handdator

Visa fullständig version : Hungrig vid 22-23, bra mat?


_xtreme_
2003-07-29, 22:55
Ofta brukar jag bli hungrig vid 21-23 tiden på kvällen, även om jag äter något litet tidigare på kvällen. Vad är bra mat att äta så sent? Kan nämligen inte sova sen om jag är hungrig. Eller ska jag försöka få i mig något kraftigare tidigare på kvällen?

LunaSpice
2003-07-29, 22:59
Originally posted by _xtreme_
Ofta brukar jag bli hungrig vid 21-23 tiden på kvällen, även om jag äter något litet tidigare på kvällen. Vad är bra mat att äta så sent? Kan nämligen inte sova sen om jag är hungrig. Eller ska jag försöka få i mig något kraftigare tidigare på kvällen?

Håll dig borta från kolhydrater iaf, om du nu inte tränar tidigt på morgonen eller verkligen vill bulka massor.

Vad du kan käka, eller som JAG skulle rek, är iaf en stor näve mandlar, hassel- eller valnötter (enkelomättade fettsyror) samt en proteindrink med största delen kaseinprotein. Denna kombination ger mättnad, inte för mkt men stillar ändå hungern lite samt att det ger en mkt lång aminosyreutsöndring under natten. Kläm i lite fibrer om du vill bli mättare.

Att äta ett rejält mål tidigare på kvällen resulterar i att du är helt tom i proteinförråden när du ska sova vilket gör att den anabola effekten som är så stor under natten minskar rejält.

Munter
2003-07-29, 23:00
Äter alltid tonfisk vid den tiden själv... lite uncle bens sörja direkt i burken är stabilt.

Fartman
2003-07-29, 23:53
en burk makrillfilé är aldrig fel.. nyttigt fett och hyfsat med protte
smakar dessutom himmelskt!

ivandrago
2003-07-30, 00:32
mörkt bröd med makrill på och ett glas mjölk till. Enkelt, gott, billigt, nyttigt, protterikt, nyttigt fett, lagom med kolisar, riktig mat! :thumbup:

supremo
2003-07-30, 21:32
Torrostade jordnötter + eventuell proteindrink :hbang: