handdator

Visa fullständig version : Fairing Gamer


Tomten
2009-03-11, 13:31
Ledsen, men jag kan bara inte ta den här produkten seriöst. Är det folk som köper den? Ärligt talat så är det väl inget problem med produktens innehåll, men just hur och till vilka den marknadsförs känns lite dråpligt.

Det är lite som Gillette's Gamer rakhyvlar

http://www.gillette.com/FusionGamer/en-US/

här för en parodi på samma ämne

http://www.penny-arcade.com/images/2009/20090302.jpg

Varför detta plötsliga intresse i att marknadsföra sig mot den här målgruppen? Jag är ganska tvärsäker på att majoriteten av alla tonåringar som springer på LAN snarare skulle ta en Jolt Cola eller Red Bull snarare än att slänga i sig en massa piller.

Hade det inte varit lurigare att istället marknadsföra en energidryck eller pulverdryck? :/

edit: glömde ju länka till produkten http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=218

ceejay
2009-03-11, 13:33
Vi gamers låter inte oss luras av sådana saker!

birra_peroni
2009-03-11, 13:40
Varför detta plötsliga intresse i att marknadsföra sig mot den här målgruppen? Jag är ganska tvärsäker på att majoriteten av alla tonåringar som springer på LAN snarare skulle ta en Jolt Cola eller Red Bull snarare än att slänga i sig en massa piller.


Tror inte det spelar så stor roll egentligen, speciellt inte eftersom att den här produkten kan faktiskt andra målgrupper också köpa. Nu har man bara fått in en fot i "gamer"-industrin också med exakt samma produkter som finns på marknaden.

Allt handlar om att sälja :/

Exdiaq
2009-03-11, 13:51
Om ett par år ser vi en rakhyvel med namnet "Gillette Fusion Power Gamer Hyper Extra Super-Duper Pro Anti-Fusion Rage".

WizKid
2009-03-11, 14:11
Om ett par år ser vi en rakhyvel med namnet "Gillette Fusion Power Gamer Hyper Extra Super-Duper Pro Anti-Fusion Rage".

of Madness. Såklart.

Dreas
2009-03-11, 14:21
Tycker också det är löjligt, vem fan kallar sig för en gamer frivilligt? Gamer-skärm, gamer-hörlurar, gamer-dator och nu gamer-kosttillskott.

ceejay
2009-03-11, 14:38
Tycker också det är löjligt, vem fan kallar sig för en gamer frivilligt? Gamer-skärm, gamer-hörlurar, gamer-dator och nu gamer-kosttillskott.

Negativt med o vara gamer?

Baboom
2009-03-11, 14:40
Tycker också det är löjligt, vem fan kallar sig för en gamer frivilligt? Gamer-skärm, gamer-hörlurar, gamer-dator och nu gamer-kosttillskott.

Du har nog inte varit på dreamhack!

Jag kastar i mig en gamer när jag är trött nu på dieten. Funkar kanon som uppiggande.

Dreas
2009-03-11, 14:42
Negativt med o vara gamer?Men vem definerar som själv som en gamer?

"Måste ha gamerhörlurar" då ett par vanliga rejäla hörlurar funkar bättre, tycker det hela har ballat ur totalt. Bara de sätter ordet gamer på något så kan de ta ut 200 spänn extra av personer som på något sätt definerar sig själva som "gamers".

Vad är en gamer ens?

Du har nog inte varit på dreamhack!

Jag kastar i mig en gamer när jag är trött nu på dieten. Funkar kanon som uppiggande.HAHA! Du tror inte koffein eller liknande hade funkat lika bra? Nej, då är det bättre att lägga ut några 100 extra för det flashiga ordet gamer...

ManuelIT
2009-03-11, 14:42
Haha ja, den där produkten har blivit något av ett internt skämt bland mina polare. Nog för att marknadsföringen av kosttillskott alltid varit over-the-top och löjlig, men det där tar fan priset :laugh:

hasic
2009-03-11, 14:45
Men vem definerar som själv som en gamer?

"Måste ha gamerhörlurar" då ett par vanliga rejäla hörlurar funkar bättre, tycker det hela har ballat ur totalt. Bara de sätter ordet gamer på något så kan de ta ut 200 spänn extra av personer som på något sätt definerar sig själva som "gamers".

Vad är en gamer ens?

Du frågade ovan varför man skulle vilja kalla sig själv gamer, men du kan inte definera det?

Dreas
2009-03-11, 14:48
Du frågade ovan varför man skulle vilja kalla sig själv gamer, men du kan inte definera det?Har sett folk som spelar 10 timmar i veckan kalla sig gamers. Sett folk som spelar 50 timmar i veckan kalla sig gamers, sett folk som spelar 80timmar i veckan säga att de absolut inte är gamers.

