handdator

Visa fullständig version : RAW comedy club


Bönne
2009-03-14, 00:04
-p7Yg0RtaKs

Ändå ball, kul med lite "nytt" svenskt stand-up som är bra.

young_george
2009-03-14, 00:21
Allt var kul utom Caronlina Klyft grejen

Fick inte din video att funka dock, fick använda http://www.youtube.com/watch?v=-p7Yg0RtaKs

hahavaffan
2009-03-14, 00:22
-p7Yg0RtaKs

Scratch89
2009-03-14, 00:41
Den bästa är ju helt klart Aron Flam. Han är verkligen RAW. Satan vad jag garvade när vi såg honom på TV.

Ri0ax1HpRbM

hahavaffan
2009-03-14, 01:11
Den bästa är ju helt klart Aron Flam. Han är verkligen RAW. Satan vad jag garvade när vi såg honom på TV.

Ri0ax1HpRbMGAhauhagEHGWQIDGWQIDGAHAHA jag bölar :laugh:

Scratch89
2009-03-14, 01:15
GAhauhagEHGWQIDGWQIDGAHAHA jag bölar :laugh:

Det skönaste är att han inte rör en enda min, överhuvudtaget. Hon Petra från Melodifestivalen var med, och för varje liten icke-PK-grej som hon sa så var hon tvungen att ursäkta sig i en kvart och säga att hon bara skämtade. Aron bryr sig liksom inte, utan bara kör på. Riktigt psyko är han. :D

sz0
2009-03-14, 01:24
Bra att det finns utrymme att göra standup utan regler, synd att typ alla svenska komiker suger och inte kan utnyttja det.

Men jo Aron Flam är var rolig, men han är ju också roligare.

grisbil3n
2009-03-14, 03:45
Den bästa är ju helt klart Aron Flam. Han är verkligen RAW. Satan vad jag garvade när vi såg honom på TV.

Ri0ax1HpRbM

"Utom Eminem, det är nåt särskilt med honom"

Ett lol ekade i natten!

fishmoose
2009-03-14, 03:58
Johan Glans Vader-imitation var ändå skön :)

stevebc
2009-03-14, 05:34
Björn Gustavsson (v?) var rolig för en gångs skull, och även överskattade Johan Glans gjorde bra ifrån sig :D

Anton Flam var grym, aldrig hört honom tidigare, har han hängt på 4chan innan eller?

Troll
2009-03-14, 06:10
Aron Flam- För några år sedan läste jag i ett horoskop att får du en känsla så släpp den inte, håll kvar vid den och sen dess har jag ångest.. :laugh:!!


Längtar till nästa säsong!! Har varit många riktigt bra ståuppare.
Men fruktansvärt besviken på Johan Glans, han hade inget nytt att komma med!! Riktigt tråkigt, han har varit grym tidigare... :confused:

Eddie Vedder
2009-03-14, 06:17
Det här är ett program jag sett varje avsnitt av på 5:ans web-TV. Tycker det har varit kanonbra. Håller med om Aron Flam, han var galen.:D

Troll
2009-03-14, 06:22
Tycker denna killen var ganska skön också!. :thumbup:

lpG6hHTDIcw


Och antagligen det roligaste jag sett med Järvheden!! Panik i hissen!!! :laugh:

Zfdpg3ZOE5o

Eddie Vedder
2009-03-14, 06:31
Ja Järvheden var bra.:D Just nu sitter jag och kollar på hans nya program "Grillad" på SVT Play. Knappast den sjuka nivån dock haha. Men ett helt okej program.:)

Stoltz
2009-03-14, 07:55
-p7Yg0RtaKs

Ändå ball, kul med lite "nytt" svenskt stand-up som är bra.

Åh herre gud vad jag skrattade...!

