handdator

Visa fullständig version : Utvärdering av min kost =]


Sandal Buske
2009-03-14, 22:24
Jag har för första gången räknat kalorier, smidigt när man har en våg nu =]
Laddade upp excel mallen och hoppades på att någon skulle orka kika på de och ge mig tips och tillrättavisningar :}?
Synnerligen på mitt fett intag.

http://www.sendspace.com/file/7udpky

Mätperioden är 8e-14e mars.
Jag tränar 4 ggr i veckan, medel intensivt gym (kille).
Mitt BMR är 1750-1800.
Har ändå valt att sätta 2200 kcal som dagligt behov på träningsdagar och 2000 de dagar jag inte tränar.

Anledningen till det är att jag misstänker att jag har en sämre metabolism än de flesta och så går jag aldrig för hungrig även om jag ligger mer än 500 i underskott, så det är okeje =]
Dagligt intag på 1800 täcker det mesta tror jag, har tom lyckats få biceps att växa med basövningar med 2.5-3 cm under 3 veckor trots underskottet.

hasic
2009-03-15, 20:47
Dagligt intag på 1800 täcker det mesta tror jag, har tom lyckats få biceps att växa med basövningar med 2.5-3 cm under 3 veckor trots underskottet.

Muskler behöver energi för att växa, och vid ett kaloriunderskott är muskeltillväxten minimal, om ens existerande. Tycker inte du själv att det låter väldigt fel?

Ostknäcket
2009-03-15, 20:51
Muskler behöver energi för att växa, och vid ett kaloriunderskott är muskeltillväxten minimal, om ens existerande. Tycker inte du själv att det låter väldigt fel?

Han är kanske nybörjare, isåfall går det lättare att bygga vid kaloriunderskott.

hasic
2009-03-15, 21:02
Han är kanske nybörjare, isåfall går det lättare att bygga vid kaloriunderskott.

Lättare, ja, men inte så snabbt att han lägger på sig den mängden muskelmassa. Garanterat inte på tre veckor. Vätska eller liknande är det inte, eftersom han som sagt ligger på energiunderskott.

Sandal Buske
2009-03-16, 00:57
Lättare, ja, men inte så snabbt att han lägger på sig den mängden muskelmassa. Garanterat inte på tre veckor. Vätska eller liknande är det inte, eftersom han som sagt ligger på energiunderskott.

då är det förmodligen det :] skulle vara najs om man kunde få så på hela kroppen tills de riktiga kommer fram ^^

synd att ingen orka tanka ner det :MrT: :)