handdator

Visa fullständig version : Optimala vikten är äntligen uppnådd (bilder) och behöver hjälp o åsikter ^^


Vespertilio
2009-03-18, 16:18
Jag har sakta deffat från 75-65 kg. Sedan slutet av sista november började jag att sakta dra ner på intaget och försöka förbättra kosten. (minskade på kolhydrater framförallt) Nu en tid längre än jag förväntade mig pga lite slarv och en o annan skräp vecka är jag där. 65 kilo var målet och få rutor inför sommaren. Målet är att bli lika lean och få en kropp på samma nivå som skådisen Cam gigandets. Vet att många discobyggare på forumet snackar om han nu och ni förmodligen är jävligt trötta men hoppas att ni kan se över det en sista gång haha.

Nu när jag väger 65 kg måste jag säga att jag fortfarande är lite besviken;). Jag tycker att jag fortfarande är en bra bit ifrån Cam. Jag har fått bra mycket bättre resultat på kroppen men mina armar är inte i närheten =(

Här är jag

http://www.freeimagehosting.net/uploads/29e21c6404.jpg (http://www.freeimagehosting.net/)

Här är Cam.

http://images1.fanpop.com/images/photos/1900000/Never-Back-Down-Production-Shoot-cam-gigandet-1940158-266-400.jpg

http://cam-gigandet.com/photos/albums/tv/oc/promo/normal_ocpromo03.jpg

Heh ser ut som jag spänner magen med armen på bild 3 men bilderna är ärliga haha :) Däremot visar den klart o tydligt problemet jag nämnde om armarna. Mina axlar är jag nöjd med. de tycker jag är bättre på riktigt än på bilderna men mina armar är precis sådär. speciellt den vänstra där som är värre än höger. =/.

Tror ni jag skulle se närmare ut mitt mål om jag bränner bort 2-3 kilo till? (2-3 kilo kanske låter lite att fråga om men det är riktigt jobbigt nu ^^) Jag har funderat mkt över hur jag skulle se ut på 60kg. Skulle gissa på att cam har nån % lägre BF än jag och säkert något mer muskler. Jag har dock hört att när det gäller lean look så visar sig de riktiga resultaten först efter att man legat på sin optimala vikt ett längre tag. (ca 2 månader i samband med fortsatt träning.) stämmer detta?

Det känns som jag är lite fast. öka i muskler tar tid och inte utan att bygga på en del fett under bulk. Jag kommer inte hinna till sommaren då jag vill se lean ut.

Så vad tycks, skulle jag komma närmare målet om jag brände lite till? Bör jag kanske bara träna armar nu (eftersom de ligger efter) xD eller tror ni det blir bättre om jag ger mig med vikt minskningen nu och bara fortsätter att träna på.

Pelle2
2009-03-18, 16:25
Bygg mer, sen är du där

Vespertilio
2009-03-18, 16:25
En annan bild som visar hans resultat i liknande pose som min (kan va jämförbar) :P

http://www.freeimagehosting.net/uploads/6b1874e0c5.jpg (http://www.freeimagehosting.net/)

Razorman
2009-03-18, 16:28
nm, dom dök upp efter ett tag ;) ser ju rätt bra ut, du behöver väl lite mer muskler...vilket e svårt o skaffa när man deffar ;)

kt6
2009-03-18, 16:54
Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.

Fearstrike
2009-03-18, 17:56
ser inga bilder.

Vespertilio
2009-03-18, 18:09
ser inga bilder.

märkt att min host är jävligt seg av någon anledning *screwy* prova att uppdatera, brukar funka. Annars testa o vänta lite.

kalajset
2009-03-18, 18:17
1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.

Vespertilio
2009-03-18, 18:37
1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.

Tack kalajset! Du var en av de som var med i början och hjälpte mig när jag startade min första tråd om deffen. Det tackar jag för!:hbang: byggde mitt schema delvis på vad du sa ^^.

Mac88
2009-03-18, 19:27
Bara gym träning du behöver. Gå te gymmet lyft vikter ett tag så har du nått dit mål

Tobbet
2009-03-18, 20:13
Lite mer massa och bort med Raggar fjongen så harru de :D

Veggo
2009-03-18, 20:28
Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.

Håller helt med! Herregud, du ser ju jättefin ut i kroppen. Var nöjd, grabben! När du är 30 + så kommer du att tänka tillbaks och inte fatta att du inte njöt av att du hade den kropp som du nu besitter. (Inte för att jag vet hur gammal du är, men gissar att du är lite yngre..)

Tobbet
2009-03-18, 21:21
Hur lång är du :) ?

mikaelj
2009-03-18, 21:23
Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.

Heniin
2009-03-18, 21:33
Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.

vem är INTE kär i cam? killen är ju dösnygg ( jag e inte bög ) :)

TylerDurden84
2009-03-18, 21:36
Du verkar ha "massan", men han har väldigt, väldigt lågt BF på de bilderna. Även om du inte behöver tappa kroppsfett enligt mig så kommer det nog behövas om du ska nå hans form.. ett par kg bara.

agazza
2009-03-18, 21:37
Många som missar att hans mål är att se ut som cam, som han är riktigt nära, han vill inte bli grov....

vovlo
2009-03-18, 22:02
kanske bara jag men ja tycker du har bättre form än den där cam, han ser ju läskigt smal ut bara, men du tycker jag ligger väldigt bra till iallafall om de mål ja läst du vill ha, mina 5 ören

kalajset
2009-03-18, 22:29
Tack kalajset! Du var en av de som var med i början och hjälpte mig när jag startade min första tråd om deffen. Det tackar jag för!:hbang: byggde mitt schema delvis på vad du sa ^^.

