handdator

Visa fullständig version : Börja träna


Forser
2003-07-30, 00:52
Hejsan!

Vet inte om detta är rätt avdelning i detta forumet. Hoppas det är rätt.

Jag ska nu i augusti börja träna ordentligt.

Kommer även be om hjälp av en som tränar där nere som jag har pratat med tidigare.

Det jag undra är,

Jag är idag 125 kilo tung på en 184 cm kropp vilket är redigt fel för mig (det är inte muskler nej).

Frågan är kommer jag gå ner i vikt när jag börjar träna på gymet eller kommer jag behålla vikten och omvandla det till ja muskler?

Ska börja den 1 augusti med att ut och gå i 1-1,5 timme (blir LÅNG sträcka). Minst 2 gånger per dag och sen i mitten av augusti då man har dineros köpa säsongskort och börja träna.

Låter det rätt? fel?

Det jag vill göra med kroppen är att komma i form, inte ha en hängande magen och ja se ut som en slapp j*vel ;)

Hoppas ni kan ge mig goda tips, förslag och idéer!

Mvh
Marcus

rymdrattan
2003-07-30, 01:04
om du ska gå sådära mkt så kommer du bränna en hel j-vla massa hull... :thumbup:

Förutsatt att du inte äter massa onyttiga fetter å (onödiga) kolhydrater...

Gå 1,5h innan frukosten är en rekommendation,..
Vad jag har hört så är det det bästa man kan göra för att bränna.

Men som sagt,..
Om du ska gå sådära mkt så tar det inte längre än en månad
innan du är nere i en hyfssad form...

Kan nog va lite jobbigt att gå "SÅ" mkt,..
Tror det är större risk att tröttna efter ett tag då.
Fast resultaten kanske håller modet uppe....

snabbt länge å ofta så löser sig allt :thumbup:

Forser
2003-07-30, 01:08
Trevligt, Jag har ju fått alla möjliga rekommendationer om hur länge och långt man ska gå. Jag har dragit ut en karta över en lång väg man kan gå med både upp och nerförsbackar ;).. och trevlig utsikt också.

Frågan är om man inte dör av hunger på vägen på morgonen ;) 1,5 timma innan frukost.

iallfall tänkte köra typ

Mån : Gym
Tis : Gå
Ons : Gym
Tors : Gå
Fre : Gym
Lör : Gå
Sön : Vila

Låter vettigt?

Gäller bara också att ändra kosten. Idag slarvar jag rejält, äter max 2 mål om dagen som det är nu!

Mvh
Marcus

no1fitness
2003-07-30, 03:16
Jag tror inte det är nödvändigt att gå två gånger om dagen. En morgonpromenad 5 gånger i veckan fungerar nog alldeles utmärkt. 3 gympass per vecka låter vettigt i början, men kör inte genom hela kroppen varje dag bara...

Men om du vill och ska gå ner i vikt måste du ta tag i maten ! Det är klart att du går ner i vikt om du rör massor på dig, men förbränningen stannar upp efter ett tag om inte maten är nyttig och bra fördelning på alla näringsämnen. Struntar du i maten, uteblir resultaten både på gymet och om du vill ner i fettmängd.

Kom igen nu detta klarar du ! Vad har du för mål ?

Fok
2003-07-30, 08:43
Som jag skrev i en post tidigare så gjorde jag något liknande under dom senaste 8-9 månaderna. SKalade bort 30 pannor och ligger nu på 84 kilo på 190 cm. Vad jag skulle vilja föreslå är att du äter ordentligt med mat och tränar samtididgt som du gör detta. Jag vart ju duktigt mycket smalare och hela det köret men nu när jag återupptagit träningen är jag klenare än jag någonsin varit, och det är jävlgit mycket lättare att ta bort något kilo fett än det är att lägga på sig muskler i mitt tycke. Så låt det hellre ta lite längre tid att bli av med och håll dig i form under tiden, tror inte du kommer ångra det senare.

Lycka till!

Martin
2003-07-30, 09:18
Tycker träningen verkar bra. 3 gånger styrketräning i veckan är bra att börja med tycker jag.

Du borde nog försöka få i dig fler mål mat om dagen, själv äter jag 6-7 stycken om dan vilket borde vara minimum om man vill förbränna fett. Ät mindre och oftare för att hålla blodsockret under kontroll. Se till att käka långsamma kolhydtrater och tillräckligt med protein.

Åse Columbus
2003-07-30, 11:40
Tänk på att om man är lite överviktig så kan alltför snabba ökningar i konditionsträning påverka lederna i fötter och knän och höfter......

ta lite glucosamin som hjälper med uppbyggnaden av ledvävnad...så kan det avhjälpa den annars inte så trevliga värk som kan uppstå.......

och Lycka till!!!!

det här fixar du!!

Niclaaas
2003-07-30, 12:00
Originally posted by Forser
Trevligt, Jag har ju fått alla möjliga rekommendationer om hur länge och långt man ska gå. Jag har dragit ut en karta över en lång väg man kan gå med både upp och nerförsbackar ;).. och trevlig utsikt också.

Frågan är om man inte dör av hunger på vägen på morgonen ;) 1,5 timma innan frukost.

iallfall tänkte köra typ

Mån : Gym
Tis : Gå
Ons : Gym
Tors : Gå
Fre : Gym
Lör : Gå
Sön : Vila

Låter vettigt?

Gäller bara också att ändra kosten. Idag slarvar jag rejält, äter max 2 mål om dagen som det är nu!

Mvh
Marcus


tycker det där ser väldigt vettigt ut :thumbup:

se till att titta runt här på kolozzeum massor så du kan lägga upp (eller få hjälp med att lägga upp) ett bra kost och träningsschema

lycka till :cheers:

Forser
2003-07-30, 12:35
Tackar för uppmuttringarna och tipsen!

Mitt mål är att först och främst gå ner en bit i vikt (exakt hur mycket har jag inget bestämt) och sen bygga muskler. Okej ingen Mr Sweden byggnad men vill bygga muskler så man inte behöver skämmas arslet av sig när man ska bada utomhus eller lliknade.

Även tänkt att bygga upp mitt självförtroende då jag är INTE nöjd med mitt utseende idag.

Upplägget på vad jag ska träna på gymmet kommer jag be om hjälp med ifrån en person där nere som jobbar som personlig tränare.

Tänkte iallfall börja med att ut och gå tills nya säsongskortet på gymet släppts.

Mvh
Marcus