukar kunna hålla låda, denna gång har jag fått med min kompis senior stig också så en liten varning utfärdas för mycket tokigheter från sekretariatet haha!
Jag och Stig ställde upp i stort sett alla grejer och jag tror personalen på tegner skulle fixa till med att hänga upp våra skyltar och så vidare under dagen!
Så ikväll är det att bära in tävlings ställning, ställa ut stolar och lite annat pyssel!
Det finns även en smithmaskin där folk kan få prova på en fitness gren, chins!
Om nu tävlingsledning tycker att vi ska köra en chinsfinal mellan bänken och marken för de tyngsta?? så kan vi arrangera en lite tävling där de två bästa som kvalat under dagen tävlar mot mig och Stellan Danielsson som antagit utmaningen slå “Säffles bäste chinsare” eller den som slår mig vinner en av våra biljetter till AF SM!
Lite kaxigt sagt men det är bara marknadsföring och media gillar denna typ av namn, jag skulle bli imponerad om någon gör fler chins än mig eller Stellan och kommer då ta chansen att försöka värva denne till att tävla i så fall:)

Tävlingen slå Säfles bäste chinsare kommer att vara ett återkommande inslag på olika event senare i sommar på torgfest, hockey matchen Färjestad-Jokerit(Där finns det vnog en del starka killar haha o.s.v!

Om Freddas form kan sägas att den verkar helt okey, har jag nu också lyckats behålla lite muskler så borde jag vara i mitt livs chinsform då vilkten är den lägsta sen jag var typ 10 år tror jag haha! Har dock varit mycket pigg och glad under några månader här och det har nog varit så för att jag verkligen har super roligt med min varierande träning och underbart goda mat! Jag njuter varje dag…

Mvh Freddan