handdator

Visa fullständig version : Relationsmässan!


Ironbabe
2009-03-11, 12:47
Den första i sitt slag, någon som ska dit? :)

Vad tycker ni om idén?

http://relationsmassan.se/index.htm

MasterChief
2009-03-11, 12:48
Tja, folk verkar ju inte kunna ta hand om sig själva så det är väl bra antar jag.

userfriendly
2009-03-11, 12:57
Hm, jag älskar att hata och hatar att älska reltioner. Relationer är typ det svåraste och det bästa samtdigt. So en mässa - why not? Hoppas bara inte det blir sådär extremt heteronormativt som allt sånt där brukar vara...

Granatgiraffen
2009-03-11, 13:03
Hm, jag älskar att hata och hatar att älska reltioner. Relationer är typ det svåraste och det bästa samtdigt. So en mässa - why not? Hoppas bara inte det blir sådär extremt heteronormativt som allt sånt där brukar vara...

Exakt. Homosexuella nekrofiler ska få sin del av kakan med!

MasterChief
2009-03-11, 13:32
Hm, jag älskar att hata och hatar att älska reltioner. Relationer är typ det svåraste och det bästa samtdigt. So en mässa - why not? Hoppas bara inte det blir sådär extremt heteronormativt som allt sånt där brukar vara...

Nu är ju en av föreläsarna gay och de övriga är nog inte direkt några homofober heller. Men med tanke på att flertalet relationer är heterosexuella så är det ju inte konstigt om fokus ligger på den typen av relationer.

Sen är jag lite nyfiken om homorelationer är stabilare än heterorelationer? Går det att generalisera?

userfriendly
2009-03-11, 13:42
Nu är ju en av föreläsarna gay och de övriga är nog inte direkt några homofober heller. Men med tanke på att flertalet relationer är heterosexuella så är det ju inte konstigt om fokus ligger på den typen av relationer.

Sen är jag lite nyfiken om homorelationer är stabilare än heterorelationer? Går det att generalisera?

Bara för att en föreläsare är gay så betyder ju inte det att hela mamma-pappa-barn grejen inte är normen för resten av mässan. Och bara för att det är vanligare med heterosexualitet, vad vi vet, så betyder ju inte det heller att kärnfamiljsidealet är det alla strävar efter. Men jag ska inte vara sån i förväg ;)

Det går inte att generalisera. De studier jag har tagit del av både om våld i relationer och relationer visar att det är ungefär på samma sätt..men homorelatoner utsätts för större påtryckningar utifrån.

jwzrd
2009-03-11, 13:44
Bara för att en föreläsare är gay så betyder ju inte det att hela mamma-pappa-barn grejen inte är normen för resten av mässan. Och bara för att det är vanligare med heterosexualitet, vad vi vet, så betyder ju inte det heller att kärnfamiljsidealet är det alla strävar efter. Men jag ska inte vara sån i förväg ;)

Det går inte att generalisera. De studier jag har tagit del av både om våld i relationer och relationer visar att det är ungefär på samma sätt..

Men Mamma-Pappa-Barn-relationen ÄR normal.

userfriendly
2009-03-11, 13:47
Men Mamma-Pappa-Barn-relationen ÄR normal.

vanlig och normal är inte samma sak...visst, det mesta är ju normalt, men allt är kanske inte vanligt..

off-topic ffs, varför ger jag mig in i sånt här...

Tolkia
2009-03-11, 13:51
vanlig och normal är inte samma sak...visst, det mesta är ju normalt, men allt är kanske inte vanligt.
Jwzrd har en poäng. Du kan inte gärna framställa det som att mamma-pappa-barn är en "onormal" relation (vad skulle vara det onormala?); nöj dig med att önska större acceptans för relationer som inte följer detta mönster (jag kan hålla med dig om att det behövs).

jwzrd
2009-03-11, 13:54
vanlig och normal är inte samma sak...visst, det mesta är ju normalt, men allt är kanske inte vanligt..

off-topic ffs, varför ger jag mig in i sånt här...

Försöker du påstå att mamma-pappa-barn är något onormalt eller har du bara fått ordet "hetronormativt" på hjärnan?

Jay-Z
2009-03-11, 13:59
Ni behöver en intrarelationell mässa!

Piranha
2009-03-11, 16:05
Ni behöver en intrarelationell mässa!

Inge mer offtopic nu din vegan !