handdator

Visa fullständig version : Handledstest


hasic
2009-03-20, 08:11
Hörde för några dagar sen något om ett test på handleden som skulle kunna se om man intagit olika läkemedel, rökning etc etc.

Testet ser ut som ett USB-minne. Man drar ut själva stickan där det sitter en slags pensel. Inuti den andra delen finns någon vätska. Testet går till så att man penslar på vätskan på en persons handled, och sedan skall det blandas (?) med vatten.

Mer än detta vet jag inte om testet, och är inte heller 100 på att det är just dessa saker man söker efter när man utför testet. Vet att det är lite luddigt förklarat, men mer har jag inte hört. Tycker själv att det låter helt idiotiskt, men då detta kom från en person som jag litar på tänkte jag höra om någon har erfarenheter av liknande test? Kan man överhuvudtaget söka efter något ämne inuti kroppen med en metod som denna?

Vad tror ni?

hasic
2009-03-20, 16:32
bump

Jens.Andersson
2009-03-20, 18:40
Man kan kolla efter narkotika och liknande i svett men då har man på sig ett plåster en längre tid. Det finns ju dock väldigt precisa maskiner som kanske skulle kunna upptäcka det i en pensling svett.