handdator

Visa fullständig version : Formslipning


Nike_woman
2003-07-30, 10:42
Hej där!

Ny tjej på forumet!:) Har tidigare haft antalet kost och träningsloggar på andra, utländska forum. Men, himma är bäst, så nu gör jag ett försök här! :D

Träningen min ser ut såhär:

Mån: Axlar, mage
Tis: Ben
Ons: endast kondition
Tors: Rygg, biceps
Fre: Bröst, triceps
Lör: Endast kondition/ vader,mage
Sön: VILA

Konditionspassen varierar lite, just nu kör jag ca 5 varav en del av dessa morgonträning.

Dieten är låg på kolhydrater, hög på protein och medelhög på fett. Varierar med några dagar med högre kolhydrat och mindre fett. Försöker röra till det då och då för att inte kroppen ska anpassa sig för mycket..

Mål just nu är att långsamt minska i fett% utan att förlora muskelmassa.

:kickass:

Gammelyxan!
2003-07-30, 10:58
Bilderna då damen??:naughty:

Nike_woman
2003-07-30, 11:09
Herregud, jag har varit medlem i mindre än en timme och redan två frågor efter bilder :D

Ni får vänta lite..:smash:

popey
2003-07-30, 11:13
Välkommen till forumet !:thumbup:

Nike_woman
2003-07-30, 11:15
Tack popey! :D

LunaSpice
2003-07-30, 11:15
Originally posted by Nike_woman
Herregud, jag har varit medlem i mindre än en timme och redan två frågor efter bilder :D

Ni får vänta lite..:smash:

Välkommen!

Du förstår, testohalten i det här forumet är förhållandevis hög. Därav är efterfrågan på din bilder också ganska hög...:notme:

:D

Nike_woman
2003-07-30, 11:17
Originally posted by LunaSpice


Välkommen!

Du förstår, testohalten i det här forumet är förhållandevis hög. Därav är efterfrågan på din bilder också ganska hög...:notme:

:D

Tackar Luna! :)

Haha, ja, jag förstår det, vildsinta hanar brukar vara så! :D Bilder kommer tids nog!

Kul att se att här finns tjejer oxå! ;)

Nike_woman
2003-07-30, 11:19
Uhm, för LunaSpice är väl ett tjejnamn? :booty:

LunaSpice
2003-07-30, 11:22
Originally posted by Nike_woman
Uhm, för LunaSpice är väl ett tjejnamn? :booty:

Tack för den passningen :rolleyes:

Nej, jag vet inte om LunaSpice är ett "tjejnamn" men jag tillhör iaf den manliga rasen. :hbang: Även jag har självklart en hög testohalt (:kinky: )...så....UPP MED BILDERNA NU! :bpump:

Gammelyxan!
2003-07-30, 11:25
Nu har vi väntat länge nog , länge nog....:devil:

Nike_woman
2003-07-30, 11:27
Haha, ajdå..:angel:

Hoppas att jag inte sårade ditt ego :D

Har inga bilder på jobbet ju..:rolleyes:

Nike_woman
2003-07-30, 11:28
Originally posted by Gammelyxan!
Nu har vi väntat länge nog , länge nog....:devil:

:rolleyes: :D

GhostFace
2003-07-30, 11:35
"Suscribed Thread"

:hbang:

Nike_woman
2003-07-30, 11:37
Originally posted by GhostFace
"Suscribed Thread"

:hbang:

Och jag som inte ens lagt upp bilder än :D

GhostFace
2003-07-30, 11:43
Nej, men det är lika bra jag prenumerar på tråden så slipper jag komma ihåg när jag ska kolla....:thumbup:

Nike_woman
2003-07-30, 11:53
Haha, låter bra det där du :D Se bara till att lämna lite relevanta tränings- och kostsynpunkter då och då oxå.. :D

Lunch om 10 min!! :hbang:

Nike_woman
2003-07-30, 11:54
Originally posted by Danwik
Välkommen hit!

Lite undrande om ålder, längd, tävlingplaner osv.....

Oj, glömde jag skriva det..? :rolleyes:
20 år, 173cm hög.. Inga direkta tävlingsplaner än, men ambitionen finns :)

Nike_woman
2003-07-30, 12:52
Ajj, det gör så ont att sätta sig på toan idag http://smilies.networkessence.net/s/cwm/cwm/cwm14.gif

Fast ok, jag erkänner, jag gillar träningsvärken.. :D

Bamse
2003-07-30, 12:52
Jävla kåtbockar!

