handdator

Visa fullständig version : Mumbo-jumbo dragremmar


gore77
2009-03-14, 19:04
Hej,

Kan börja med att jag har kollat länksamlingen och sökt i forumet men hittar bara guide hur man använder dragremmarna med "liten" ögla.

Hursomhelst..har fått ett par dragremmar med stor ögla som redan är fastnitad/sydd,hur fasen använder man denna,den är gjord av läder.

Kollat youtube med fast hittar bara videoklipp om de traditionella remmarna där man själv gör öglan som ska sitta fast i handleden.

Mycket tacksam för svar! :thumbup:

Det är alltså den ojusterbara versionen som på bilden

Rahf
2009-03-14, 19:16
:confused:

Det är väl bara göra som vanligt? Linda den runt stången och fös antingen in den bit du lindar under tummen eller genom öglan. Stick in handen genom öglan innan du lindar.

*Edit* Sisåhär funkar fint också, jag brukar inte linda flera varv dock. TfGY34mGZys

gore77
2009-03-14, 19:24
Jag fattar dock inte hur jag ska spänna åt i handleden få öglan är såpass stor.

Rahf
2009-03-14, 19:26
Öglans storlek spelar ju ingen roll, då får den lindas in i stången så att du får ett bra tryck. Jag får göra samma sak med mina remmar i mocka.

gore77
2009-03-14, 19:35
Öglans storlek spelar ju ingen roll, då får den lindas in i stången så att du får ett bra tryck. Jag får göra samma sak med mina remmar i mocka.

Ok,tack för att du la ner tid!

Ska dra iväg nu,kan rapportera sen.

Tack!

hampfuz
2009-03-14, 19:37
Jag fattar dock inte hur jag ska spänna åt i handleden få öglan är såpass stor.

Om du kollar på videon så ser du det sista steget, "tokvarva med fs1:an" som någon kallade på det, det spänner åt öglan.

Jag tyckte dock ändå det blev lite slappt så jag gick till skräddaren med mina och sydde in dem, det funkar ju alltid. :thumbup:

SlajsarN
2009-04-17, 20:24
först drar du in handen genom ögglan.. sen lindar du runt ett varv runt stången sen tar du in den i ögglan igen.. sen spänner du åt:P räcker dock bara med ett varv.

Rahf
2009-04-17, 20:27
Härlig bump där... Frågan var besvarad och senaste svaret är för ungefär en månad sen.