handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal, 82 kg, vill deffa och bygga! går det?


pekkapower
2009-03-13, 15:17
yooo :Virro

min första tråd ever! tänkte jag skulle skriva mina mål osv så får ni gärna säga om det är rimligt o så vidare!:)

väger just nu 13/3-09 ca 80 kg, 182 cm lång. Enligt mig alldeles för mycket fett på fel ställen (mage midja lår) -.- ska i alla fall köpa årskort på sportlife nu i helgen. Nu är det så att jag har ganska rejäl kroppshydda redan innan och en hel del muskler. Har MYCKET dåliga gener enligt mig själv, då jag väldigt lätt ökar i vikt vid osunt leverne. Har inte någon ny bild på mig, men kan ta en så fort som möjligt och lägga in den här.

Mitt mål är att vara till sommaren ha blivit av med mycket fett runt mage, midja och lår - deffa alltså. Men samtidigt vill jag ju inte slösa bort mitt nya gymkort på att deffa, jag vill ju förfan bygga samtidigt. Är detta möjligt? För att gå ner vikt (fett) behöver jag ju ligga på kaloriunderskott, och för att kunna få ut något av styrketräning behöver jag väl ligga på kaloriöverskott?

Jag kan alltså tänka mig att deffa rätt hårt nu fram till sommaren, sen efter sommarlovet börja styrketräna hårdare, och då kunna leva med att gå upp en del i vikt igen, höst = inte lika mycket spring på playan utan tröja blablabla.

Någon som har tips eller den ultimata lösningen för mig?
som sagt är jag nybörjare och skrev detta väldigt snabbt - sorry för stavfel och annat krafs.

Alla tips är bra tips! :D

Tack!

pekkapower
2009-03-13, 15:59
8 views, och ingen har skrivit något!!! haha nej men skriv i alla fall nååååågonting? :D