handdator

Visa fullständig version : Marklyft - konstig känsla?


Alone_in_the_dark
2009-03-12, 15:14
Tänkte slänga ut en fråga, jag kör marklyft som rehabvariant (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127548) men häromdagen körde jag 4*6 på 60 kg, sista repan tappa jag lite av koncentrationen, ja hon var fruktansvärt snygg my bad *cupid* men jag fick hiskeligt ont i trakten kring Gluteus Medius och Tensor Faciae Latae och det strålade ner i benet typ en miljard myror som sprang upp och ner i benet känslan försvann när jag satt ner ett par timmar. Kände inget dagen efter eller idag men nu undrar jag vad det kan ha varit, e lite oroligt att jag drog något snett - jag kommer nog köra på bälte i fortsättningen o sluta stirra på brudar när man kör marklyft *flex*

Martin Löwgren
2009-03-12, 16:33
Har du host/nyssmärta eller känselbortfall i benen?

Mvh

Alone_in_the_dark
2009-03-13, 08:29
Har du host/nyssmärta eller känselbortfall i benen?

Mvh

Jag fick känselbortfall i benet efter incidenten men den kom tillbaka efter att jag knallat runt i lokalen några minuter, och nej ingen host/nyssmärta.

Martin Löwgren
2009-03-13, 14:53
Jag fick känselbortfall i benet efter incidenten men den kom tillbaka efter att jag knallat runt i lokalen några minuter, och nej ingen host/nyssmärta.
Då är det inte så troligt med ett diskbråck även om chansen finns att det är det.

Det är iallafall inte så mycket att göra nu. Sitt så lite du kan och träna på som vanligt.

Se över din teknik i marklyft och lägg till bålstabilitetsträning.

Mvh