handdator

Visa fullständig version : Är ni nojjiga inom träningen?


Steerlinho
2009-03-09, 21:34
Tjena :D

Den senaste tiden så har jag vart väldigt nojjig och speglat mig mycket eftersom jag tycker att min vänster arm ser mindre ut än högern, fast jag mätt dem och skillnaden var på någon milimeter, jag har tyckt att vänster axel är kortare än högern, har tyckt att jag arbetar mer med högern än vänstern i t.ex. smal bänkpress, kan knappt köra 9 reps utan att jag vill göra 8 eller 10.

Har ni några grejjer som ni stör er på eller tycker är jobbigt? undrar om man är ensam ^^

hasic
2009-03-09, 21:46
Troligen ingen annan som märker av skillnaderna, så lägg inte en massa onödig energi på det. Träna dem jämnt och ät mycket, och skillnaderna kommer efter ett tag att vara minimala.

Henke58
2009-03-09, 21:48
stör mig bara på att jag är så mager :O

ceejay
2009-03-09, 21:49
tycker det är jobbigt för att det känns som om toppformen ligger så långt borta....

Koka
2009-03-09, 21:51
tycker det är jobbigt att göra knäböj framför spegeln. Man blir liksom yr:)

the dutch lumberjack
2009-03-09, 22:02
Vid alla övningar där jag håller i ett räcke eller stång måste greppet vara symmetriskt, kan hålla på och jämföra en tid innan setet drar igång.

Samma med fötterna, typ fotställning i benpress, knäböj, måste alltid vara perfekt enligt mig.

IntenZe
2009-03-09, 22:03
Jag har bara ångest.

Onigiri
2009-03-09, 22:14
Äter jag inte gröten + äggen 09.00 och tränar 11.30 en ledig dag känns allt bortkastat. Man har sina rutiner.

enzodiac
2009-03-09, 22:22
jag tycker jag är tjock trots att jag är 1-2cm midjemått ifrån min bästa form i livet. Knasigt detta :/

Onigiri
2009-03-09, 22:26
jag tycker jag är tjock trots att jag är 1-2cm midjemått ifrån min bästa form i livet. Knasigt detta :/Desto mera man deffar desto fetare märker man att man blir, du är inte ensam... *rolleyes*

Ahlner
2009-03-09, 22:34
Jag är relativt nöjd (intalar jag mig)

Scratch89
2009-03-09, 22:42
Nope. Däremot vill jag alltid så mycket på så kort tid.

saab900
2009-03-09, 23:51
Jag känner lite bulknojja, jag har aldrig vägt så här mycket :em: (eller haft så mycket muskler eller varit så stark) fastän jag inte får tag på mer än två centimeter runt naveln.

Rahf
2009-03-10, 00:01
Jag har slutat bry mig på det sättet. Jag vet att det ser jävligt bra ut för att vara jag.

Rockhard
2009-03-10, 00:04
Likadana vikter på båda sidor skivstången, och vända åt samma håll. Det verkar iofs de flesta föredra. Blir irriterad när jag ser folk som blandar vikter. Eller ännu värre, typ en 15-kilokaka på ena sidan och sen en tia och en femma på andra, fifaan *gah!*

saab900
2009-03-10, 00:27
Likadana vikter på båda sidor skivstången, och vända åt samma håll. Det verkar iofs de flesta föredra. Blir irriterad när jag ser folk som blandar vikter. Eller ännu värre, typ en 15-kilokaka på ena sidan och sen en tia och en femma på andra, fifaan *gah!*

+1

Det går ju för f*n inte att blanda vikter *grr27*
Man känner obalanshypokondrin komma krypande direkt och misslyckas ofelbart. Enda undantaget är sittande vadpressen.

Onigiri
2009-03-10, 08:27
Så gör min lillebror, han blandar vikter ibland. Jag frågar varför - "Det blir ju lika många kilon ändå så det kvittar ju"

Det kvittar INTE. Man blandar INTE vikter. Det är en oskriven regel!

Pjotor
2009-03-10, 08:31
Har inga nojor alls. Jag har ju redan fortplantat mig.

Wille005
2009-03-10, 08:36
Nojor.. njaa men klart att man aldrig kan bli nöjd. Går alltid att bli större, hårdare och starkare.

Kischen
2009-03-10, 08:47
Jag är för rund i ansiktet för att jag ska vara nöjd:/

Onigiri
2009-03-10, 08:48
Jag är för rund i ansiktet för att jag ska vara nöjd:/Rund?! Du!? Sluta nu *cupid*

Pulsaxe
2009-03-10, 09:03
I princip allt som ovanstående sagt, inklusive att jag typ MÅSTE flexa om jag lyckas hamna utan tröja framför en spegel. Det är lix inte meningen, blir som ett tvångsbeteende. Fast posingen har ju blivit bättre på senaste så helt negativt tkr jag inte att det är :D

hoikka poika
2009-03-10, 09:49
Likadana vikter på båda sidor skivstången, och vända åt samma håll. Det verkar iofs de flesta föredra. Blir irriterad när jag ser folk som blandar vikter. Eller ännu värre, typ en 15-kilokaka på ena sidan och sen en tia och en femma på andra, fifaan *gah!*