Tror ingen har den exakta definitionen av vad en gamer är, utan det är deras egen syn på vad en gamer är. Är det tillbehören du äger kanske? Timmarna du tillbringar framför datorn med spel? Alla har olika åsikter.

Baboom
2009-03-11, 14:53
HAHA! Du tror inte koffein eller liknande hade funkat lika bra? Nej, då är det bättre att lägga ut några 100 extra för det flashiga ordet gamer...

Absolut, det är bla koffein i gamer, vilket gör mig pigg.

Det är ju inte gamer du kritiserar, utan alla uppiggande kostilskott på marknaden. Spela roll vad den kallas, den fyller sin funktion.

Är det bättre att kalla den hardcore?! För det passar bättre en annan smal målgrupp?

Dreas
2009-03-11, 14:58
Absolut, det är bla koffein i gamer, vilket gör mig pigg.

Det är ju inte gamer du kritiserar, utan alla uppiggande kostilskott på marknaden. Spela roll vad den kallas, den fyller sin funktion.

Är det bättre att kalla den hardcore?! För det passar bättre en annan smal målgrupp? Jo det är ordet gamer jag kritiserar, för det hela är så löjligt. Folk har spelat datorer i 10år minst utan problem. Koffein,rosenrot och andra ämnen som finns i produkten har funnits länge, men först när de slänger på namnet gamer så börjar endel köpa det.

Sen har jag frågat, vem kallar sig frivilligt en gamer, och vad ska definera en sådan?

Pez
2009-03-11, 15:07
Jo det är ordet gamer jag kritiserar, för det hela är så löjligt. Folk har spelat datorer i 10år minst utan problem. Koffein,rosenrot och andra ämnen som finns i produkten har funnits länge, men först när de slänger på namnet gamer så börjar endel köpa det.

Sen har jag frågat, vem kallar sig frivilligt en gamer, och vad ska definera en sådan?
Har sett folk som spelar 10 timmar i veckan kalla sig gamers. Sett folk som spelar 50 timmar i veckan kalla sig gamers, sett folk som spelar 80timmar i veckan säga att de absolut inte är gamers.

Tror ingen har den exakta definitionen av vad en gamer är, utan det är deras egen syn på vad en gamer är. Är det tillbehören du äger kanske? Timmarna du tillbringar framför datorn med spel? Alla har olika åsikter.

Du svarar på din egen fråga.

Jo det är ordet gamer jag kritiserar, för det hela är så löjligt. Folk har spelat datorer i 10år minst utan problem. Koffein,rosenrot och andra ämnen som finns i produkten har funnits länge, men först när de slänger på namnet gamer så börjar endel köpa det.

Sen har jag frågat, vem kallar sig frivilligt en gamer, och vad ska definera en sådan?

I min ungdom, ja - nu överdriver jag lite, så var alla antingen hårdrockare eller synthare.
Varför envisas det med att utveckla subkulturer och vad är det för fasoner att vilja kategorisera och sätta etikett på dessa subkulturer/grupperingar från alla håll och kanter? Waz up med grindcore, metalhead, indiepoppare, emo etc etc.. ?

Nu bara fantiserar jag här..men - kan det vara så att det är ett relativt grundläggande mänskligt beteende att inordna sig själv i grupper samt förenkla och strukturera relationer och beteenden efter denna gruppindelning? :)

Whistler
2009-03-11, 15:30
Jag är så trött på all marknadsföring mot gamers. Allt grundar sig i en jävla hysteri om att man ska vara bäst på det spel man spelar, något jag hatar. Låt alla spela av den anledning man själv känner ger mest, oavsett vilken den är.

Nordenator
2009-03-11, 15:39
Om det säljer, varför inte marknadsföra sig för gamers? De hade ju inte gjort det om inte folk visade intresse för produkterna. Vad är skillnaden på de som ville spela spel med det bästa och de som vill bygga muskler under optimala förhållanden? Det är ju bara en fråga om intresse. För min del duger en kopp kaffe för båda ändamålen (ja, jag vet att koffeintillskott är bättre i träningssyfte). Om EAA hade släppts som en rehabprodukt hade troligtvis inte en djävel satt i sig det.

Dreas
2009-03-11, 15:47
Du svarar på din egen fråga.



I min ungdom, ja - nu överdriver jag lite, så var alla antingen hårdrockare eller synthare.
Varför envisas det med att utveckla subkulturer och vad är det för fasoner att vilja kategorisera och sätta etikett på dessa subkulturer/grupperingar från alla håll och kanter? Waz up med grindcore, metalhead, indiepoppare, emo etc etc.. ?

