handdator

Visa fullständig version : Wife swap


Cilia
2009-03-11, 21:05
Serien wife swap har gått ett tag och det brukar inte gå så smärtfritt alla gånger men jag har aldrig sett ett avsnitt som är så galet som det här.

Mannen i den rika familjen är verkligen en arrogant jävel. Hans attityd tyder mer på att han är outbildad än utbildad som han ger gällande. Jag förstår att det blev upprörda känslor i USA.

Det är fem delar på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=SGvngvON_qQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rTstsEzi3Sk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YZr5G_Od3h0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=g1haNu0uFLs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=16dunc0Hvyg&feature=related

Kwon
2009-03-11, 21:10
Te oss som inte orkar se på alla klipp, vilket av klippen anser du vara det bästa / mest intressanta / det som sammanfattar bäst? :)

Cilia
2009-03-11, 21:36
Då skulle jag kolla på sammanfattningen här nedan. Den finns i två delar men är typ 5 min var.

http://www.youtube.com/watch?v=7Eh4jpSNn-Q&eurl=http://blogg.svd.se/tvbloggen?id=12475

http://www.youtube.com/watch?v=B-1mtKQlDes&feature=related


Han är fruktansvärt otrevlig och elak mot henne. Jag förstår inte hur man kan bete sig så mot en främmande individ som dessutom är gäst i ens hem. Hon har inte gjort honom någonting men han föraktar henne med hela hjärtat bara för att hon har valt att leva ett annat liv än vad han har gjort.

young_george
2009-03-11, 21:39
Han verkar förtjäna en fet jävla smocka

enstorochstark
2009-03-11, 21:41
Trodde den här tråden handlade om något helt annat. :smash:

Det finns verkligen konstiga människor här i världen. *Går och sätter på "we're not living in America, but we're not sorry*

Exdiaq
2009-03-11, 21:42
Bara kollat 2 min på första delen, men fy för helvete vilken snobbig, arrogant idiot han är. Helt jävla otroligt.

ceejay
2009-03-11, 21:51
Förstår inte hur människor som honom kan ha lyckats ekonomiskt, och dessutom komma undan med den attityden han har. Enda rätta är en rak höger

iDD
2009-03-11, 21:52
Såg just klart alla fem delar och det var verkligen intressant att se dem.

egge
2009-03-11, 21:53
Den andra killen verkar inte heller vara helt vettig.

Exdiaq
2009-03-11, 21:53
Samtidigt kan de nog lära sig lite av varandra. Ena familjen kan ställa lite mer krav på barnen och den andra familjen behöver slappna av en hel del.

Cilia
2009-03-11, 21:54
Trodde den här tråden handlade om något helt annat. :smash:
Tycker nog att det är en bra rubrik eftersom programmet heter så. Kanske bara jag som har tittat på det tidigare.

Kwon
2009-03-11, 21:54
Nästan så man vill ta herrn och hans attityd och släppa av honom i Compton!

Cilia
2009-03-11, 21:55
Den andra killen verkar inte heller vara helt vettig.
Sant men han har sett mindre av världen. Har man flyttat till ett annat land och skryter om att vilja ge sina barn en bild av världen för att dom ska bli världsmedborare så bör man kunna ha bättre förståelse för dom som har andra förutsättningar.

ceejay
2009-03-11, 21:57
Den andra killen verkar inte heller vara helt vettig.

Jag håller med till viss del. Den rika bruden vill göra helt tokiga saker ( för den familjen ) så jag förstår honom. Hon vill liksom ändra hela deras livsstil och det kan ju vara lite svårt.

PowPow
2009-03-11, 21:59
Haha, verkar ju vara en hyvens kille :D

Jäkla rabalder det verkar ha blivit. Han har visst även bett om ursäkt.

RhykAAg86bs

egge
2009-03-11, 21:59
Herregud, man blir ju illa till mods när man ser hur brittmuppen behandlar den stackars kvinnan. :(
Visste inte att sådant beteende existerade i den vuxna världen.

young_george
2009-03-11, 22:00
Värst vad hon hade många certifikat. Var ger dom bort såna?

