handdator

Visa fullständig version : Vadträning + studie


z_bumbi
2009-03-10, 09:31
Jag har ett litet urbildningsförslag, alla som refererar till studien om utebliven effekt av vadträning gör några enkla saker för att lära sig en del.
*Läs studien
*Leta upp en anatomisk bild av vaderna där de olika musklerna finns utsatta och jämför med studien.
*Testar protokollet som finns i studien

Alla som har gjort det kan sen anmäla sig i den här tråden så kan jag se om jag kan röra ihop något som kanske inverkar lite annorlunda på vaderna, både ur en anatomisk synvinkel men även ur en ren rörelseförmåga dvs efter ett genomfört pass.

Pulsaxe
2009-03-10, 09:40
Länk till studien?

TheInsane
2009-03-10, 09:49
Länk till studien?

ja det vore intressant :)

King Grub
2009-03-10, 10:06
Acta Physiologica Scandinavica. Volume 182 Issue 2 Page 189-196, October 2004. T. A. Trappe, U. Raue, P. A. Tesch (2004) Human soleus muscle protein synthesis following resistance exercise.

Damien Thorne
2009-03-10, 10:21
Acta Physiologica Scandinavica. Volume 182 Issue 2 Page 189-196, October 2004. T. A. Trappe, U. Raue, P. A. Tesch (2004) Human soleus muscle protein synthesis following resistance exercise.

Skulle vara intressant att veta hur du bär dig åt för att få fram källor på allt. :thumbup:

edit... kan det vara detta :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15450115

Commando1980
2009-03-10, 16:01
Jag har ett litet urbildningsförslag, alla som refererar till studien om utebliven effekt av vadträning gör några enkla saker för att lära sig en del.
*Läs studien
*Leta upp en anatomisk bild av vaderna där de olika musklerna finns utsatta och jämför med studien.
*Testar protokollet som finns i studien

Alla som har gjort det kan sen anmäla sig i den här tråden så kan jag se om jag kan röra ihop något som kanske inverkar lite annorlunda på vaderna, både ur en anatomisk synvinkel men även ur en ren rörelseförmåga dvs efter ett genomfört pass.

det blir ofta så här när grub lägger ut en studie och oerfaret folk tror att det måste vara är en absolut sanning. givetvis är det inte grubs fel att folk (a) folk inte förstår studien , (b) inte kan utvärdera en studie (metod etc) , (c) placera den i rätt sammanhang (d) glömmer av vad 'praktisk' gymerfarnhet säger etc.

själv argumenterade jag med en nisse som påstår att 5 set vader i veckan är bortkastad tid.