Scratch89
2009-03-14, 09:50
När jag såg att det var Järvheden som skulle uppträda blev jag lite besviken, för jag har sett den där aptråkiga reklamen som han har gjort på TV (när han säger att sin DVD är skitrolig och gör massa fula miner), men han var ju faktiskt rätt ok. Kanske för att han fick dra lite fräckisar.

Guybrush
2009-03-14, 10:10
Jag gillar Järvhedens humor så länge han inte sjunger. Jag har väldigt svårt för sångkomik.

Ja, Aron Flam var riktigt bra! "Doktor Mengele, där kan vi snacka om läkare utan gränser!". Ett LOL som litegrann fastnar i halsen!

Denstillasittande
2009-03-14, 10:14
Tycker Raw har hållt jävligt låg klass. Håller med att Aron är förmodligen det bästa framträdandet och Johan glans är rätt bra också. Men de andra tycker jag är tråkiga. Petra Mede är verkligen dunderkass hur hon ens kan kallas komiker.

bear.flowertwig
2009-03-14, 11:21
[QUOTE=Scratch89;3544217]Den bästa är ju helt klart Aron Flam. Han är verkligen RAW. Satan vad jag garvade när vi såg honom på TV.


Han var grym.

ceejay
2009-03-14, 13:03
aron flam var ju cp :E

Smml
2009-03-14, 13:29
Den bästa är ju helt klart Aron Flam. Han är verkligen RAW. Satan vad jag garvade när vi såg honom på TV.

Ri0ax1HpRbM

Han var ju så sjuuuuukt jävla tråkig. Jag rörde fan inte på läpparna en enda gång när han körde. Han var bara stel.

Scratch89
2009-03-14, 13:33
Han var ju så sjuuuuukt jävla tråkig. Jag rörde fan inte på läpparna en enda gång när han körde. Han var bara stel.

Inte stel. Känslokall, och det är liksom hela grejen. Att som Petra bli nervös och porrsvettig i pannan varje gång man säger neger är inte passande på en RAW-scen.

Smml
2009-03-14, 13:44
Inte stel. Känslokall, och det är liksom hela grejen. Att som Petra bli nervös och porrsvettig i pannan varje gång man säger neger är inte passande på en RAW-scen.

Stel, känslokall, same shit. Det där är inte stand up. Eddie Murphy är en stand up-komiker.

JustinCredible
2009-03-14, 13:48
Har tävlat (och förlorat) mot Aron Flam ett par ggr.

Edit: smml bestämmer vad stand up är. och hör sen.

Pudzianovski
2009-03-14, 13:50
Är det här med "RAW" något speciellt?

Tycker alla framträdanden är som vanlig stand up.

Scratch89
2009-03-14, 13:58
Har tävlat (och förlorat) mot Aron Flam ett par ggr.


What what? Hur pass känd är du? PMa från tuben om det finns.

JustinCredible
2009-03-14, 14:05
What what? Hur pass känd är du? PMa från tuben om det finns.
Haha jag är inte känd. Han vann första tävlingen han ställde upp i (jag kom trea eller nåt.) Sen vann han en annan tävling för nåt halvår sen där Petra Mede var domare och jag failade stort. Nu kör han på storklubbarna medan jag harvar vidare:D Det roliga med Aron är att han är precis likadan på riktigt. Rör inte en min i onödan.

young_george
2009-03-14, 14:06
Tycker inte Aron var särskilt rolig alls. Hade han kört en halvtimme så hade jag ALDRIG orkat lyssna klart, så otroligt jobbig röst.

Kul att någon svensk försöker tänja på gränserna dock.

Rekommoderar Doug Stanhope, han tycker jag är riktigt rolig. Joe Rogan också.

Pudzianovski
2009-03-14, 14:15
Tycker inte Aron var särskilt rolig alls. Hade han kört en halvtimme så hade jag ALDRIG orkat lyssna klart, så otroligt jobbig röst.

Kul att någon svensk försöker tänja på gränserna dock.



Jag tycker inte heller han var rolig.