Risken att man får en obalanserad stång finns om man har olika antal vikter på höger- resp. vänstersida. För att inte förskjuta masscentrum på stången åt något håll är det dessutom viktigt att vikterna sitter på symmetriskt dvs, lika vikter innerst, nästinnerst, ... , ytterst.

dojjan
2009-03-10, 11:56
Likadana vikter på båda sidor skivstången, och vända åt samma håll. Det verkar iofs de flesta föredra. Blir irriterad när jag ser folk som blandar vikter. Eller ännu värre, typ en 15-kilokaka på ena sidan och sen en tia och en femma på andra, fifaan *gah!*

Stör mig på samma och en liknande sak. När proffsen tränar vänder de alltid vikterna på fel håll! Ja, fel håll. Texten SKA ju vara utåt. Jag stör mig extremt mycket på det.

J.V
2009-03-10, 12:02
Tror inte jag har några "problem". Det skulle väl vara att jag inte kan träna bra till musik jag tycker är dålig, om nu det räknas hit.

Stör mig på samma och en liknande sak. När proffsen tränar vänder de alltid vikterna på fel håll! Ja, fel håll. Texten SKA ju vara utåt. Jag stör mig extremt mycket på det.På första ska texten vara vänd in, annars ut.

mjölk-dryck
2009-03-10, 12:03
Jag är också för jävla noga med att inte blanda vikter, hävstångseffekten borde ju komma till sin rätt, lite grand åtminstone :$

stemag
2009-03-10, 12:30
På mitt gym har dom både gula och gråa 15-kilosplattor.
Ibland hänger det kanske bara en av varje på stället och då känner jag mej alltid lite fånig när jag hänger på den gula och sen får gå till någon annan ställning för att hämta en till gul....:em:

saab900
2009-03-10, 12:34
Tror inte jag har några "problem". Det skulle väl vara att jag inte kan träna bra till musik jag tycker är dålig, om nu det räknas hit.

+1 Marklyft till James Blunt brukar inte gå så väldans bra.

På första ska texten vara vänd in, annars ut.

Jag har ofta hört att första skivan ska vara vänd inåt, men varför? Är det bara så?

På mitt gym har dom både gula och gråa 15-kilosplattor.
Ibland hänger det kanske bara en av varje på stället och då känner jag mej alltid lite fånig när jag hänger på den gula och sen får gå till någon annan ställning för att hämta en till gul....:em:

:thumbup:

J.V
2009-03-10, 13:08
Jag har ofta hört att första skivan ska vara vänd inåt, men varför? Är det bara så?Det bara är så. :/

Maximal exponering av tillverkaren.

TheGredde
2009-03-10, 13:19
Det bara är så. :/

Maximal exponering av tillverkaren.

Det blir väl också så att eftersom att tävlingsvikterna är av stål och helt plana på "baksidan" kan nästa vikt läggas väldigt tätt inpå och bilda en symmetri genom att det ser ut som att både viktindikering och märke finns på båda sidor. Men mest tror jag på att tillverkaren vill synas.

I övrigt är det väldigt viktigt med symmetri och ordning i träningslokalen. Jag gillar verkligen inte om det det blandas vikter, eller inte ställs tillbaka efter användande.

Fatcan
2009-03-10, 14:56
Har ni några grejjer som ni stör er på eller tycker är jobbigt? undrar om man är ensam ^^

Mina ena bröstmuskel är annourlunda formad än den andra :(. Hatar det.

mattilainen
2009-03-10, 15:08
Jag tycker som du fatcan, min vänstra bröstmuskel ser ledsen ut, stör mig.

Sen bryr jag mig inte speciellt mycket då jag vet att det bara är jag själv som tänker på det men störa sig kan man ändå göra.

villblienfyrkant
2009-03-10, 15:41
Stör mig som självaste :devil: på folk som kör bicepscurl med skivstång en fredag när man har bråttom och det finns bara 2 st på hela gymmet +att halva gymmet står i kö för dem. Det finns ju förfasikken hantlar och mindre skivstänger som är till för det. Tycker inte ni också det är störigt eller gör ni det kanske själva?

enstorochstark
2009-03-10, 16:00
Jag har en. Ganska dryg också. I dessa förkylningstider när är snorig och äcklig... Då är det en dum idé att knäböja med människor framför. Speciellt när man ligger på 2-3 RM max och man fnyser och stånkar och ger en fin tjej (som man f ö inte känner eller ens är bekant med) en riktig dusch.

Jag knäböjer numer mot väggen någon dm från snoken, men då undviker man åtminstonde pinsamma olyckor. ;)

DSBM
2009-03-10, 17:08
Jag stör mig på att jag har en "grop" på höger sida av min mage.. Rädd att jag aldrig kommer kunna få snygg mage. Just nu ser det inte så farligt ut, men inbillar mig att problemet kommer bli värre när jag får mer magmuskler/mindre kroppsfett.

