handdator

Visa fullständig version : finjustera tv´n?


stargate
2009-03-11, 18:03
jag har kopplat datorn till tvn. det funkar bra men bilden fyller inte ut riktigt hela skärmen vilket är lite störande. kan man finjustera det på något sätt i windows??

att byta upplösning hjälper inte

David Brent
2009-03-11, 18:12
Kolla så att inte "underscan" är aktiverat i inställningarna för ditt grafikkort. Vad har du för grafikkort?

stargate
2009-03-11, 18:53
Kolla så att inte "underscan" är aktiverat i inställningarna för ditt grafikkort. Vad har du för grafikkort?

hur kollar man det?¨jag har ett ATI mobility raedon HD 2400 XT

På datorn fyller den ut hela skärmen det är bara på platt-tvn som det saknas någon centimeter i kanterna

kungconny
2009-03-11, 19:15
edit: läste fel

Scratch89
2009-03-11, 19:16
hur kollar man det?¨jag har ett ATI mobility raedon HD 2400 XT

På datorn fyller den ut hela skärmen det är bara på platt-tvn som det saknas någon centimeter i kanterna

Har du ställt in så att formatet blir 16:9 och inte 4:3?

David Brent
2009-03-11, 19:54
hur kollar man det?¨jag har ett ATI mobility raedon HD 2400 XT

På datorn fyller den ut hela skärmen det är bara på platt-tvn som det saknas någon centimeter i kanterna

Kolla i ATI Control Center, du kan behöva ställa den på advanced för att hitta det, tror det finns under "Scaling options" eller liknande.

stargate
2009-03-11, 20:08
Kolla i ATI Control Center, du kan behöva ställa den på advanced för att hitta det, tror det finns under "Scaling options" eller liknande.

hmm tror inte jag har något control center. Jag hade ett som hette catalyst control center (ati). men där gick bara att göra enkla inställningar (upplösning, välja skärm m.m´...) det är en bärbar dator jag har

stargate
2009-03-11, 20:13
nu lir jag ännu mer fundersam. det står någom adcanced där i catalyst controll center:
om du vill ändra andra bildskärmsinställningar klickar du på avancerad på sidan med snabbinställningar i installationsguiden

så står det, men vart hittar man det tro?

stargate
2009-03-12, 15:11
gött det löste sig, jag hittade "overscan" på datorn, jag tog bort det sen funkade det