handdator

Visa fullständig version : Efter träningen 2

ekkke
2009-03-10, 18:22
En till fråga.. Är proteinpulver på något sätt dåligt? Utöver att det är dyrt, finns det inga nackdelar kvar eller? Jag har hört någon säga nåt om att musklerna inte blir långa utan mer kompakta? Är det ren bullshit? Är det någon här som inte tar proteinpulver, som då icke bryr sig om priset utan har någon annan orsak att avstå?

Ännu en fråga till... Den dagen då man ska styrketräna, (om vi säger att jag tränar 2 gånger á vecka) är det viktigare att äta mer protein den dagen?

King Grub
2009-03-10, 18:29
finns det inga nackdelar kvar eller?

Nej, och inte är det dyrt heller. Per gram protein är det billigare än motsvarande mängd från mat.

Jag har hört någon säga nåt om att musklerna inte blir långa utan mer kompakta? Är det ren bullshit?

Musklernas form är man född med, och det kan man inte ändra med kosten. Det är struntprat.

mattilainen
2009-03-10, 18:33
Kroppen behöver alltid protein för att kunna bygga upp musklerna, därför brukar man säga mellan 1.2 - 2 gram protein/kg/dag ungefär.

phonogen
2009-03-11, 23:28
Kroppen behöver alltid protein för att kunna bygga upp musklerna, därför brukar man säga mellan 1.2 - 2 gram protein/kg/dag ungefär.

Även på vilodagar/Icke tränings dagar?

Rahf
2009-03-12, 00:29
Även på vilodagar/Icke tränings dagar?

Ja, men denna mängd behöver inte komma från pulver, utan från alla källor. Man fyller lätt upp en kvot på 1,5/2g med en balanserad och varierad kost.