Columbia
2009-03-10, 19:10
Jag har fått perspektiv och distans till träningen, så trots att jag inte är stor ser jag det inte som något problem utan tränar seriöst och ser till att äta okej så får resultaten komma. Mådde rätt dåligt när hela livet en period kretsade kring träningen.

Sen har jag ju komplex för annat relaterat till träningen, typ bristningar.

Sahlin
2009-03-10, 20:52
Att vikterna på skivstänger ska vara samma färg, t.ex de får inte vara en gul och en svart 15 kilos :p

Pepz
2009-03-10, 20:55
Stör mig på att jag är dålig på att pressa mig när jag inte har en toppendag

jeppe_
2009-03-10, 21:00
Jag har lite ångest då jag inte vet hur jag ska lägga upp min träning nu innan sommaren. Jag vill absolut bygga muskler men har samtidigt lite väl mycket överhudsfett så jag vill deffa och bygga samtidigt, det blir svårt! Eller? *gah!*

tumme
2009-03-10, 21:02
Stör mig på att jag är dålig på att pressa mig när jag inte har en toppendag

Har lite samma problem, fast jag tycker att det går skit hur det än går om dagen vart dålig, spelar ingen roll om man tog mer än man nånsin gjort, passet var värdelöst.

cryx
2009-03-10, 23:30
Kan bli nojjig om det känns som att jag har sovit eller ätit för lite. Är ganska ny inom träningen så är ganska osäker på sådant. Jag äter ju dock så jag storknar, men sömnen kan bli lite väl kass.

Fordon
2009-03-11, 05:54
På mitt gym har dom både gula och gråa 15-kilosplattor.
Ibland hänger det kanske bara en av varje på stället och då känner jag mej alltid lite fånig när jag hänger på den gula och sen får gå till någon annan ställning för att hämta en till gul....:em:

hahaha jag känner igen mig helt och hållet här *rolleyes*

stahlberg
2009-03-11, 12:36
Jag har diverse nojor i detta sammanhang, även om jag oftast övedriver mina reaktioner en smula.

T.ex vill jag att vikterna är lika stora och lika färgade på vardera sida av stången, samt att de radas åt rätt håll, dvs enligt styrkelyftsreglerna : första vikten med siffrorna inåt, alla övriga med siffrorna utåt.

Sedan har jag svårt att se när folk sätter på sig bältet åt fel håll, fastän det numera inte finns något "fel håll". Förr, när bältena inte var gjorda i ett stycke, måste "söljet" vara till vänster. På mitt första lyftbälte var det så. Efter detta har jag haft svårt för när folk sätter bältet åt andra hållet, även om det nu är fullt möjligt.

Alucard
2009-03-11, 12:40
Jag är jämt och nojjig över att jag inte ökar något volymmässigt.

Pompere
2009-03-11, 18:33
Nojjar för att överanstränga min axel fast jag aldrig har riktigt åkt på någon sorts axelskada.

Eddie Vedder
2009-03-11, 19:44
Klädseln.

Aldrig i mitt liv att jag skulle ge mig ut och löpa utan korrekt klädsel. Även på gymmet är jag mån om att klä mig på ett sätt som visar att jag är löpare. Dvs minimala löparshorts som visar det allra mesta när jag kör djupa knäböj eller marklyft med bred fotställning.:D

Floddan
2009-03-11, 20:03
Urin etc..

Jag måste alltid se till att vara ordenligt tömd både i tarm och blåsa innan jag kan träna. Direkt jag känner mig de minsta skit- eller pissnödig under passet måste jag åtgärda detta.

Biffmeister!
2009-03-11, 20:36
Att se sig själv i spegeln kan jag garantera dig att du inte är ensam om, jag gör det dagligen, det är störande men något jag inte kan motstå, haha..
Det kan vara positivt på så sätt att du blir nöjd över dig själv och ditt resultat att det motiverar dig till att köra på men det kan också bli till det motsatta vilket drabbat mig. Jag tycker jag växer på tok för segt för den tid jag lägger ner på träningen och nedräkningen till sommaren gör inte saken bättre..

Att ha samma färg på vikterna när man kör skivstång e.t.c är även något jag är nojjig med samt att texten på vikterna ska va "utåt" och synas på båda sidor - verkligen något som är skrattretande men som bara inte går att förändra! ;)

Masdonne
2009-03-11, 21:51
Vid alla övningar där jag håller i ett räcke eller stång måste greppet vara symmetriskt, kan hålla på och jämföra en tid innan setet drar igång.

Samma med fötterna, typ fotställning i benpress, knäböj, måste alltid vara perfekt enligt mig.

Haha, jag är exakt likadan! Finns det inga markeringar tar det en jävla tid att bli nöjd med greppet. ^^

Alexton
2009-03-11, 21:58
Jag har slutat bry mig på det sättet. Jag vet att det ser jävligt bra ut för att vara jag.

optimalt wtfbbq +1. Precis så känner jag också.

Demoneyes
2009-03-12, 08:47
Stör mig på att högra triceps inte alls är lika schhnnygg som vänstra.