handdator

Visa fullständig version : bajsnödig av att träna intensivt?


DarkBoy
2009-03-12, 22:48
Det här är inget skämt, jag undrar om ni brukar bli skitnödiga om ni t.ex. springer konditionspass eller så? Är det bara jag, eller är det så med alla? Man vill ju inte vara ensam... :naughty:

Black Star Abyss
2009-03-12, 22:49
Du får väl skita före träning.

Jure
2009-03-12, 22:49
Ingen aning om just konditionsträning, eller om det är pga intensiv träning. Dock får jag det av viss kost. Samt kaffe. Kommer sjuuukt snabbt av kaffe :/

bear.flowertwig
2009-03-12, 22:53
Är det bara jag, eller är det så med alla? Man vill ju inte vara ensam... :naughty:

Berätta mer, du är säkert inte ensam... :naughty:


OnT: nej men jag blir kissnödig när jag ska hålla tal/föredrag.

jakob
2009-03-12, 22:56
Jodå, händer mig rätt ofta. Vet fler som har samma problem och de är bara till att skita ute i naturen och fortsätta vidare.

Kimball
2009-03-12, 23:53
När jag förr i tiden sprang längre (över ~4km) fick jag alltid lös mage of doom, kallas löpardiarre eller nåt? Helt sjukt jobbigt. Antar att kroppen vänjer sig tillslut men fyfan så jobbigt.

J.V
2009-03-12, 23:58
Jorå. En av anledningarna till att jag undviker löpning. :D

tjabon
2009-03-13, 00:05
Jodå, händer mig rätt ofta. Vet fler som har samma problem och de är bara till att skita ute i naturen och fortsätta vidare.

Vet många (inklusive mej själv) som alltid har med sej lite dasspapper
när man kör långrundor på 15-20 km.
Har hänt att jag fått sätta mej i skogen eller bakom en transformatorstation
och KRRRRYYYYSTA !!!!...............:D

På gymmet finns det ju rechucher...

14K
2009-03-13, 00:05
Kan hända när man börjar träna eller äta mer fibrer att magen går igång, händer bara i början

Billybilly
2009-03-13, 00:11
Beror på, har jag inte skitit dagen före och konditionstränar dagen efter, så blir jag skitnödig riktigt enkelt. Samt kaffe, har jag inte lagt en kabel 80 på ett tag så kommer nöden med kaffet.

Aldrig känt av det med styrketräning eller något annat märkvärt.

saab900
2009-03-13, 01:02
Om du lovar att du inte trollar kan du få ett seriöst svar ;)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97446&highlight=runners+diarrhea

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82420&highlight=runners+diarrhea

Du verkar inte vara ensam, har märkt det själv någon gång, men aldrig behövt bryta och björna ;)

Matsa
2009-03-13, 02:16
Om du lovar att du inte trollar kan du få ett seriöst svar ;)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97446&highlight=runners+diarrhea

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82420&highlight=runners+diarrhea

Du verkar inte vara ensam, har märkt det själv någon gång, men aldrig behövt bryta och björna ;)

Hahaha, det blev jag tvungen att göra mitt under ett cooper test i lumpen. Fick göra om det vid senare tillfälle.

Eddie Vedder
2009-03-13, 06:04
Jag har haft väldiga problem med löparmage tidigare. Det är fortfarande så att löpningen sätter rejäl fart på magen men det blir inte panik mitt i rundan längre tack och lov.

Ju högre intensitet desto mer påverkas min mage känner jag.

ARMSTARK
2009-03-13, 08:48
Väldigt vanligt, jag rekommenderar inte att promenera 10 meter upp i skogen runt ett löpar spår.
Det händer även på gymet men pga att man tar i så att...

alindvall
2009-03-13, 09:00
Oj vilka minnen man har av bajsnödiga löparrundor, men på styrketräningen har jag som tur är aldrig blivit riktigt skitnödig. Har gjort det 2-3 gånger under löpturer tror jag, en gång hängandes med armarna runt ett träd! ;D

Men det solkart bästa jag gjort är att sprigna ett varv runt sjön (6 km) och sedan hem och skiter och sen ett varv till, det andra varvet kändes något lättare.

