handdator

Visa fullständig version : Vill ha pump hela dygnet


slinkan
2009-03-16, 10:29
Tjena grabbar,

Jag har sökt på forumet men hittar inget bra svar på min fråga.

Jag får SJUK pump på gymet och när jag speglar mig efter ett pass så tycker jag om vad jag ser! :)

1 timme senare har jag sjunkit ihop igen och är inte alls nöjd... :(

Fan det måste väl finnas något lagligt preparat som gör att man har pump i kroppen under hela dygnet eller iallafall ett PAR timmar efter gympasset?

jag vill sitta här på jobbet och ha samma pump som jag har efter mina gympass!!

Nån som har några osarkastiska tips till mig? :)

Langster
2009-03-16, 10:58
Tjena grabbar,

Jag har sökt på forumet men hittar inget bra svar på min fråga.

Jag får SJUK pump på gymet och när jag speglar mig efter ett pass så tycker jag om vad jag ser! :)

1 timme senare har jag sjunkit ihop igen och är inte alls nöjd... :(

Fan det måste väl finnas något lagligt preparat som gör att man har pump i kroppen under hela dygnet eller iallafall ett PAR timmar efter gympasset?

jag vill sitta här på jobbet och ha samma pump som jag har efter mina gympass!!

Nån som har några osarkastiska tips till mig? :)

Det finns inget som ger den typen av pump som man får av att just ha tränat.

Om man däremot kommer ner tillräckligt i fettprocent så kommer musklerna att synas bra hela tiden, även i vila och det är nog det du är ute efter. En fet människa med en del muskelmassa kan se grov ut med pump, men ser bara fet ut i vila. En deffad person med en del muskelmassa ser vältränad ut hela tiden.

King Grub
2009-03-16, 11:01
Jag kan inte tänka mig att det är hälsosamt att ha ett sådant blodflöde och tryck i venerna annat än vid träning.

burtan
2009-03-16, 11:50
Om 1 år kommer du se likadan ut avslappnad som du gör nu med pump.

50cent
2009-03-16, 12:59
testa att ta en portion PWO efter passet

loverius
2009-03-16, 13:56
Jag kan inte tänka mig att det är hälsosamt att ha ett sådant blodflöde och tryck i venerna annat än vid träning.

Inte bra för blodtrycket?

Langster
2009-03-16, 14:10
Inte bra för blodtrycket?

"sådant blodflöde och tryck i venerna" är just högt blodtryck, så nej, det vore inte bra.

Det är dock skillnad på blodflöde och extra tryck av god inlagring av glukos i musklerna, vilket vissa (av loverius omtyckta) kosttillskott utlovar, men jag gissar på att även den typen av tryck påverkar blodtrycket negativt.

L-Sami
2009-03-16, 14:30
Att ha samma blodpump som man har på gymmet är väl inte så möjligt men genom att trycka i sig kolhydrater och vatten så kan man åstadkomma en rejäl tryck inne i muskulaturen. Kreatin kan ge lite tryck också.

joasimo
2009-03-16, 15:11
Att ha samma blodpump som man har på gymmet är väl inte så möjligt men genom att trycka i sig kolhydrater och vatten så kan man åstadkomma en rejäl tryck inne i muskulaturen. Kreatin kan ge lite tryck också.

Precis, speciellt om man fyller på kroppen regelbundet med mat så känner jag mig lite mer "uppblåst".
Men jag förstår TS, man känner och ser verkligen hur vältränad ut som helst. Jag ljuger inte om mina armar är 5-10cm större när jag nyss tränat i omkrets till.

King Grub
2009-03-16, 15:14
En decimeter större armar av "pump" och du ljuger inte? http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/d015.gif

joasimo
2009-03-16, 15:16
En decimeter större armar av "pump" och du ljuger inte? http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/d015.gif

Klart jag överdriver, men det känns så! 2-3cm större blir dom garanterat i allafall, minst!

Degpekka
2009-03-17, 03:31
Om 1 år kommer du se likadan ut avslappnad som du gör nu med pump.