Gå in på www.free6.com eller nåt i stället för att dregla sönder tangentbordet så fort en tjej reggar sig på Kolozzeum.

Nike_woman
2003-07-30, 13:07
Originally posted by Bamse
Jävla kåtbockar!

Gå in på www.free6.com eller nåt i stället för att dregla sönder tangentbordet så fort en tjej reggar sig på Kolozzeum.

Jag som bara trodde de var vänliga :D :rolleyes:

Bamse
2003-07-30, 13:08
Originally posted by Nike_woman


Jag som bara trodde de var vänliga :D :rolleyes:

Yeah right! :devil: :kinky:

GhostFace
2003-07-30, 13:09
Bamse är väl sur för att han inte fick bli den första...:D

Munter
2003-07-30, 13:18
Instämmer och upprepar:
Jävla kåtbockar!

Pinglan
2003-07-30, 19:11
Välkommen hit Nike_woman, roligt att vi blir fler tjejer :cheers: Kör hårt med träningen nu :bpump: :thumbup:

Nike_woman
2003-07-30, 19:30
Tack Pinglan! :D

Såklart ska jag köra hårt! http://smilies.crowd9.com/contrib/ruinkai/coolgleamA.gif

Nike_woman
2003-07-30, 19:38
Blääk, det kändes att man varit ifrån gymmet ett tag. 3 veckor sedan jag körde rygg senast. Semester och sjukdom. Längsta uppehållet på antalet år.
Men men, det är bara att kämpa på.. :D

Prankie
2003-07-30, 19:46
För att du ska känna dig mer hemma här så ska du få höra nånting man hör ofta här.
"Badsäsong är över ju. Bulka!!!" :D Mer riktad till killar kanske. Men lycka till med dietet och håll oss uppdaterad. :thumbup:

Nike_woman
2003-07-30, 19:46
Min mamma bakar kanelbullar http://smilies.networkessence.net/s/cwm/cwm/cwm14.gif Det luktar så gott!!http://smilies.crowd9.com/contrib/blackeye/ugone2far.gif
Det är nog dags för mig att flytta hemifrån snart! http://burns.thefinaldimension.org/ups/dvx_rune/grumble.gif

Nike_woman
2003-07-30, 19:49
Originally posted by Prankie
För att du ska känna dig mer hemma här så ska du få höra nånting man hör ofta här.
"Badsäsong är över ju. Bulka!!!" :D Mer riktad till killar kanske. Men lycka till med dietet och håll oss uppdaterad. :thumbup:

Haha, jo, jag vet.. :D
Men jag håller på med ett litet experiment liksom.. :cool:

Action
2003-07-30, 19:51
Originally posted by Prankie
För att du ska känna dig mer hemma här så ska du få höra nånting man hör ofta här.
"Badsäsong är över ju. Bulka!!!" :D Mer riktad till killar kanske. Men lycka till med dietet och håll oss uppdaterad. :thumbup:

Badsässong.... hm... citerar ännu en gång Arne Persson..

"Våga vägra sommardeff"

Dietar gör man inför en tävling, inte för o se bra ut på Tofta.. :D

Men kan väl erkänna att det e schysst o va i form sommartid.. :hbang:

Nike_woman
2003-07-30, 20:03
Originally posted by Action


Badsässong.... hm... citerar ännu en gång Arne Persson..

"Våga vägra sommardeff"

Dietar gör man inför en tävling, inte för o se bra ut på Tofta.. :D

Men kan väl erkänna att det e schysst o va i form sommartid.. :hbang:

Haha, precis :D

Fast det är roligare att kunna visa magrutorna för någon annan än spegeln.. På vintern har man ju alldeles för mycket kläder på sig.. :rolleyes:

no1fitness
2003-07-31, 03:00
Hejsan ! Ännu en tjej ! Vi tar snart över forumet om inte testosteronkillarna skärper sig...:naughty: :booty:

Kul med en tjej som verkar veta vad hon gör !:thumbup:

Ska bli kul att läsa om dina pass.
Vad väger du nu om jag får fråga...:smash: och vad är ditt mål ??

