handdator

Visa fullständig version : Träning för tjockare handleder?


aannddyy
2009-03-17, 17:24
Hejsan!

Mina handleder är mycket smala, som kvinnohandleder.

Då jag börjat styrketränat undrar jag om det finns några bra övningar eller annat till att få aningen tjockare handleder?

Kom gärna med tips =)

/ A

Upptaget
2009-03-17, 17:29
Har alltid också haft smala handleder, men har läst här på kolo för väldigt längesedan att man inte kan öka omkretsen så jätte nämnvärt runt handleden.. Anledningen var att man inte har några direkta muskler vid handleden, men att man kunde få senerna i handleden att växa en aning vilket kommer automatiskt avstyrketräning..

Men något som går att få större är ju underarmen vilket gör att smala handleden försvinner lite.. Kolla i övningsbanken här på kolo för underarmsövningar..

Antonz2
2009-03-17, 17:42
lider också av väldigt smala handleder. Fördelen är ju att underarmsmusklerna ser större ut när handlederna är smala. Dock har jag inte grova underarmar än så jag har smala armar jag :P

Morrris
2009-03-17, 18:35
Börja med greppträning. Kommer inte göra stor skillnad, men nån centimeter kan det ge.

aannddyy
2009-03-17, 18:54
Tack för snabba svar!

Greppträning? Ungefär som att ha en skivstång och sen rulla med handlederna?

Underarmsträning, tack!

/ A

Jorpa
2009-03-17, 19:08
Greppträning, mer som CoC, sådana där som bl.a finns på stadium att klämma ihop.

Funderar själv på att börja med Captain of Crush

CiCoro
2009-03-17, 19:09
Har också smala men tycker det blir snyggt för underarmarna ser större ut, iaf tränade!

EnTe
2009-03-17, 20:49
nintendohandleder =) är inte kul. Är nog greppträning som gäller tror jag. Samt den där "snurra-upp-snöret-runt-pinnen-med-puckar-som-tyngder" grejen som alla hockey spelare brukar syssla med bör ju fungera...

aannddyy
2009-03-17, 21:47
Greppträning, mer som CoC, sådana där som bl.a finns på stadium att klämma ihop.

Funderar själv på att börja med Captain of Crush

Sådana har jag nog redan! :D

Körde med dom ett bra tag men märkte ingen skillnad. Kanske ska leta fram dom igen och köra emellanåt samtidigt som jag kör på med min vanliga träning.

Tomas W
2009-03-17, 21:54
Kör grippers, Plate curl och andra underarms övningar, kommer antagligen inte växa så mycket i omkrets men någon centimeter borde du kunna öka med rätt träning.

Svedberg
2009-03-17, 22:41
Finns det någon som nånsin tränat sig till grövre handleder? Mina har väl vuxit kanske 0.5cm sen i gymnasiet och då har det varit ganska hård underarmsträning + en viktuppgång på 40kg, antar att det mesta är lite fläsk som satt sig där :)

mchemmer
2009-03-17, 22:49
Köra chins och hålla i en handduk istället för en stång! Grymt bra tycker jag iallafall!

bear.flowertwig
2009-03-17, 22:50
Förutsatt att du har lite muskler på kroppen är väl smala (hand)leder bara något positivt då det framhäver musklerna mer. Lägg på dig lite mer muskler så kommer det säkert inte märkas.

Masdonne
2009-03-18, 00:05
Jag har väldigt smala handleder och har länge försöjt träna det genom att dels träna underarmar som vanligt men även omvända "underarms"-pulls. Alltså jag håller en stång med överhandsfattning och rullar den uppåt. Har inte fått några nämnvärda resultat men på ett halvår har jag iaf varit tvungen att köpa till en länk på klockan för att den inte sak sitta för tight. Sen har jag knäppt armbandet ett snäpp lösare under samma tidsperiod. :)

Men jag tycker det ser rätt ballt ut att ha lite smalare handleder men maffiga underarmar. Problemet är ju bara att få de där maffiga underarmarna (men det har också gett lite resultat som jag inte tänker på men som jag ser när jag tittar på bilder, och jag trodde verkligen mina underarma skulle förbli små så kör underarmar efter alla bicepspass, det gör iaf jag) ^^

Arne Persson
2009-03-18, 00:12
Man kan märkbart öka sina handleder genom att köra handledsövningar med många och tunga set med låga reps. Då ökar man volymen och styrka på senorna på underarmsmusklerna. Men det tar lite tid...