handdator

Visa fullständig version : Bygga utan tillskott


razores
2002-04-12, 15:34
Tjena

Jag hade tänkt köra en liten uppbyggningsperiod nu (när alla andra deffar ;) ) för att lägga på mig massa inför detta års B&K open. Tänkte skicka in lite bilder på mig då och se var man hamnar.
I varje fall så ska jag lägga om kosten lite nu och försöka att öka på kalorierna så gott det går. Mer protein och långsamma kolisar samt en del nyttigt fett.
Nu undrar jag:
Kan jag få bra resultat utan att använda mig av proteinpulver och andra kosttillskott? Är det någon här inne som tycker sig ha fått bra fysik av enbart riktig föda?
Jag menar inte bara att man har ökat i 10 kg på ett år och blivit en fettsäck... Utan att lägga på sig muskelmassa samt en moderat mängd fett (under 10% BF).
För man märker nu hur många nybörjare (speciellt på forumet) bara tror att den enda lösningen är kosttillskott. Jag vill försöka bryta denna hysteri eller något sånt och då vara "ren".

Tror ni att detta kommer att gå (bra)?

/Kristian

Hackstait
2002-04-12, 15:59
Tänk att det är så många som tror att man inte kan få resultat utan kostillskott. Självklart är det bättre att få i sig rejält med riktig mat. Dom enda gångerna jag föredrar kostillskott är efter träning, tror inte jag skulle klara & äta fast föda då. Sen vid läggdags är ofta en proteindrink lätt & bekvämt & ta, men en burk tonfisk går även bra då. Mat är ju så mkt godare än pulver oxå. :)

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Hackstait ]

Bateman
2002-04-12, 17:39
Har man så stora muskler som dig Hackstait

då behöver man inga tillskott :cool:

Hur går det med din träning då Hackstait
?

Hackstait
2002-04-12, 20:47
Jo du Bateman det går bra. Har börjat gå 1tim promenader om dagarna + att jag solar 2tim per dag MINST! Jag älskar solen!

Träffade på en tjej som jag vart osams med ett tag, haha när hon såg mig nu... :p Hon tycker om mig. :p :p :p & hon är så fin så fin!

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Hackstait ]

Loco 2
2002-04-12, 21:01
"Behovet" av kosttilskott ökar väl i takt med hur stor man blir. Väger man 50 kg är det lättare att få i sig alla proteiner från vanlig mat än om man väger 120 kg.

Baha
2002-04-12, 23:37
klart det går bra, bara en sopa som inte klar av att bygga upp sig utan kosttillskott.

Muskelsmurfen
2002-04-13, 01:17
Det blir mycket mat om man skall klara av att få i sig 200-300g protein.

ekim
2002-04-13, 09:46
Jag drar i mig över 200gram protein per dag enbart ifrån mat det är inga problem , kommer att dra i mig 300 per dag under vissa perioder snart, det kommer inte heller vara så svårt att få i sig enbart ifrån mat.

Muskelsmurfen
2002-04-13, 09:57
Fáan vad du måste äta :eek:
Ta tonfisk som exempel: 100g ger 24,5g Protein.
För att få i sig 245g protein så blir det 1kg tonfisk.

Ok, hetsa inte upp dig nu, jag är fullt medveten att det är många matvaror som innehåller protein och att man genom en rätt balanserad kost kan öka det sammanlaggda intaget, men det blir fortfarande mycket mat. Om det fungerar för dig så blir jag AVUNDSJUK då det skulle spara in mycket pengar på proteinpulver. Ge mig gärna tips så skall jag börja se över min kosthållning ännu en gång ;)

ekim
2002-04-13, 10:09
6st normal stora burkar tonfisk ger 200gram protein lägg till 6st ägg och en liter mjölk till det så är du uppe i 260 gram protein inte så mycket mat eller?

rogerQ
2002-04-13, 11:07
En kille i min klass har byggt upp en ansenlig massa med i stort sett bara mat. och han är typ helt deffad. otroliga gener har den killen. Han åt ordentlig lagad mat till frukost. åt lunch i skolan, jumboportion, åt en till jumbolunch när han kom hem och sen en jumbomiddag. det anmärkningsvärda är dock att han inte la på sig nåt fett utan bara tog ökade i muskler. mycket imonerande kille.Skulle jag göra lika dant, vilket jag försökt skulle jag bli ganska fet. När man äter vanlig mat tycker jag det känns som man får i sig för mycket fett och kolhydrater för att få sig någosånär mycket protein.

Baha
2002-04-13, 11:44
3 liter mjölk+3 rejäla måltider med bra mat är typ minst 200+gram protein det bara och då har man inte ens ansträngt sig tycker jag

jag är förvånad att så många här tror det är omöjligt att få resultat utan att använda kosttillskott, det är ju helt absurt!

typ" jag ökade inget innan jag började använda vp2, men nu ökar jag som as"

The Dwag
2002-04-13, 11:56
Jag får i mig ca 170-200gram Protein från animaliska proteinkällor resten är från proteinpulver.

Dricka 3 liter mjölk om dagen är jag föga intresseard av.