:cheers:

Nike_woman
2003-07-31, 07:04
Hej hej No1fitness! http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/legionxs/wavey.gif

Tack för det varma välkomnandet!;)

Ska jag vara helt ärlig har jag inte stått på vågen på över ett år.. :rolleyes: Tycker inte det säger så mycket. Ska fixa upp lite bilder snart istället..

Långsiktigt mål är att tävla i Fitness, BodyFitness eller Athletic Fitness. När jag är redo för detta vet jag inte, kanske handlar det om att bara våga anmäla sig till en tävling och sedan köra till 110%..
Kortsiktigt mål är att deffa ner mig lite för att "se hur jag verkligen ser ut". Och för att vara i toppform inför ett USA besök i höst/vinter. Kommer inte att ta det ganska lugnt, eftersom jag har gott om tid. Eventuellt kommer det att läggas in en ätardag en gång/vecka.. :eating:

Nu ska jag gå och se om du har någon journal! http://www.smilies.okipages.com/s/otn/happy/gluur.gif

emmzan
2003-07-31, 07:06
Wow! Tjejerna börjar ta över forumet! Go go go!:thumbup:

Nike_woman
2003-07-31, 07:12
Hej Emmzan! :D

Jag vet, det är dags att det blir lite mer estrogent här :hbang:

Nike_woman
2003-07-31, 07:19
Dagens logg:

31/7, lite mer kolhydrater idag

Mål 1:
7 vitor, 2 gulor
1 grönt äpple

Mål 2:
250g kesella
2 tsk flax
1/2 grapefruit

Mål 3:
150g kyckling filé
grönsaker

Mål 4:
40g whey
2 tsk flax
1 litet äpple

Mål 5:
7 vitor, 2 gulor
grönsaker

Mål 6: Carb up meal
2 bananer
1 dl havregryn
åååå sen gick det över styr :D Låt mig bara säga att glykogen depåerna är laddade! :booty:

Träning:
*Styrka: Ska vara vila idag, men jag vill inte egentligen:cryout:
*Cardio:
- 60 min morgonpromenad (går upp 05:00 för att hinna med detta)

Nike_woman
2003-07-31, 10:01
Okej, dessa bilderna är inte jättenya.. Men de enda jag kan nå när jag är på jobb.. :rolleyes:
Efter förra sommarens deff..

Nike_woman
2003-07-31, 10:06
En till.. Kom ihåg att det hänt lite sedan dess :rolleyes:

LunaSpice
2003-07-31, 10:07
Hrm, tja...testohalten lär inte bli mindre. Piercing är ju fint...:hbang:

Du äter inte mkt på en dag va? Har du räknat kcal nån gång? Jag menar...lite ägg och ett äpple till frukost? Vi borde gifta oss (:kinky:) så ska jag lära dig hur man äter. Jag är ledig på fredag, jag kan snacka med prällen lite snabbt. Han är inte så kinkig.

Nike_woman
2003-07-31, 10:14
Originally posted by LunaSpice
Hrm, tja...testohalten lär inte bli mindre. Piercing är ju fint...:hbang:

Du äter inte mkt på en dag va? Har du räknat kcal nån gång? Jag menar...lite ägg och ett äpple till frukost? Vi borde gifta oss (:kinky:) så ska jag lära dig hur man äter. Jag är ledig på fredag, jag kan snacka med prällen lite snabbt. Han är inte så kinkig.

Jag äter inte speciellt lite.. Igår blev det lite lite dock. Kolla på sida 1 så ser du alla gårdagens 6 mål komplett med kalori-räkning och macros..:p

Giftemål :rolleyes:

Powerbear
2003-07-31, 12:03
Fast det är roligare att kunna visa magrutorna för någon annan än spegeln.. På vintern har man ju alldeles för mycket kläder på sig..

Håller fullständigt med :thumbup:

Giftemål :rolleyes:

Här går det undan minsann. :D

Nike_woman
2003-07-31, 12:40
Originally posted by Powerbear


Här går det undan minsann. :D

Jag himlade med ögonen juh..http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/lynx/whittongue.gif

Nike_woman
2003-07-31, 12:42
Blääääk.. det går SÅ långsamt på jobb idag!!:furious:

Majsan
2003-07-31, 12:50
hej.. kul med fler tjejer...

Men undrar bara varför du äter så lite?


