handdator

Visa fullständig version : Ryggen knäppte till


DonAlonzo
2009-03-16, 21:10
För en vecka sen på mitt ryggpass knäppte ryggen till i korsryggen, och det gjorde ont som fan. Blev tvungen att sluta passet direkt och kunde varken ligga eller sitta utan att det gjorde åtminstone lite ont på två-tre dagar och kunde inte gå helt vettigt ända tills igår.

Nu känns det bra. Men frågan är nu, är det lugnt att träna marklyft och ryggen, eller är risken stor att det kommer att knäppa igen? Och hur länge ska jag ta det lugnare än vanligt?

Simon.B
2009-03-16, 21:19
Kanske ska gå till farbror doktorn och kolla så att det inte är något allvarligt innan du kör vidare med din ryggträning?

Scratch89
2009-03-16, 21:49
kanske ska gå till farbror doktorn och kolla så att det inte är något allvarligt innan du kör vidare med din ryggträning?

+123456789

DonAlonzo
2009-03-16, 22:39
Kanske ska gå till farbror doktorn och kolla så att det inte är något allvarligt innan du kör vidare med din ryggträning?

Känns inte som något allvarligt, mera som en sträckning. Men det kan vara värt det ändå.

grimfish
2009-03-16, 22:44
Jag tycker inte att du behöver söka vård. Ryggvärken har ju dessutom redan gått över. Du kan förslagsvis ta det lite lugnare vid nästa träningspass och pröva dig fram.

DonAlonzo
2009-03-16, 22:47
Jag tycker inte att du behöver söka vård. Ryggvärken har ju dessutom redan gått över. Du kan förslagsvis ta det lite lugnare vid nästa träningspass och pröva dig fram.

Skönt att höra. Vill inte behöva betala allt jag har för att få veta något som jag redan vet från en doktor ;)

Kan ju försöka köra på marklyft med fjädervikt i två-tre veckor eller så.

dream_theater_
2009-03-23, 00:01
Tror jag fick typ samma grej när jag tränade i torsdags. Gjorde det ont strax under korsryggen? typ vid svanskotan nästan? För mig känns det nästan som att det "glappar"

BigBuck
2009-03-23, 20:21
Kanske ska gå till farbror doktorn och kolla så att det inte är något allvarligt innan du kör vidare med din ryggträning?

+123456789

Ingen av er jobbar inom sjukvården va?
Här, bland riktigt allvarligt sjuka, trillar det nämligen titt som tätt in lallare som tycker nått klickar ibland i tummen, att ögonen rinner vid cykling i motvind eller att de har dålig smak i munnen efter nattsömnen.

Så mitt råd: Gå för fan inte till doktorn med det här.

Om du nu säger att det gick över efter 3(!) dagar så är väl saken biff!!
Du tränade felaktigt, kroppen sa ifrån. Och det gick över riktigt snabbt dessutom.
Problem solved. Lär av läxan.

MEN, om problem däremot kommer tillbaka eller kvarstår; då ska du absolut söka hjälp.

nyrjoh
2009-03-23, 21:10
Det kan vara en bra idé att ta hjälp av någon för att kolla över din teknik.