handdator

Visa fullständig version : Benlyft


shirunai
2003-07-29, 10:11
När ni ska träna Iliopsoas exempel med benlyft, vad använder ni er för typ av belastning och hur fäster ni den.

Jag har hållt ihop vikterna själv med fötterna men det kändes inte så effektivt sen tog jag ett bälte hemmifrån och bältade in vikten, finns det bättre sätt undrar jag nu ?

Big_Vik
2003-07-29, 10:17
lägg handflatorna (uppåt) under rumpan och håll övre rygg och axlar ovanför golvet samt ben böjda. då ska det ta på magen istället för illpsoas

Big_Vik
2003-07-29, 10:18
lägg handflatorna (uppåt) under rumpan och håll övre rygg och axlar ovanför golvet samt ben böjda. då ska det väl ta på magen istället för illpsoas?

shirunai
2003-07-29, 10:27
visst känns det på magen, förlåt att behöva säga att du har fel vik, det är inte frågan handlar om, frågan var till största del, hur fäster ni vikten vid fötterna för just ökad belastning

z_bumbi
2003-07-29, 10:28
Ett bälte och en medicinboll är bra, kan man fästa viktskivan med ett bälte så borde det väl funka ganska bra.
En ryggsäck där man har bärremmarna över foten borde också funka, se till att korta av remmarna så mycket som möjligt.

Har du starkt grepps så häng vikterna på ett dipsbälte, trä detta över fötterna och häng dig i chinsräcket.