Värt att nämna är att jag är laktosintolerant och att detta accelerar tarmaktiviteten något :)

Xealswe
2009-03-13, 09:04
Det här är inget skämt, jag undrar om ni brukar bli skitnödiga om ni t.ex. springer konditionspass eller så? Är det bara jag, eller är det så med alla? Man vill ju inte vara ensam... :naughty:

Samma sak här, springer jag alldeles för tuffa intervaller för länge blir jag dålig i magen. Det kan vara med sockerkoncentrationen i magen som då ökar ifall du inte täcker vattenförlusten

Samma sak med många som tar enervits laxermedel på div halvmaror

ARMSTARK
2009-03-13, 09:09
Jag hade problem med detta och fick tipset att hoppa över sportdrycken och vips var 99% av problemet väck.

Xealswe
2009-03-13, 09:20
Jo det brukar vara ett tips att undvika löpardrycker på tävlingar ifall man har vana att mycket vatten försvinner snabbt.

Jag glömmer inte bajsmannen från gbgvarvet förra året :D Han som bajade ner sig men fortsatte springa, det var fullkomligt bajs överallt på hela banan där han sprang, inte ens i fontänen på avenyn hoppade han i o sköljde av sig i, utan fortsatte vidare som den ädle nerbajsade riddare han var i hopp om att vinna medan alla hurrade efter honom

alindvall
2009-03-13, 09:27
Jo det brukar vara ett tips att undvika löpardrycker på tävlingar ifall man har vana att mycket vatten försvinner snabbt.

Jag glömmer inte bajsmannen från gbgvarvet förra året :D Han som bajade ner sig men fortsatte springa, det var fullkomligt bajs överallt på hela banan där han sprang, inte ens i fontänen på avenyn hoppade han i o sköljde av sig i, utan fortsatte vidare som den ädle nerbajsade riddare han var i hopp om att vinna medan alla hurrade efter honom

De bilderna som fanns på göteborgvarvets hemsida var grymt fräscha :)

Xealswe
2009-03-13, 10:12
Jo det var helt otroligt, rikskändisen bajsmannen springer gbgvarvet. När sker spektaklet i repris nästa gång frågar sig folket :D

Xealswe
2009-03-13, 10:15
Det bevisar ju faktiskt att frågeställningen är högst aktuell, även elitlöpare har problem med magen vid intensiv löpning

ravendb
2009-03-13, 10:40
*nödig* tråd... :)

alindvall
2009-03-13, 10:55
Ett tips är att ha lite toapapper i mössan :)

Xealswe
2009-03-13, 13:36
Hur många här har bajsat ute när ni blivit nödiga? För mig har det hänt 3ggr, ej påkommen men givetvis extremt awkward att bara lämna en björn och sticka därifrån. Antar att en och annan orienterare lär ha mig på deras lista nu ;)

xodd
2009-03-13, 13:47
Profylaxbajsa innan man beger sig ut? :p

saab900
2009-03-13, 14:04
Profylaxbajsa innan man beger sig ut? :p

Själva grejen är att det inte alltid hjälper :D
När du björnar tömmer du normalt bara nedersta delen av tjocktarmen, det finns fortfarande mycket kvar i resten av den. Stress och rörelserna kan skicka ned mer till den nedersta delen när du springer och voila! Du blir nödig fastän du björnade en timme tidigare. Att sedan ringmuskeln kan slappna av som en stressreaktion gör det inte lättare att hålla sig.

mikaelj
2009-03-13, 14:18
Fysisk överansträngning, behöver inte vara löpning, har den effekten på mig. Brukar se stjärnar innan som varningstecken. Vissa kräks vid överansträngning.

Rockhard
2009-03-13, 17:49
Känns ganska bra att veta att folk har problem som man inte ens visste existerade. No offence.