Det här med att tänja på gränserna blir oftast bara larvigt. Att tänja på gränserna (snuskiga ord osv osv) innebär inte att saker automatiskt blir roliga.

Gillar programmet överlag annars. Kul med stand up på TV.

bear.flowertwig
2009-03-14, 14:43
Fattar man inte Aron Flam kanske Stefan & Krister kan vara ett alternativ. Löständer, spring i dörrar (som slår igen i ansiktet) och roliga dialekter. Alternativt Lennie Norman eller Adde Malmberg som båda är sjukt edge.

young_george
2009-03-14, 14:45
Fattar man inte Aron Flam kanske Stefan & Krister kan vara ett alternativ. Löständer, spring i dörrar (som slår igen i ansiktet) och roliga dialekter. Alternativt Lennie Norman eller Adde Malmberg som båda är sjukt edge.

Ja, pedofili har ingen skämtat om förut. Han är sjukt EDGE och gör det EXTREMT bra. *whatever*

bear.flowertwig
2009-03-14, 14:46
Jag tycker inte heller han var rolig.

Det här med att tänja på gränserna blir oftast bara larvigt. Att tänja på gränserna (snuskiga ord osv osv) innebär inte att saker automatiskt blir roliga.

Gillar programmet överlag annars. Kul med stand up på TV.

Om man tror att tänja på gränserna och RAW är detsamma som maximalt antal snuskiga ord per minut har man antingen inte sett programmet eller är döv.

bear.flowertwig
2009-03-14, 14:49
Ja, pedofili har ingen skämtat om förut. Han är sjukt EDGE och gör det EXTREMT bra. *whatever*

Nej det dyker ju upp i vart och vartannat program från Norra Brunn för att inte tala om SVTs Grillad.... *whatever*

young_george
2009-03-14, 14:50
Nej det dyker ju upp i vart och vartannat program från Norra Brunn för att inte tala om SVTs Grillad.... *whatever*

Bara för att SVT inte tar upp det så betyder det inte att det inte gjorts och bara för att Aron tar upp det så betyder det inte att han gör det bra.

stevebc
2009-03-14, 14:50
Älskade avsnittet om poliserna och kärleksångesten :D Så sant, så sant.

Pudzianovski
2009-03-14, 14:52
Om man tror att tänja på gränserna och RAW är detsamma som maximalt antal snuskiga ord per minut har man antingen inte sett programmet eller är döv.

Vad innebär tänja på gränserna då? För mig innebär det att säga snuskiga ord och vara icke PK ungefär.

Du får gärna berätta vad RAW innebär också eftersom jag frågade efter det tidigare i tråden.

Du kan väl klargöra för mig är du snäll. :thumbup:

Cilia
2009-03-14, 14:55
Inte stel. Känslokall, och det är liksom hela grejen.
Jag tycker också att det är kul, precis min humor. Eddie Murphy var kul men jag tror inte jag skulle uppskatta honom nu.

bear.flowertwig
2009-03-14, 15:03
Älskade avsnittet om poliserna och kärleksångesten :D Så sant, så sant.

;)
MiWskHRAWlQ

Sheogorath
2009-03-14, 16:41
fattar man inte aron flam kanske stefan & krister kan vara ett alternativ. löständer, spring i dörrar (som slår igen i ansiktet) och roliga dialekter. Alternativt lennie norman eller adde malmberg som båda är sjukt edge.

+1

tobbo
2009-03-14, 17:19
Haha jag är inte känd. Han vann första tävlingen han ställde upp i (jag kom trea eller nåt.) Sen vann han en annan tävling för nåt halvår sen där Petra Mede var domare och jag failade stort. Nu kör han på storklubbarna medan jag harvar vidare:D Det roliga med Aron är att han är precis likadan på riktigt. Rör inte en min i onödan.

Funderade på det där om han bara spelade när han uppträdde, men det faktum att han alltid är så gör det ännu bättre. lols