handdator

Visa fullständig version : sjuk i en vecka... kan jag träna nu?


Kimpan
2003-07-30, 12:31
Hej
jag har varit sjuk i en vecka.. det började med lite feber, det gick över till en otrolig halsont och förkylning... jag grimaserade varje gång jag svalde.. nu känns det som att det mästa av förkylningen har försvunnit ut ur kroppen men jag är fortfarande snuvig och täpt.... frågan är då om det är bra att träna nu? eller om jag bör vila tills jag är helt frisk? känns lite som det spritter i kroppen...

Fultjack
2003-07-30, 13:43
råkade ut för exakt samma sak ,. har pyttelite känningar i halsen just nu men iom att jag är på kinkhumör så ska jag ändå dra te gymmet , hoppas jag inte dör bara

Åse Columbus
2003-07-30, 13:44
Originally posted by Kimpan
Hej
jag har varit sjuk i en vecka.. det började med lite feber, det gick över till en otrolig halsont och förkylning... jag grimaserade varje gång jag svalde.. nu känns det som att det mästa av förkylningen har försvunnit ut ur kroppen men jag är fortfarande snuvig och täpt.... frågan är då om det är bra att träna nu? eller om jag bör vila tills jag är helt frisk? känns lite som det spritter i kroppen...

Jag skulle vänta ett litet tag till......

Arne Persson
2003-07-30, 13:45
Jag åkte i sommar på halsflussar på raken med ett par veckors mellanrum. Tog penicillin bägge gångerna Kåvepenin 1:a gången och något ännu starkare andra gången (slutade kuren förra onsdagen). Har tappat en del men är sakta på väg till baka. Råd: Gå in och ta en snabbtest på streptococcer. Är det det så på med penicilinet direkt.