Själv kan jag äta upp mot 2500 kcal per dag... Fast när det är dags för badsäsong så brukar jag ligga på 1700 kcal ..:cool:

Nike_woman
2003-07-31, 12:54
Under bulk ligger jag på ca 2000-2500.. Just nu ca 1600..

Vi har väl alla olika förutsättningar... :)

Action
2003-07-31, 15:45
Originally posted by Nike_woman
Under bulk ligger jag på ca 2000-2500.. Just nu ca 1600..

Vi har väl alla olika förutsättningar... :)

Låter som ni ligger extremt lågt... Kroppen vänjer sig ju vid ett visst kaloriintag och förbränner således mindre om den är van att få lite. 2000-2500 är ju tävlingsdiet för en del tjejer, o de är vana att äta mycket annars....

GhostFace
2003-07-31, 16:48
Jaa......det var ju inga fel på de bilderna.

Med en målsättning & fokusering ska du se att det blir enklare och desto tydligare blir säkert resultatet :thumbup:

Nike_woman
2003-07-31, 20:07
Originally posted by Action


Låter som ni ligger extremt lågt... Kroppen vänjer sig ju vid ett visst kaloriintag och förbränner således mindre om den är van att få lite. 2000-2500 är ju tävlingsdiet för en del tjejer, o de är vana att äta mycket annars....

Jag vet, har misshandlat min metabolism under antalet år. Jobbar på det, men det måste ske stegvis.

En del tävlingstjejer dietar för övrigt på 1200-1300 kcal..

Action
2003-07-31, 20:10
Originally posted by Nike_woman


Jag vet, har misshandlat min metabolism under antalet år. Jobbar på det, men det måste ske stegvis.

En del tävlingstjejer dietar för övrigt på 1200-1300 kcal..

Jo en del tjejer går så lågt.. Men oftast handlar det då om enstaka dagar eller sista få veckorna.

Nike_woman
2003-07-31, 20:19
Originally posted by GhostFace
Jaa......det var ju inga fel på de bilderna.

Med en målsättning & fokusering ska du se att det blir enklare och desto tydligare blir säkert resultatet :thumbup:

Tack! :)

Nike_woman
2003-07-31, 20:26
Originally posted by Action


Jo en del tjejer går så lågt.. Men oftast handlar det då om enstaka dagar eller sista få veckorna.

Mycket möjligt!
Jag försöker att cykla höga och låga dagar, främst genom att öka kolhydratintaget. Ikväll har jag exempelvis haft carb-up, efter 5 dagar av 30-40g kolhydrater per dag. Tyvärr höll jag mig inte till havregrynen denna gång.. :smash: :em:

Action
2003-07-31, 20:35
Originally posted by Nike_woman


Mycket möjligt!
Jag försöker att cykla höga och låga dagar, främst genom att öka kolhydratintaget. Ikväll har jag exempelvis haft carb-up, efter 5 dagar av 30-40g kolhydrater per dag. Tyvärr höll jag mig inte till havregrynen denna gång.. :smash: :em:

30-40 gram kolisar om dagen.. Men snälla du det är ju mindre än vad hjärnan behöver för att fungera normalt under en dag... Om du nu inte ska tävla snart så tycker jag att du ska se till att få upp din förbränning lite istället genom att äta mer. Så kommer du ha lättare för att bli av med fettet när det är dags för en riktig diet sen.

Nike_woman
2003-07-31, 20:39
Originally posted by Action


30-40 gram kolisar om dagen.. Men snälla du det är ju mindre än vad hjärnan behöver för att fungera normalt under en dag... Om du nu inte ska tävla snart så tycker jag att du ska se till att få upp din förbränning lite istället genom att äta mer. Så kommer du ha lättare för att bli av med fettet när det är dags för en riktig diet sen.

Tack för omtanken. Men jag har fått bra resultat av detta tidigare. Jag har inga problem med energinivåerna, vare sig för träning eller tankeverksamhet.

FUn-tex SSwinger
2003-07-31, 20:46
Titta en malmö bo` får man fråga på vilket gym du stryker runt på?

Prankie
2003-07-31, 20:46
Originally posted by Action


Badsässong.... hm... citerar ännu en gång Arne Persson..

"Våga vägra sommardeff"

Dietar gör man inför en tävling, inte för o se bra ut på Tofta.. :D

Men kan väl erkänna att det e schysst o va i form sommartid..

