Visa fullständig version : 1kg Tonfisk och Burk äggula i Stockholm?
Betsson1
2009-03-15, 15:41
Tjena.
Finns det någon butik (i stockholm) som säljer 1kg tonfisk i en burk och Äggula?
Har för mig att någon här i forumet skrev att dom hade någon burk med 1 kg tonfisk. Och det där med äggula har jag fått från en av Ronnie Colemans filmer.
Väldigt tacksam för svar. Nu när jag deffar äter jag oftast tonfisk och det är jobbigt och köpa i små burkar.
Äggvita är det väl ändå? Käka äggula är väl inte direkt deffmat.
King Grub
2009-03-15, 15:59
Citygross hade stora burkar tonfisk förut, men dom förbjöd försäljning av tonfisk i sina butiker förra året.
Betsson1
2009-03-15, 16:06
Citygross hade stora burkar tonfisk förut, men dom förbjöd försäljning av tonfisk i sina butiker förra året.
Allt blir bara sämre och sämre. Någon annan butik där det är "lagligt" att köpa stora burkar tonfisk?
Eddie Vedder
2009-03-15, 16:08
Vill du ha mängder av tonfisk på burk är det nog "flak" med massa burkar du får leta efter helt enkelt. Det kan du å andra sidan hitta i de flesta butikerna. ÖB brukar ha det t.ex. och den tonfisken smakar okej (men tonfisk med okej smak enligt min mening skall du ta med en stor nypa salt:D).
Vill du ha större tonfiskmängder får du antagligen köpa färsk tonfisk i en saluhall t.ex.
TheGredde
2009-03-15, 16:15
Vill du ha större tonfiskmängder får du antagligen köpa färsk tonfisk i en saluhall t.ex.
Och det till ett högre pris, än den på burk.
har sett det på willys..tonfisken då
Willys i Umeå har iaf två st olika märken på tonfisken som sälja i stora burkar.
Kolla min journal näst sista sidan, 2.2 kg tonfiskburk från citygross.
Köper sån varje vecka typ, kostar 60-70 kr.
Fel. Citygross i Kalmar har dem.
äter du 2,2kg tonfisk i veckan ungefär? .. damn
äter du 2,2kg tonfisk i veckan ungefär? .. damn
de är juh vatten i burken också, så 1.2 kg tonfisk ungefär.
Betsson1
2009-03-15, 19:41
Ja juste, det var ju därifrån jag fick idén! Vet inte riktigt hur jag hamnade i din journal. Får väl leta i någon Citygross här i stockholm. Inte ska jag åka ända till kalmar för 2kg tonfisk ;D
Handcuff
2009-03-15, 20:14
Inte sådär jättesmart att trycka för mycket tonfisk :(
Jag råder er att titta på kilopriset per ätlig del tonfisk och se efter i fiskdisken efter billigare och/ eller godare alternativ. Tonfisk är inte billigt! Men det är klart... vissa gillar kattmat. Kummel, pangasius och sej kan vara billigare och ligga kring 40kr / kg och är cirka en driljard gånger godare.
Har för mig att vi hos mig köpte stora tonfiskburkar på martin ohlsson i stockholm, det var 06 dock.
Jag måste för övrigt varna för att köpa pangasius som postern ovanför mig tipsar om.
Nu finns det säkert många som tycker det är gott, men köper du det och förväntar dig någon vanlig vit fisk har du fel. Det är alltså hajmal vilket smakar just mal och jag tyckte det var ett plågsamt arbeta att äta mig genom all pangasius jag i min snålhet köpt utan att smaka.
Igår såg jag på Willys att de säljer en burk med 1360 g tonfisk för 81 spänn :) Tonfisken innehåller 90 kcal/100 g.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.