handdator

Visa fullständig version : tillskott


Elbarto
2009-03-15, 22:26
Halloj, jag är en Liten tun kille med inte så mycket fett, Jag gymmar 2-3 gånger i veckan och funderar på att ta något tillskott, men vet inte vad jag ska köpa!

Jag vill inte lägga på mig så mycket massa då jag fortfarande vill ha kvar mina synliga muskler, så jag undrar om det finns nått bra som återupphämtar en efter träning och som är muskelbyggande?


Förlåt nu om jag e helt borta(jag vet inte så mycket om detta)

Dreas
2009-03-15, 23:04
Du verkar rätt ung, så det bästa hade ju varit att bara äta mycket som bara den. Men en gainer efter passet är ganska positivt.

Läs stickys, det står mycket lärorikt i dom. Det är ganska svårt att bygga muskler utan att lägga på sig lite fett, men tar man det lugnt och håller koll på kalorierna kan man hålla det nere så gott man kan iaf.

Elbarto
2009-03-16, 15:56
Yepp, jag är rätt ung.. Är 17 år och tränat nu i 3 månader, Men som du säger så får jag äta mycket och sedan kanske köpa en gainer isf :)

King Grub
2009-03-16, 16:01
För övrigt är ett svar på din fråga om tillskott kreatin. Det är ett av dom få tillskott som verkligen har en muskeluppbyggande effekt som man inte kan få från mat.

Elbarto
2009-03-16, 20:49
Okej därser man, För jag vill inte gå upp en massa fett så musklerna blir mindre synliga..
Så jag borde beställa detta "Fairing - Kreatin Monohydrate 500 gr" Om jag vill få mer synliga muskler?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=145

King Grub
2009-03-16, 21:04
Synliga muskler har att göra med hur mycket fett du har på kroppen, och att reducera det är en fråga om att äta mindre än du gör av med. Då kommer du i praktiken inte kunna öka i muskelmassa under den tiden.

Kreatin varken ökar eller minskar mängden kroppsfett.

Elbarto
2009-03-20, 13:59
Okeej, men jag vill ju ha en muskeluppbyggande tillskott, Jag vill inte gå up mycket i massa utan vill ha en fast kropp med muskler.

King Grub
2009-03-20, 14:01
Muskeluppbyggande men inte gå upp i massa? Att bygga muskler är att gå upp i massa. Jag förstår tyvärr inte riktigt vad du menar.

Black Star Abyss
2009-03-20, 14:07
Okeej, men jag vill ju ha en muskeluppbyggande tillskott, Jag vill inte gå up mycket i massa utan vill ha en fast kropp med muskler.

Say what? :confused:

Läs igenom din post igen och försök sedan förklara vad du egentligen vill.

Elbarto
2009-03-20, 14:08
OKej, förlåt att jag inte kan så mycket, har inte hållt på så länge!
Jag menar att jag inte vill gå upp en massa fett som lägger sig och gör så musklerna syns mindre.

stemag
2009-03-20, 14:13
Det är nog ingen fara att du ska bli fet helt plötsligt, du beskriver dej själv som en tunn 17-åring. Jag tror du i princip kan äta hur mycket som helst utan att bli tjock.
Jag håller med Grub, det bästa för dej är kreatin och ev. en proteindrink efter träningen.
Det viktigaste är nog att du äter så mycket som möjligt av mammas mat och tränar hårt.

EAA kanske?

Kischen
2009-03-20, 14:59
OKej, förlåt att jag inte kan så mycket, har inte hållt på så länge!
Jag menar att jag inte vill gå upp en massa fett som lägger sig och gör så musklerna syns mindre.

Du vill mao lägga på dig muskler men inte fett.

Som alla andra då.

Tror knappast någon VILL lägga på sig fett men om man vill öka muskelmassan får man räkna med det. Det är därför man deffar efter man ökat färdigt;)

yettyn
2009-03-20, 20:14
Synliga muskler har att göra med hur mycket fett du har på kroppen, och att reducera det är en fråga om att äta mindre än du gör av med. Då kommer du i praktiken inte kunna öka i muskelmassa under den tiden.

Det där är väl en "sanning med modifikation" som man säger? Jag menar om man redan har ett överskott på fett när man börjar träna så går det väl att "växla ut" det fettöverskottet mot muskelmassa?

Själv började jag träna för drygt 2 månader sedan, 190cm/92kg, inte tjock direkt men tunn över axlar och ben med en väl dimmentionerad stötdämpare mitt på s.a.s. och idag väger jag ganska exakt samma (91.5) men lite bredare över axlar, benen ca 30kg starkare och stötdämparen börjar frukta för sin existens... Så nog går det alltid om man redan har något att "byta" med :hbang:

LillSkalman
2009-03-21, 19:11
Gör som Stemag säger och ät mycket av mammas mat, och givet en rejäl frukost.

Kolla sedan gärna upp Kvarg,Kesella @ ICA mm, Milbona @ Lidl, köp en shaker och gör dig en enkel proteindrink att dricka efter gympassen.
Blanda 250g kvarg, 3dl mjölk och eventuell smaksätt med 1msk oboy / 4korkar blandsaft / el dyl.

Är du skillad kan du säkert förklara för mamma att det är matnyttiga mellanmål som behövs vore smidigt för en växande tonåring och så sponsrar hon med det.
Gratis är gott!