handdator

Visa fullständig version : Kreatin/Protein vid viktminskning


zacattack
2009-03-16, 16:36
Hallå, har läst runt lite här o lärt mig en del om kost och lagt upp schema på vad jag bör äta för ligga -500kcal/dag.

Men nu är frågan jag vill ställa är om det är bra att äta kreatin alternativt protein under viktminsknings-perioden och byta ut något ur matschemat för att plutta in proteindrink? Eller kan man bara köra på med mat som ersätter proteindrinken såsom keso,kött,fisk etc...

Övrig info om nån vill veta:
Har pga knä&axelskada, samtidigt, lagt på mig lite fett på mage/höft som ska bort innan sommaren. Tränar gym 4 gånger i veckan där 3 pass är för axelskadan innehållande bröst,triceps,biceps,axlar,rygg och ett för kondition. Samt att jag tränar innebandy 2-3ggr/veckan beroende på hur axeln känns.
Stats:
Längd: 184cm
Vikt: 78kg
Ålder: 18.
Vet inte om någon bryr sig om historian men tog med den ändå!


Så frågan är om jag kan fortsätta med kreatin under viktminskningsperioden eller ska jag skippa den?

King Grub
2009-03-16, 16:37
Det finns inget negativt med kreatin under deff.

zacattack
2009-03-16, 16:40
Flummade bort en fråga.
Angående protein så kan jag ersätta med kost så utgifterna för en fattig student inte skjuter i höjden? =D

Eddie Vedder
2009-03-16, 17:18
Flummade bort en fråga.
Angående protein så kan jag ersätta med kost så utgifterna för en fattig student inte skjuter i höjden? =D

Du kan definitivt välja att låta hela ditt proteinintag utgöras av mat, tillskott är absolut inget måste. Långt därifrån.

Men det är inget du tjänar på ekonomiskt, från pulver är det billigare per gram protein än från de flesta dietära källorna.

Billybilly
2009-03-16, 18:10
kan man bara köra på med mat som ersätter proteindrinken såsom keso,kött,fisk etc...



Absolut, vill du så går det. Mat, i de flesta fallen, är väl godare än en proteindrink. Kosttillskott som proteinpulver, är proteinrik mat, fast i pulverform. Eller har jag helt fel?

Seaturtle
2009-03-16, 18:39
bör man vänta med kreatin efter deffen eller minskar man på "boosten" man får när man kör uppladdnings fasen?