Action, du ser ju allafall väldig rippad ut, har säkert deffat också. :thumbup: Själv har jag då inte deffat nånting den här sommar, skulle köra keto men tillsist blev övertalad att bulka istället. :D Nu till det stora frågan om man ska deffa år 2004 eller 2005. :bpump:

Nike_woman, du såg grymt ut för ett år sen. Och nu ett år senare bör du se ännu grymmare ut. :hbang:

Prankie
2003-07-31, 20:47
Originally posted by Nike_woman


Mycket möjligt!
Jag försöker att cykla höga och låga dagar, främst genom att öka kolhydratintaget. Ikväll har jag exempelvis haft carb-up, efter 5 dagar av 30-40g kolhydrater per dag. Tyvärr höll jag mig inte till havregrynen denna gång.. :smash: :em:

Jag hoppas det är keto vi snackar om här.

Action
2003-07-31, 20:48
Originally posted by Prankie


Action, du ser ju allafall väldig rippad ut, har säkert deffat också. :thumbup: Själv har jag då inte deffat nånting den här sommar, skulle köra keto men tillsist blev övertalad att bulka istället. :D Nu till det stora frågan om man ska deffa år 2004 eller 2005. :bpump:

Nike_woman, du såg grymt ut för ett år sen. Och nu ett år senare bör du se ännu grymmare ut. :hbang:

Jag dietade till SM i början på Maj.. vägde då 84,5kg med strax under 4% fett... Väger nu sommartid runt 90. Så jag har gått upp 5kg lagom till sommaren... :hbang:

Prankie
2003-07-31, 20:52
Då är det fortfarande inte över 10%. :) En rippad monster på stranden. :D Tur att jag inte bo i 08 då.

Nike_woman
2003-07-31, 20:55
Originally posted by Prankie


Jag hoppas det är keto vi snackar om här.

Nej, inte keto. Jag kör carb ups innan jag hamnar i ketosis. Dessutom innehåller min diet för mycket protein för keto..

Action
2003-07-31, 20:58
Originally posted by Prankie
Då är det fortfarande inte över 10%. :) En rippad monster på stranden. :D Tur att jag inte bo i 08 då.

9,2% senaste mätningen.. Men allt mitt sitter kring magen så det syns så tydligt på beachen iaf.. ja jag vet att jag e knäpp!!!

Prankie
2003-07-31, 21:03
Originally posted by Nike_woman


Nej, inte keto. Jag kör carb ups innan jag hamnar i ketosis. Dessutom innehåller min diet för mycket protein för keto..

Så du kör lågt på fett och kollisar och högt på protein? Hur ser energi fördelning ut? Frånvarande mens?

Nike_woman
2003-07-31, 21:06
Originally posted by Prankie


Så du kör lågt på fett och kollisar och högt på protein? Hur ser energi fördelning ut?

En del dagar kör jag riktigt lågt på kolhydrater, ca 30g. Då är fettmängden ökad och proteinet högt. Se sida ett i dagboken

Kommer i framtiden att cykla lågt, mellan och högt kolhydrat. Protein kommer att ligga runt 200g hela tiden samtidigt som fettmängden kommer att varieras.

Nike_woman
2003-07-31, 21:07
Räknar förresten inte kolisarna i grönsaker.

Prankie
2003-07-31, 21:14
Kohydrater i grönsaker kan man lika gärna skippa i räkning. 100gram gurka innehåller inte mer än 1-2gram kolhydrater. (Fibrer räknas inte) Hur ser det ut på carb up dagen? För dig är ju den dagen viktigare än nån annan. :)

Nike_woman
2003-07-31, 21:27
Har jag carb up brukar jag lägga det i sista målet på dagen. Annars blir det lätt en hel dag av grisande :D

här är lite info från en amerikansk sida:
You are doing more harm than good by skipping the carb meals. If you are following a Beverly diet you need them here is why.

Lack of carbs in the diet for extended periods of time can reduce thyroid hormones resonsible for metabolism maintenance. When they drop so does your metabolism.

Having a twice weekly carb meal dramatically increases your caloric intake for those two days. This is very important. After a period of time the body will adjust to a given caloric level. It does this by slowing the metabolism. The body response of lowering the metabolism is what leads to yo yo dieting. Eating a higher caloric intake a few days a week prevents this. Some call increasing calories then decreasing them zig zag dieting.

