handdator

Visa fullständig version : Varning för applikationen Friend Facts på Facebook


Exdiaq
2009-03-10, 21:15
De som har Facebook har knappast undgått applikationen Friend Facts som sprider sig som en löpeld över FB. Den går ut på att man svarar på frågor om vänner och när man har svarat på ex antal (70-150 st ungefär) kan man se vem som har tyckt vad om dig. Hade ett par frågor som jag ville ha reda på vem fan som hade tyckt så men orkade inte besvara 400-500 frågor så köpte "coins" för att kunna se svaren (fråga mig inte varför jag var tvungen att veta). Sagt och gjort, knappade in ett tillfälligt kortnummer och betalade. Fick genast upp en ruta där det stod att något hade blivit fel och admin hade blivit kontaktad. Dagen efter hade jag inte fått några förbannade "coins" men likväl hade pengarna dragits från kontot (ingen jättesumma, men likväl irriterande). Har skickat åtskilliga mejl till administratören för programmet men har inte fått något svar.

Ja, jag vet att det var förbannat nördigt och förmodligen idiotiskt att spendera pengar på en sådan här skitsak, men gjort är gjort. Så skulle några av er få ett infall att köpa "coins", gör det inte för då får ni förmodligen också ta på er dumstruten ;)

ahl-
2009-03-11, 00:19
Man kan aldrig veta för mycket :)

edit: jo, i vissa fall :D

14K
2009-03-11, 01:03
De frågor man "svarar" på är typ tryck, tryck, tryck, tryck, tryck... jag har gjort det 1 gång och då satt jag kolla på tv medans jag tryckte, hade inte tatt de svaret på så allvar..

hultman
2009-03-11, 01:09
Sanslöst att facebook tillåter sånt skräp.

Sebbe_H
2009-03-11, 01:10
Sanslöst att folk blir beroende av skräpet och slänger pengar till höger och vänster.

hultman
2009-03-11, 01:12
Sanslöst att folk blir beroende av skräpet och slänger pengar till höger och vänster.

Ja, det är ännu mer sanslöst. Men idioter/lättlurade stackare (idioter) finns det gott om.

Exdiaq
2009-03-11, 01:13
Sanslöst att folk blir beroende av skräpet och slänger pengar till höger och vänster.

Ja, det är ännu mer sanslöst. Men idioter/lättlurade stackare (idioter) finns det gott om.


Ja, tyvärr :D

LoTiX
2009-03-11, 01:53
Ska du med sådan skit över huvud taget? Man bara irriterar sina vänner med sådant.

KlopFer
2009-03-11, 02:16
Ska du med sådan skit över huvud taget? Man bara irriterar sina vänner med sådant.

Alla är inte mister serious

http://img.photobucket.com/albums/v603/chinkyballa7/for%20teh%20lulz/SeriousCat.jpg

LoTiX
2009-03-11, 02:24
Alla är inte mister serious

http://img.photobucket.com/albums/v603/chinkyballa7/for%20teh%20lulz/SeriousCat.jpg

Du väntade jättelänge på en chans att visa upp den va? Jag använder bara facebook för att ha kontakt med min rysk 1800-tals poesi-klubb och så skall det förbli.

sundvall
2009-03-11, 03:05
Det där skiten är ju totalt värdelöst. När jag samlar på mig coins för att få veta vad folk svarat på mig, så plöjjer jag bara igenom frågorna fort som fan och kollar knappt på vad jag svarar - jag kan ana att andra gör så också - därmed är nog svaren man får inte speciellt korrekt ofta.

Tomten
2009-03-11, 06:42
Det största problemet med facebook är ju just alla värdelösa applikationer som inte fyller någon funktion. Jag har tagit som vana att ignorera alla inbjudningar av den där typen.

Det facebook gör bra är ju att man kan få se vad gamla skolkamrater och kompisar håller på med nu för tiden.