Nu bara fantiserar jag här..men - kan det vara så att det är ett relativt grundläggande mänskligt beteende att inordna sig själv i grupper samt förenkla och strukturera relationer och beteenden efter denna gruppindelning? :) Ja vi delar in oss i grupper. Jag har spelat ganska mycket i mina dagar, inte ser jag mig som en regelrätt gamer. Tror ingen ser mig som en, är jag då mindre gamer än andra pga att jag har tex en annan mus? jag kan endel om datorer, endel kallar mig en datanörd även om jag inte ser mig som en, är jag då en datanörd bara för att endel andra ser mig som en?

Ifall jag säger definera gamer till några av mina kompisar så säger en: "Han spelar spel?". Ja isåfall är vi alla gamers, men varför väljer några att framhäva sig som just gamers? De ska ha Siberialurar för 500 spänn när det finns bättre lurar för det priset, de ska ha Mionixmöss för 600 bara för att det är det senaste och med ställbar DPI osv. De köper på sig grejor för att identifiera sig själva på något vis.

Varför inte bara spela sina spel. Vi säger att vi har 2 par hörlurar tex, de har samma spec men det ena paret kallas "gamer..." Hur många i den yngre målgruppen tror ni då köper de dyrare "gamerlurarna" bara för att kunna identitiera sig själva som en gamer?

Massa hoppande fram och tillbaka, men det är på ett ungefär vad jag vill säga iaf.

Nordenator: Vad är det bästa? En mus för 300spänn kanske passar just dina behov ypperligt, men ett flashigt namn (gamer) och 200kr dyrare gör att du köper det andra istället. Det är ju lika löjligt som att man köper proteintillskott för 400kr/kg när det finns andra produkter med samma effekt för 200kr/kg tex. Placeboeffekten och rätten att skryta med att man äter dyrt protein?

Pez
2009-03-11, 16:14
...
Jag förstår inte hur du kan se detta som ett problem.
Det är så folk funkar. Simple-complex donut.

Dreas
2009-03-11, 16:20
Jag förstår inte hur du kan se detta som ett problem.
Det är så folk funkar. Simple-complex donut. Jag ser det inte som ett problem, jag tycker bara det är löjligt och lite skrämmande att endel människor är så dumma eller vad man nu ska kalla det.

Scratch89
2009-03-11, 16:33
Jag tycker att det är löjligt och lite skrämmande att endel människor inte kan förstå att folk definierar sig själva och andra på sätt som en själv inte gör.

birra_peroni
2009-03-11, 16:38
Jag ser det inte som ett problem, jag tycker bara det är löjligt och lite skrämmande att endel människor är så dumma eller vad man nu ska kalla det.

Låter som att du mest är rädd för att inte bli kallad en gamer och därför ser ner på folk som gör det och tycker dom är nördar.

Kosttillskotten marknadsförs som gamer för att folk köper dom, och dom som köper dom är inte idioter dom har bara kanske inte åldern inne eller kunskapen om att läsa, eller kanske helt enkelt inte behöver eller orkar leta efter produkter som är bättre än andra... eftersom pappa betalar?

Dreas
2009-03-11, 16:46
Jag tycker att det är löjligt och lite skrämmande att endel människor inte kan förstå att folk definierar sig själva och andra på sätt som en själv inte gör. Eftersom det bara är jag som sagt något typ så antar jag du menar mig. Jag förstår att folk vill definera sig som något, men jag ser fortfarande inte anledningen till att köpa tex ett Fatalitychassi för 4500 då du kan få ett betydligt bättre chassi för alla tänkbara ändamål för mindre pengar, men jo, det är ju Fatality, lätt värt att köpa ifall polarna ser dig som en "gamer".

edit: Birra, haha, jag ser mig inte själv som en gamer, jag ser mig inte heller som en riktig karl. Jag ser mig inte som en nörd heller, folk som kallar sig själv saker gör det för att känna sig bättre antar jag. Edittiden snart slut.

Roosen
2009-03-11, 17:26
Löjligt å löjligt, det finns tydligen en marknad för den och den säljer.

Kwon
2009-03-11, 19:07
If you wanna be the best (at what you do, no matter what title), you need to go Fairing.

Raggis
2009-03-11, 20:12
g3jm3r hade varit coolare.

Rackham
2009-03-11, 20:26
g3jm3r hade varit coolare.

Haha, sant :)

Förstår inte vad det är för fel på Gamer. Har iofs inte sett så mycket av marknadsföringen, men har SVÅRT att tro att den är värre än det skitsnack man kan läsa om de flesta kosttillskotts otroliga förträfflighet och nödvändighet.

