handdator

Visa fullständig version : Pro-fx, inte "fullvärdigt"?


skeletron
2009-03-17, 16:52
Jag var nyss på en kosttilskotts-outlet i krökarna, jag frågade om de sålde pr-fx, varvid försäljaren svarade "nej, vi har inte det, för det är inte fullvärdigt"

Jag frågade henne varför det inte var det då, då svarade hon att pulvret förlorade sin kvalitet under upphettningen i processen.

Finns det någon sanning i detta uttalande?

A.Steinbach
2009-03-17, 16:58
Låter som bullshit om du frågar mig.

edit:

Från tillverkarens hemsida

Tillverkningen sker med s k cross-flow ultrafiltrering och är ceritiferad enligt ISO 22000:2005 inom ISO 9001:2000 och ISO 14001:2004. Filtreringen sker utan värme och bibehåller vassleproteinets naturliga struktur men samtliga faktioner och bibehåller det odenatuerat. Vassleproteinet separeras från mjölken med en vegetabilisk process, dvs fri från animaliskt löpe. Blandning och paketering sker i BRC-certifierad anläggning

CVN
2009-03-17, 16:59
Låter som bullshit om du frågar mig.

Mig med, då Pro Fx är ett av skandinaviens mest sålda proteinpulver...

z_bumbi
2009-03-17, 17:05
Mig med, då Pro Fx är ett av skandinaviens mest sålda proteinpulver...

Mängden som säljs är iofs inte indikation på kvalitet/innehåll och i det här fallet så kan nog ingen levande människa avgöra skillnaden på ett proteinpulver som har lite sämre sammansättning så det blir svårt att säga att kunderna utan labtester skulle kunna avgöra något sådant. Iofs tror även jag bara det är ett försäljningsknep att påstå något sådant.

skeletron
2009-03-17, 17:15
Japp då var det nog bara ett enkelt försäljningsknep, knappast något jag tänker gå på.

Scratch89
2009-03-17, 20:25
Vassleprotein som vassleprotein. Oavsett har det ett av de högsta biologiska värdena som finns.