handdator

Visa fullständig version : Hjälp med mängd tillskott :)


biffmeister
2009-03-14, 13:05
Hej nu ska jag börja med min ragex2/eaa/carbo/vassle

Förut har jag bara tagit no-xplode/whey80 tog då 2skopor 3ggr om dan.

Undrar hur mycket tycker ni jag skall ta av varje i början, öka kan jag göra själv ifall effekten försvinner lite eller om jag vill ha mer :)

Tycker inte jag fått nåt bra svar ännu då alla säger olika :P

EAA: 6gram?
CARBO: 1dl?
VASSLE: 2skopor?
Ragex2: 25gram? Då undrar jag ska jag ta 2 och 3/4 av den normala skopan som är på 15ml?

Sorry om jag är besvärlig men jag vill bara få in all fakta så jag inte gör fel :)

Excite!
2009-03-14, 13:28
EAA ska du ta i samband med träning, mängden bör vara mellan 6-10g(mer än 10g tros inte ge större effekt). Carbo är nog till för att tas strax efter träning,
och hur mycket man behöver avgör man själv.

Ang. vassle kan det ju funka som mellanmål, blanda det åtminstone inte med EAA då du tar bort effekten som de fria aminosyrorna ger.

Till sist, ha ingen övertro till kosttillskott, mat har bäst "effekt".

Och dessutom är det svårt att veta hur stora dina skopor är, du får nog väga själv om du har en liten brevvåg eller så.

hasic
2009-03-15, 21:05
Ang. vassle kan det ju funka som mellanmål, blanda det åtminstone inte med EAA då du tar bort effekten som de fria aminosyrorna ger.

Ät gärna något tillsammans med vassle-drinken för att få ett långsammare upptag, och därmed slippa kortvariga insulintoppar som endast vassle kommer leda till.