Minns den tråden, kul att det gått så bra hittills! :thumbup: - Bara att keep it up, så överträffar du snart din förebild!.

r3mpuh
2009-03-18, 22:38
Hur lång e du :P?

pectoralis
2009-03-18, 23:07
släng upp lite före bilder

Aimar
2009-03-18, 23:18
Jag har också börjat gå ner och är vid 72 kilo och inte rikigt betämt mig hur många kilo till jag ska deffa bort. jag har nästan samma kroppsbyggnad som du och armarna är inte så stora så jag är rädd att de minskar i mått om jag fortsätter gå ner.

Har du nå aning om hur stor dina armar var vid 75 och hur stor dem är idag?


Sen är ju cam på bilderna rätt så solbränd vilket hjälper litegrann att framhäva musklerna så lite sol för din del och de kommer se ännu bättre ut.

ceejay
2009-03-18, 23:52
jag tror att du skulle behöva liiite mer massa ;)

Vespertilio
2009-03-19, 00:23
Tack för alla otroligt snälla svar ;P. Kolo har varit väldigt användbart. För er som undrar angående min längd så är jag runt 183 cm sist jag kolla. Jag vet inte mitt armmått före eller nu men mitt midjemått är iaf 71cm nu.

Heh 75kg var lite som 183 kan nog många tycka men jag har aldrig haft jätemycket massa.^^

Vespertilio
2009-03-19, 00:26
Du verkar ha "massan", men han har väldigt, väldigt lågt BF på de bilderna. Även om du inte behöver tappa kroppsfett enligt mig så kommer det nog behövas om du ska nå hans form.. ett par kg bara.


mhm tror vi är inne på samma spår. Jag skulle nog behöva minska lite till för att nå de resultatenn även om det gått så långt att jag börjar må dålgt nu för tiden *spy*

säg mig är det du på din avatar? Grymform isf :cool:

Billybilly
2009-03-19, 00:28
Det ser grymt ut, riktigt bra faktiskt! ;)

Hur tränade du på gymmet under uppbyggnadsperioden?

Lyset
2009-03-19, 01:26
Jag tycker inte att du skall droppa mer i vikt. Det kommer i alla fall inte göra att dina armar ser bitigare ut, och risken finns som sagt att helhetsintrycket bara blir klent om du går ner mer. Var istället nöjd över att du har en kropp som ligger såpass nära ditt ideal redan nu. Med en träningsvinter till i ryggen kan du sedan säkert matcha Cam helt och hållet till beach 2010.

Sniggel
2009-03-19, 12:22
Vad är det för fascination för Cam? Jag tycker det ser ut som om ni ligger på i princip samma bf%. Visst, han kanske har lite större armar men jag tror knappast att du kommer närmre ditt mål om du fortsätter deffa. Det kan stämma att du måste hålla dig viktstabil ett tag för att se slutresultaten, förmodligen för att glykogennivåer o dyl ska normaliseras (de har förmodligen varit låga under deffen pga kaloriunderskottet). Fast en månad vet jag inte om det tar, en vecka kanske. Sen är det ju förstås din kropp och du kan aldrig se likadan ut som Cam, även om det är väldigt likt just nu faktiskt.

Nible
2009-03-19, 19:01
Stämmer in i kören, tycker det ser bra ut nu. Lite färg på det där och samma pose som cam kan ni bli skrämmande lika.

TylerDurden84
2009-03-20, 16:40
mhm tror vi är inne på samma spår. Jag skulle nog behöva minska lite till för att nå de resultatenn även om det gått så långt att jag börjar må dålgt nu för tiden *spy*

säg mig är det du på din avatar? Grymform isf :cool:

Helt ärligt vet jag inte om "Cam" har större muskelmassa än dig någonstans på kroppen. Han har ett par kg mindre kroppsfett. Han har rätt synliga ådror på nedre delen av magen.. det är ett tecken på att man är j*vligt (extremt) hård. Att du är 183 cm och väger 65 kg kan jag tycka verkar lite skumt, men sen ser jag inte dina ben heller :D

..ja, det är jag.

Antevisu
2009-03-20, 18:01
GJ Vespertilio, du råkar inte veta Cams längd / vikt?

Excite!
2009-03-20, 19:40
GJ Vespertilio, du råkar inte veta Cams längd / vikt?

Googlade fram att han är 183 cm.

Förövrigt så kolla på den här bilden, han är inte särskilt stor, men deffad:
http://www.gohealthygofit.com/wp-content/uploads/2008/12/cam_gigandet_abs-214x300.jpg

Vespertilio
2009-03-21, 10:17
Helt ärligt vet jag inte om "Cam" har större muskelmassa än dig någonstans på kroppen. Han har ett par kg mindre kroppsfett. Han har rätt synliga ådror på nedre delen av magen.. det är ett tecken på att man är j*vligt (extremt) hård. Att du är 183 cm och väger 65 kg kan jag tycka verkar lite skumt, men sen ser jag inte dina ben heller :D

..ja, det är jag.

Det stämmer nog mycket väl. Jag är rätt trött på att inte få äta det man vill dock :P Hur tror du cardioträning skulle ligga till vid det här laget, positivt eller negativt? Vill helst tappa en så liten mängd muskler som möjligt av det lilla jag har. Under min nedgång hittills har jag bara legat på underskott och varit småhungrig konstant, ingen cardio.

TylerDurden84
2009-03-21, 13:21
Ät mindre eller kör mer cardio.. du väljer. Det första alternativet är kanske något skonsammare om du vill behålla massan bättre. Har svårt att tänka mig att denna skådisen inte går runt och är småhungrig ibland om han håller denna formen ett längre tag.. om han nu inte idrottar väldigt mycket vid sidan av sin "karriär".