Väldigt sant.

slinkan
2009-03-17, 08:54
Väldigt sant.


Jaha ok då.
Man får väl vänta några år med att vara nöjd då..

Känns iofs som man inte utvecklats särskilt mycket sista åren och är lite skeptisk till om jag kommer vara nöjd om 1 år. :)

men det blir väl så!

yettyn
2009-03-17, 15:58
Ursäkta min inkompetens, började träna regelbundet på gym för si sådär 2 månader sedan eller ja 5 Jan (fast legat förkyld 10 dar), skulle någon kunna deffiniera begreppet "pump"? Nog för att jag hajjar en del vad det är frågan om men eftersom det verkar vara ett så "viktigt" ord i BB kretsar kanske det finns en klar deffinition (eller länk till en)?

Danny Devito
2009-03-17, 16:02
Ursäkta min inkompetens, började träna regelbundet på gym för si sådär 2 månader sedan eller ja 5 Jan (fast legat förkyld 10 dar), skulle någon kunna deffiniera begreppet "pump"? Nog för att jag hajjar en del vad det är frågan om men eftersom det verkar vara ett så "viktigt" ord i BB kretsar kanske det finns en klar deffinition (eller länk till en)?

Låt mig citera Arnold, från Pumping Iron:

"The greatest feeling you can get in a gym, or the most satisfying feeling you can get in the gym is... The Pump. Let's say you train your biceps. Blood is rushing into your muscles and that's what we call The Pump. You muscles get a really tight feeling, like your skin is going to explode any minute, and it's really tight - it's like somebody blowing air into it, into your muscle. It just blows up, and it feels really different. It feels fantastic. "

yettyn
2009-03-17, 16:08
Låt mig citera Arnold, från Pumping Iron:

"The greatest feeling you can get in a gym, or the most satisfying feeling you can get in the gym is... The Pump. Let's say you train your biceps. Blood is rushing into your muscles and that's what we call The Pump. You muscles get a really tight feeling, like your skin is going to explode any minute, and it's really tight - it's like somebody blowing air into it, into your muscle. It just blows up, and it feels really different. It feels fantastic. "
Ok tack, då har jag förmodligen något att se fram emot, en vacker dag:thumbup:

mjölk-dryck
2009-03-17, 19:44
Låt mig citera Arnold, från Pumping Iron:

"The greatest feeling you can get in a gym, or the most satisfying feeling you can get in the gym is... The Pump. Let's say you train your biceps. Blood is rushing into your muscles and that's what we call The Pump. You muscles get a really tight feeling, like your skin is going to explode any minute, and it's really tight - it's like somebody blowing air into it, into your muscle. It just blows up, and it feels really different. It feels fantastic. "
Vilken poet, den där Arnold. :naughty:

enzodiac
2009-03-17, 19:48
Jaha ok då.
Man får väl vänta några år med att vara nöjd då..

Känns iofs som man inte utvecklats särskilt mycket sista åren och är lite skeptisk till om jag kommer vara nöjd om 1 år. :)

men det blir väl så!

Jag måste tyvärr avslöja att du aldrig kommer bli nöjd.

Degpekka
2009-03-17, 19:53
Jaha ok då.
Man får väl vänta några år med att vara nöjd då..

Känns iofs som man inte utvecklats särskilt mycket sista åren och är lite skeptisk till om jag kommer vara nöjd om 1 år. :)

men det blir väl så!

Om ett år kommer du förmodligen vilja se ut som du gör då med pump också, så helt nöjd är det nog inte så många som blir. ;)

shape
2009-03-18, 19:45
Låt mig citera Arnold, från Pumping Iron:

"The greatest feeling you can get in a gym, or the most satisfying feeling you can get in the gym is... The Pump. Let's say you train your biceps. Blood is rushing into your muscles and that's what we call The Pump. You muscles get a really tight feeling, like your skin is going to explode any minute, and it's really tight - it's like somebody blowing air into it, into your muscle. It just blows up, and it feels really different. It feels fantastic. "

nänänä, tycker mig helt klart höra BICEP, med lite tyskt uttal, inte biceps *flex*