Resistance training is anaerobic. Anaerobic means that body must metabolize glucose for energy during weight training. The body can not metabolize fat to fuel your weight training. With the preferential source of fuel is glucose which comes from carbs and no carbs in your diet, training will eventually begin to back slide. When this happens you are not subjecting your muscles to the resistance it is used and the body will begin to metabolize muscle for fuel. Eating the carbs or "carbing up" gives your body something to fuel workouts. So eat your carbs.

Last point.
The body is an extremely efficient machine and when caloric intake is below maintenance it needs to find a source of fuel. Fat is great. Fat can exist with out being supported by incoming calories. But muscle does need calories. The body looks at the muscle as catabolically expensive will rid itself of it. Reducing the amount of lean mass you have reduces the maintenance number of calories the body needs to survive. Remember the body is very efficient. So it will metabolize muscle and leave the fat. Once amino acids are in the blood stream the body is signaled that it is breaking down muscle (this is why Beverly recommends supplementing with aminos as the contest supports to artificially kick the fat buring on with out having to sacrifice muscle), maybe too much, and will beging to burn fat as well. Now if you have been trying to train without carbs and the weights you are used to lifting are decreasing the previous scenario becomes even worse.

Eat your carb meals per the diet you are on.

------------------------------------------

. There are very specific reasons why we list the carb meals on certain days and certain times. Skipping the carb meals will usually do more harm than good. Below is the functions of the carb meal and why it is important.

5. Functions of the Carb Load Meal:
a. Refuels glycogen stores
b. Prevents decline in metabolism, (T3 synthesis remains optimal)
c. Provides variety – mental ease
d. Facilitates muscular growth by inducing uptake of Amino Acids and insulin
surge drives IGF-1 production. Optimizes “anabolic” effect of insulin, while
minimizing the lipogenic (fat producing) effect.
So don’t skip your carb meals – ever!

Prankie
2003-07-31, 21:37
Har jag carb up brukar jag lägga det i sista målet på dagen. Annars blir det lätt en hel dag av grisande :D

Vet inte hur många carb up dagar du har men ett mål på carb up dagen är väl ändå relativ lite? Inte ens jag på gratis buffé kan nå dit. :D (Värst va jag låter negativ hela tiden, det ser ju bra ut så du vet säkert vad du gör. ;) )

Nike_woman
2003-08-01, 07:37
Jag brukar lägga in ätardagar lite då och då också.. Ibland riktigt ordentliga sådana. :D

Nike_woman
2003-08-01, 07:41
Fredag :cheers: 1:e Augusti:

Mål 1:
7 vitor, 2 gulor
grönsaker

Mål 2:
250g kesella
2 tsk flax
1 äpple

Mål 3:
75g kycklingfilé
75g lax
grönsaker

Träning:
*Styrka:
*Cardio:
- Morgon: 45min mountainbike

Lellan
2003-08-01, 07:44
Hej hopp och välkommen! Har inte tittat in här tidigare, kul med en till tjej.. men senaste inlägget.. menar du att du tränar efter att ha fått i dig nåt ynka ägg och lite gräs?:confused:

Nike_woman
2003-08-01, 07:55
Originally posted by Lellan
Hej hopp och välkommen! Har inte tittat in här tidigare, kul med en till tjej.. men senaste inlägget.. menar du att du tränar efter att ha fått i dig nåt ynka ägg och lite gräs?:confused:

I vanliga fall nej, men efter gårdagens ätarkväll, ja :rolleyes:

:)

Prankie
2003-08-01, 08:53
Du måste ha en liten kärnkraftsverk i dig eller nåt. :)

Herkulez
2003-08-01, 09:21
Originally posted by Lellan
Hej hopp och välkommen! Har inte tittat in här tidigare, kul med en till tjej.. men senaste inlägget.. menar du att du tränar efter att ha fått i dig nåt ynka ägg och lite gräs?:confused:

gräs, ska man röka på före passen :confused:

Nike_woman
2003-08-01, 09:42
Originally posted by Prankie
Du måste ha en liten kärnkraftsverk i dig eller nåt. :)

Kroppen lär sig att använda kolhydraterna till sin fulla potential. Jag har aldrig problem med energin! :)