handdator

Visa fullständig version : Semesterklagomål


Cilia
2009-03-18, 19:51
Läste en artikel i SvD där Thomas Cook har samlat på sig minnesvärda klagomål från kunder. Jag måste höja nivån/kvaliten på gnället i min träningsjournal märker jag.



* Stranden var för sandig.

* Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för 5 euro av en gatuförsäljare - för att senare upptäck att dom var en piratkopia.

* Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.

* Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men det tog bara tre timmar från resenärerna från USA att ta sig hem.

* Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med en dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi hade fått det rum vi bokat.

* Det är för mycket spanska människor. Receptionisten pratar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.

* Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.

* Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.

* Jag blev biten av en mygga - ingen berättade att dom bits.

* På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan alla restauranger serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.

hahavaffan
2009-03-18, 19:52
:D haha folk är sjuka.

Patrick Bateman
2009-03-18, 19:55
* jag blev biten av en mygga - ingen berättade att dom bits.

Hehe :D

Osten80
2009-03-18, 20:04
4ay6yo7GyUk

Det här klippet platsar i den här tråden. Det kanske finns någon här som inte har sett det.

Frost
2009-03-18, 20:09
Haha, det klippet var det första jag tänkte på när jag läste första posten.

ceejay
2009-03-18, 20:16
haha, det klippet var det första jag tänkte på när jag läste första posten.

+1

MojjMojj
2009-03-18, 20:20
Folk är verkligen korkade. *boyah*

rooz
2009-03-18, 20:20
* Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men det tog bara tre timmar från resenärerna från USA att ta sig hem.

Ja, wonder why:smash:

Kommer ihåg när vi var i Kittelfjäll och det snöat, var det en dam som klagade på att det var för mycket*gah!*

stevebc
2009-03-18, 20:21
4ay6yo7GyUk

Det här klippet platsar i den här tråden. Det kanske finns någon här som inte har sett det.Hahahahahahaha herregud.

Lellan
2009-03-18, 20:23
Jag tänker mig ett gäng småfulla bakisresenärer som hamnat bland ställets enkäter vid ovälkommen väntan på färdmedel.. Typ, jag hade lätt kunnat roa mig genom att sitta och klura ut dåliga skämt som klagomål iaf.. *innocent*

Lite svårt att ta dem på allvar, men småkul! :)

Cilia
2009-03-18, 20:24
Det här klippet platsar i den här tråden. Det kanske finns någon här som inte har sett det.
Det tog ett tag när jag såg det på TV innan jag fattade vad han menade. Undra vilken respons dom har fått från vänner och arbetskamrater efter det visats?



Edit
Fast Lellan om du ser klippet så faller det resonemanget även om man gärna hade velat tro att det bara var för att jävlas. Men verkligheten överträffar ofta dikten.

Lellan
2009-03-18, 20:26
4ay6yo7GyUk

Det här klippet platsar i den här tråden. Det kanske finns någon här som inte har sett det.

Hehe, sött.. :D
HUR SKA VI NU KUNNA NUPPA????!???! Jefla ungar i rummet... !! Haha..

Lellan
2009-03-18, 20:28
Edit
Fast Lellan om du ser klippet så faller det resonemanget även om man gärna hade velat tro att det bara var för att jävlas. Men verkligheten överträffar ofta dikten.

Haha, ja.... du har så rätt! :) Tyckte det var gulligt på ngt sätt, så sött och oskyldigt men de tänkte ju på att de inte fick... jag menar, att ungarna inte fick ett eget rum. Bara det. Tänk på baaaarnen....

Tomten
2009-03-18, 20:55
Får mig att tänka på vad den här komikern säger :)

Klockrent och stämmer så jävla bra.

LoGYx35ypus

Juliette
2009-03-18, 21:11
Det tog ett tag när jag såg det på TV innan jag fattade vad han menade. Undra vilken respons dom har fått från vänner och arbetskamrater efter det visats?


Ja det hade varit roligt att se :)

bear.flowertwig
2009-03-18, 22:29
4ay6yo7GyUk

Det här klippet platsar i den här tråden. Det kanske finns någon här som inte har sett det.

Herregud. De måste ju bara ha kardeborreband på skorna hemma.

Bahir
2009-03-19, 00:34
Herregud. De måste ju bara ha kardeborreband på skorna hemma.

Njae, jag kan till viss del hålla med om att det är tvetydigt. Det vore bättre om det stod "Rum med dubbelsäng" eller liknande, eftersom ett dubbelrum skulle kunna vara två rum med dörr mellan rummen, såsom man kan hitta på vissa hotel.

Jorpa
2009-03-19, 01:34
Men det står väll t.o.m ETT dubbelrum eller 1x dubbelrum

Bahir
2009-03-19, 05:59
Men det står väll t.o.m ETT dubbelrum eller 1x dubbelrum

Dubbel=2x

Sa det spelar ingen roll

lilltrassel
2009-03-19, 11:38
En dubbelburgare...