Esport är stort redan idag, och kommer bli ännu större i framtiden.

Kwon
2009-03-11, 20:38
With Fairings, E-Sports / E-Gaming is at it's finest!

Peak Performance!

Snobbe
2009-03-11, 20:45
Finns ju redan folk som sitter o tar droger för o koncentrera sig bättre på tävlingar osv i esport så lite koffein piller där det står gamer på går säkert att sälja.

Baboom
2009-03-11, 20:50
Ett av de starkaste varumärkena i de här kretsarna är annars Jolt cola. Så visst fan finns det en marknad, som i alla "kulturer".

Tomten
2009-03-12, 01:01
Ett av de starkaste varumärkena i de här kretsarna är annars Jolt cola. Så visst fan finns det en marknad, som i alla "kulturer".

Ursäkta mig, men Jolt Cola räknas väl som en vanlig läskedryck?

Fairing Gamer är däremot ett kosttillskott i kapselform som ska verka uppiggande.

Vad de har gemensamt är i princip koffeinet. Är ungefär som att säga att Kaffe är ett kosttillskott snarare än en dryck, enbart för att det innehåller koffein.

Att Jolt Cola är populärt bland folk som spelar handlar om mer om att Jolt på något sätt har lyckats nästla sig in i LAN-världen. Nu har jag på tok för lite koll på LAN scenen, men jag kan tänka mig det blev så mest av en slump. Förmodligen så gillade någon arrangör JOLT och började sälja det på LAN och därefter så slutade det med att JOLT lyckades få popularitet hos de människor som vanligtvis besöker LAN.

Det kan eventuellt också vara av den enkla anledningen att JOLT innehåller dubbelt så mycket koffein som Coca Cola, men då tycker man kaffe borde vara mest populärt eftersom det innehåller avsevärt mycket mer koffein än båda de här läskedryckerna.

Baboom
2009-03-12, 06:00
Det jag ville få fram var att det fanns en marknad som inte har så många aktörer. Sen garanterar jag att jolt dricks för den uppiggande effekten. Men de flesta som lanar är kids. Eller så är det personer som började lira när de var kids och så har jolten följt med.

Under e-tävlingar kommer det garanterat vara lättare att ta ett piller än att sitta och surpla på en läsk eller dricka en varm kopp kaffe.

Nitrometan
2009-03-12, 09:45
Vad är en gamer ens?

Gamer? Har det nåt med gam att göra?

http://oxleylearning.org/germandictionary/wp-content/uploads/2008/10/vulture.jpg

spange
2009-03-12, 10:33
Gamer? Har det nåt med gam att göra?

http://oxleylearning.org/germandictionary/wp-content/uploads/2008/10/vulture.jpg

intressent..sättet han håller huvudet, samt ryggens kurvatur är liknanade på ett par gamers jag känner...samt den tomma blicken efter några dygns LAN.

petah
2009-03-12, 10:47
Ursäkta mig, men Jolt Cola räknas väl som en vanlig läskedryck?



Ja visst gör den det egentligen, men de har riktat in en del av sin marknadsföring på div. LAN eftersom det märkts att den är populär bland LAN-folket.

Till en början var det säkerligen en ren slump att den blev populär på LAN.
Men tack vare att det är en "vanlig" rätt billig läsk med ovanligt hög koffeinhalt så har populariteten ökat. Så nu vet de som tillverkar gott och väl vilka det är som föredrar deras dryck.

Rackham
2009-03-12, 17:58
Ett av de starkaste varumärkena i de här kretsarna är annars Jolt cola. Så visst fan finns det en marknad, som i alla "kulturer".

Fast nuförtiden dricker tuffa gamers och spelutvecklare Red Bull. Lite extremsportigare sådär :D

Baboom
2009-03-12, 20:15
Fast nuförtiden dricker tuffa gamers och spelutvecklare Red Bull. Lite extremsportigare sådär :D

Haha, det är fan sant.
Finns även ett tuggummi som slagit sig in i den målgruppen. Kommer inte ihåg vad den heter.
Jag var med som utställare på Dreamhack och blev fascinerad. De hade sina "egna" klädesmärken, egna läsk, tuggummi mm.

Påminde lite om fitnessfestivalen, där folk går runt i BB eller Gaso kläder. Magväskan bärs även här, vilket den annars bara gör av tyska turister som är på Mallis. Men på byggar mässa uppmärksammas det knappt.

Kulturer eller vad jag ska kalla det, har sina egendomligheter.

Kwon
2009-03-12, 20:25
Subkulturer är intressanta.

Det var viktigt vad för kläder , jargong och frisyr man hade om man skulle vara "riktig" hårdrockare och inte "poser" när jag var yngre.