handdator

Visa fullständig version : Duravol?


b_andersson
2009-03-17, 13:08
Kollade lite på Duravol vilket innehåller: Trigonella Foenum-Graecum
vilket skulle leda till ökad styrka, muskelmassa samt fettförbränning, dock så kollade jag lite på internet vad egentligen örten används till och hittade inget av det nämnvärda.

Enligt intelihealth.com så:
"Early studies suggest that in people with type 2 diabetes (also called non-insulin-dependent or adult-onset diabetes), fenugreek may lower blood sugar levels and may improve problems associated with high blood sugar levels."

"A few studies suggest that fenugreek may help to lower cholesterol levels in the blood, but there is not enough information available at this time to recommend using fenugreek for this purpose."

Sedan lite längre ner på sidan står det "unproven uses":
Abscesses
Antioxidant
Appetite stimulant
Baldness
Beriberi
Boils
Breast enhancement
Bronchitis
Burns
Cancer
Cataracts
Cellulitis
Chapped lips
Clogged arteries
Colic
Constipation
Convalescence
Cough
Dermatitis
Diarrhea
Digestion
Eczema
Ethanol toxicity
Gas
Gout
Hernia
High blood pressure
Hyperthyroidism Immune system stimulant
Impotence
Indigestion
Infections
Inflammation
Inflammatory bowel disease
Kidney abnormalities
Labor/abortion induction
Lactation stimulant
Larvicidal
Leg edema
Leukemia
Lice
Liver disease
Low energy
Lymphadenitis
Menopausal symptoms
Muscle aches
Pain
Peptic ulcer
Protection against alcohol toxicity
Rickets
Spleen enlargement
Stomach upset
Tuberculosis
Ulcers
Vaginal dryness (after menopause)
Wound healing

Jag kan förstå fettförbränningen, men muskelmassa och styrka? Någon här inne på kolozzeum som använt denna produkt med resultat? Är allmänt skeptisk till mirakel produkter.


Källhänvisning: http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/WSIHW000/8513/31402/347265.html?d=dmtContent#evidence

Avesta
2009-03-17, 13:21
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=123840

b_andersson
2009-03-17, 13:26
aj fan, gjorde en sök men måste missat denna tråden. Dock så känns ju denna produkt lite i dimman för resultat. Bra för folk med diabetes. Och ta en produkt som sänker blodsockret innan träning går ju emot allt jag hört och läst om att ge kroppen rejäl mängd snabbakolhydrater efter gymet för maximal tillförsel av energi och näring.