Degree in baloney

Kwon
2009-03-11, 22:01
Han (brittmuppen) kanske har läst mycket i sina dar men han kanske kunde ha lärt sig lite mer social skills och bättre interagering med folk från olika miljöer / bakgrunder.

Utbildningen/arna gav tydligen inte ett dugligt beteende mot sina medmänniskor. Han ser ner på folk och ger dom inte en chans.

Vore kul om de var tvungna att ha den "nya" frugan i minst ett år.

hampfuz
2009-03-11, 22:01
Herregud, vilken hemsk människa. Till och med hans kläder säger "Jag är jävligt upplyst och insatt och bättre än er." (Tree... Hugger, go Solar :D) och han pratar som San Fransisco-borna i Smug Alert avsnittet av South Park.

Wintermute
2009-03-11, 22:02
Konstig människa, påstår sig vara utbildad och smart men beter sig som den mest inskränkta och fördomsfulla människa jag sett.

Det tråkiga är vad han lär barnen. Att det är ok att se ner på folk för att de är sämre utbildade och vart de kommer ifrån.

Kwon
2009-03-11, 22:04
Bort med alla hans diplom och sätt han i ett fattigt hem så får han lära sig lite mer empati och sympati.

Kanske öppnar hans sinne.

Zakath
2009-03-11, 22:08
Stackars barn. :(

Mago
2009-03-11, 22:12
Borde egentligen sluta kolla. Mår dåligt av att se på det, men det kanske skipas lite rättvisa mot slutet?

Snobbe
2009-03-11, 22:17
Bara jag som tycker frun i snobb familjen är rätt klok om man jämnför med dom andra? Tycker båda männen är helt dumma i huvvet på 2 olika sätt. Kvinnorna verkar ju dock rätt normala även fast det finns ju saker som alla kan förbättra.

young_george
2009-03-11, 22:17
Borde egentligen sluta kolla. Mår dåligt av att se på det, men det kanske skipas lite rättvisa mot slutet?

Nej, dock hade mannen bett om ursäkt senare.

ceejay
2009-03-11, 22:18
nepp mago. Jag tycker själva mötet efter wife-swapen var alledes för kort och fårordig. Han förtjänar mer skit

young_george
2009-03-11, 22:19
nepp mago. Jag tycker själva mötet efter wife-swapen var alledes för kort och fårordig. Han förtjänar mer skit

Han hade ju blivit rejält hotad och fick ha säkerhet 24 timmar om dygnet.

Tror han fått sin beskärda del nu och eventellt lite att tänka på.

Snobbe
2009-03-11, 22:20
Fyfan va pinsam farsan är i snobb familjen är. Visst bra utbildning men fyfan vilken personlighet det är fan pinsamt.

ceejay
2009-03-11, 22:22
Han hade ju blivit rejält hotad och fick ha säkerhet 24 timmar om dygnet.

Tror han fått sin beskärda del nu och eventellt lite att tänka på.

Känns inte som han har tillräckligt med hjärna tilländad tänkning. Han förstår nog inte allvaret.

Kwon
2009-03-11, 22:22
Däremot tycker jag att midwest-familjen kunde ätit mer grönt, fisk och ricecakes under veckodagarna och sparat fastfooden till helgen.

Vet att det kan vara svårt ibland.

Snobbe
2009-03-11, 22:28
Däremot tycker jag att midwest-familjen kunde ätit mer grönt, fisk och ricecakes under veckodagarna och sparat fastfooden till helgen.

Vet att det kan vara svårt ibland.

Håller med jag har inte sett allt än men tycker frun i snobb familjen verkligen har goda avsikter mot dom. Hon är inte alls som sin man på samma sätt överhuvudtaget.

ceejay
2009-03-11, 22:29
Däremot tycker jag att midwest-familjen kunde ätit mer grönt, fisk och ricecakes under veckodagarna och sparat fastfooden till helgen.

Vet att det kan vara svårt ibland.

