handdator

Visa fullständig version : Nu äre bygga till sommarn som gäller !


discokajj
2009-03-18, 21:17
Hejsan !
Är en grabb på 16 årar och har nu från hösten tränat gym. Har haft många variationer på vikter och repetitioner. Men nu har jag fått hem creatin som jag precis laddat upp med intensiv ätning dom 5 första dagarna. Har även fått hem min gainer som jag tänkte börja med nu också om det går bra?

Min fråga är nu, Hur mycket gainer+creatin ska jag tag och vilken tid efter träning ?
Fick tipset från min äldre bror att äta mat innan jag tar mixern efter min träning , för han tyckte man kunde bli lös i magen om man tog mixern direkt efter träning utan mat i magen. Har han rätt eller hur ska jag göra ?

En fråga till är , vad tycker ni personligen att man ska äta innan man tränar ?
Brukar ta nån bannan och fiberrik smörgås med enbart leverpastej.
Har ni några tips på journaler och koster scheman jag kan följa för att få maximala former nu till sommarn ?

Tack för ni tar eran tid och läser mina frågor , Kolozzeum <3

Toby Asp
2009-03-18, 21:47
Kreatin har en stor klistrad tråd. Och hur man ska äta och ta tillskott i samband med träning finns det massor om. Sök lite på det.

Griffin
2009-03-18, 21:49
Jag tar med min gainer i flaskan när jag går tillgymmet. när jag är kalr fyller ja på vatten o dricker redan innan jag lämnat gymmet.
Kreatinet ska ju tas dagligen även de dagar du ej tränar-.
Kreatinet brukade jag ta Innan Gymmet.
och sen under lunch de dagar jag ej tränade eller då ja kom hem från jobbet.

Så Kreatin varje dag och innan träning (iaf så ja gjorde funkade bra)
Gainers tog jag direkt efter träning
Plus som typ mellanmål de dagar jag ej tränade.

jag Äter inget före träning då jag själv Dricker RageX2 som ska tas innan på "tom mage"

Annars tycker jag banan är kanon.

Aktafisken
2009-03-18, 22:55
Om du är 16 år och inte tränat så länge så skulle jag väntat med kreatinet tills senare.
Vänta tills det går långsammare i kroppen med utvecklingen och lägg in kreatinet då istället.
Det är som en extra växel du kan lägga i den, bättre att lägga in den när det är trögare

Tycker du ska ha tränat minst 1 år innan du börjar ta kreatin.

Ta med dig en shaker till gymmet fyll den med gainer sen efter du tränat fyll på med vatten och drick direkt.

Hoppas det hjälper.

//Oscar