handdator

Visa fullständig version : Ersätta vitt bröd med kasein.


sBe
2009-03-11, 02:03
Jag började, efter en tids uppehåll, dricka vassleprotein i samband med att jag startat min deff. Redan efter några dagar fick jag finnar som jag aldrig brukar få - ett samband som jag sett tidigare.

Efter lite research har jag fått veta att kasein inte är lika insulinfrisättande, vilket är det som verkar ge upphov till mina finnar, som vassle. Kasein är ungefär lika insulinfrisättande som vitt bröd.

Dock äter jag vitt bröd varje dag och har alltid gjort det, utan att det har gett mig några finnar. Rent teoretisk bör jag alltså kunna ersätta det vita brödet med kasein, förutsatt att det är samma mängd, utan att få finnar.

Har jag rätt eller finns det något jag har missat?

Cerberus
2009-03-11, 02:47
blir du verkligen så enormt finnig då?

Annars är de väl bara att pröva.

EPT
2009-03-11, 08:02
Jag föredrar kasein vid deff, tycker det mättar bättre än vassle.

King Grub
2009-03-11, 09:48
Ett hormon är sällan allenaverkande, och proteinintag påverkar inte hormonbalansen identiskt som samma mängd kolhydrat, även om II:t är detsamma.

sBe
2009-03-11, 12:34
Enormt finnig är att överdriva. Men jag går från noll till ett par stycken i varje fall.

Så min idé att ersätta vitt bröd med kasein och fortfarande få samma icke-effekt håller inte?

Kan man dra slutsatsen att jag kommer få färre finnar av kasein jämfört med vassle?