Word, men det är ju som sagt att ändra livsstilen helt, så som snobbruden försökte göra ibörjan. Hon försökte ju ändra allt. I slutet började de iaf ändra lite saker, som är realistiska ;)

Loke
2009-03-11, 22:30
Fan vad jag tycker synd om Fowlers fru :(

Det var säkert hon som ville att dom skulle ställa upp så att han skulle utvecklas lite av omvärlden, men så blir det sådär. Man får väl hoppas att han lärde sig nåt ändå.

Raggis
2009-03-11, 22:40
"After an appearance on "Wife Swap," Stephen Fowler is Public Enemy Number One. He has received death threats, his professional life is in shambles, and there is even a website called "StephenFowlerSucks.com." On the show, Fowler came off as an elitist San Francisco snob. He was verbally abusive to the woman who lived with him for two weeks -- calling her uneducated, overweight, and a "dumb redneck." Now America hates this father of two. Unfortunately, a few of our friends are married to guys just like Stephen. But how do you tell someone her husband is a JERK? To find out, we asked clinical psychologist Dr. Sheila Forman."


http://www.momlogic.com/2009/03/stephen_fowler_wife_swap.php


Jag ler, brett :D

hoikka poika
2009-03-11, 22:50
Förstår inte hur människor som honom kan ha lyckats ekonomiskt, och dessutom komma undan med den attityden han har. Enda rätta är en rak höger

Typiskt "slicka uppåt, sparka nedåt"-beteende. *spy*

Herr Oberst
2009-03-12, 00:52
Han är ju lite roligt faktiskt, och det är ju grymt bra TV

Tryman
2009-03-12, 09:42
Han är ju lite roligt faktiskt, och det är ju grymt bra TV

Jo, han är lite rolig. Hade han varit mer nedtonad hade ju den andra familjen framstått som mycket värre. De bekräftade ju faktiskt i princip hans fördomar, osmart att kasta det i deras ansikte. Social skills var väl inte hans bästa färdigheter.

Callek
2009-03-12, 09:58
Chapelle är ju också en fena på det där...
http://www.metacafe.com/watch/329599/dave_chapelle_trading_spouses/

Morrris
2009-03-12, 10:18
I can't remember the last time i had french fries...
Klockrent citat av en femåring.

Morrris
2009-03-12, 10:27
Efter att ha sett det här tycker jag det verkar som ett helt vanligt amerikanskt program.

Snobben är högre utbildad och har bättre levnadsstandard, but thanks to the american spirit, yada yada...

Gubben spelar ju dessutom över i varannan scen.

Tolkia
2009-03-12, 13:59
Mannen i den rika familjen är verkligen en arrogant jävel. Hans attityd tyder mer på att han är outbildad än utbildad som han ger gällande.
Utbildad men obildad. Eller en "utbildad barbar", som någon juridikprofessor söderöver, vars namn jag nu har glömt, kallade det.

LindaS
2009-03-12, 14:42
Stephen begår det vanliga misstaget att förväxla intellektuell med intelligent.

Herr Oberst
2009-03-12, 15:43
Jo, han är lite rolig. Hade han varit mer nedtonad hade ju den andra familjen framstått som mycket värre. De bekräftade ju faktiskt i princip hans fördomar, osmart att kasta det i deras ansikte. Social skills var väl inte hans bästa färdigheter.

Nä lite så är det. När fördomar bekräftas så svider det rätt mycket. Sånt får man ju bara inte tala om högt.

Cilia
2009-03-12, 20:01
Eller en "utbildad barbar", som någon juridikprofessor söderöver, vars namn jag nu har glömt, kallade det.
Bra uttryck, det ska jag komma ihåg *s*


Håller med jag har inte sett allt än men tycker frun i snobb familjen verkligen har goda avsikter mot dom. Hon är inte alls som sin man på samma sätt överhuvudtaget.
Hon lyckades nå fram. Hon försökte en väg och den gick inte så då tog hon en annan väg. Hon brydde sig, det är där skillnaden är mellan dom två makarna