handdator

Visa fullständig version : Angående diskobygge


Fjäderfrans
2009-03-09, 21:02
Jag kan inte riktigt släppa att jag missat att träna benen för några veckor sedan och nu på det senaste passet inte kunnat köra benspark då den maskinen var sönder.

Hur lång tid tar det att bli en disko?
Hur lång tid ska man ha struntat i att träna benen för att dem ska se ut som stickor och att överkroppen ligger långt före?

MVH,

G_lund
2009-03-09, 21:05
Ett pass, sen är det kört..

boris_jelzin
2009-03-09, 21:07
Jag kan inte riktigt släppa att jag missat att träna benen för några veckor sedan och nu på det senaste passet inte kunnat köra benspark då den maskinen var sönder.

Hur lång tid tar det att bli en disko?
Hur lång tid ska man ha struntat i att träna benen för att dem ska se ut som stickor och att överkroppen ligger långt före?

MVH,

2 pass är inget du ska gå runt å vara orolig för, men gör de inte till en vana då syns de i längden

mattilainen
2009-03-09, 21:09
Någraveckor är det lugnt, kör igång direkt bara

WHITEFOLKS
2009-03-09, 21:17
Finns ju något fler övningar för ben än benspark :D

Ahlner
2009-03-09, 21:19
Ett pass, sen är det kört..

japp, katabolismen frodas och all tillväxtstimuli omfördelas omedelbart till bröst. axlar och biceps :D

Skämt och sido, jag har inte tränat ben särskilt hårt de senaste två veckorna p.g.a. ett knätillstånd. Och Disco är jag inte. :)

CiCoro
2009-03-09, 21:21
Pumpen borta ur benen och samtidigt har du pumpat överkroppen mer än vanligt? Ingen disco än.!

DarkBoy
2009-03-09, 23:00
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?

WHITEFOLKS
2009-03-09, 23:07
Jag tror det skulle vara svårt och ganska dumt att försöka träna benen på ett sådant sätt. Om man nu skulle lyckas så skulle det nog kunna leda till konstig/balans fördelning av styrkan.

Mitt bästa tips är att bara träna benen vanligt tills de är så breda som du accepterar så får du leva med det sen och bara underhållsträna.

krellik
2009-03-09, 23:36
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?

Kör låga reps, låg volym och mycket vila så borde styrkan öka utan att du får enorma storleksökningar...

Bara en ide.

ARMSTARK
2009-03-10, 08:00
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?


Träna benen lika ofta men inte så hårt som resten av kroppen, då växer de inte så mycket men du sliper bli HELT disco.
Men annars har du kvartsböj, dvs. knäböj fast man går inte ner mer än 20-30cm. Då får Rectus Femoris, lårmuskeln som ligger i mitten och ger höjden på benet, jobba hårt.

Rocco74
2009-03-10, 10:32
Jag trodde att TS fråga var ett skämt, men tydligen inte =)

pellepedal
2009-03-10, 12:21
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?

Det här var nog ett av de mest vansinniga inlägg jag läst på riktigt länge...

ETt tips... Gå inte ut när det är kallt.. paketet krymper då...

DSBM
2009-03-10, 17:23
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?
Oh no he didn't! *slap*
DarkBoy är snart ett allmänt kännt begrepp för dåliga posts - "He did a DarkBoy"
Inget personligt hehe :D

Pepz
2009-03-10, 17:24
Finns ju något fler övningar för ben än benspark :D

Inte om man är disco :thumbup:

Biffmeister!
2009-03-10, 18:04
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?

Allvarligt talat - är du seriös med det första stycke du skrev?
"värsta stor äckliga låren" beror väl på vad du jämför med, har du en bra överkropp (bredaxlad e.t.c) ser jag inga konstigheter att även ha muskulösa lår, det ser mycket naturligare ut. Försök träna hela kroppen, ben är viktigare än vad man tror..
Ang "paketet" - kunde inte sagt det bättre än vad pellepedal gjorde ;)

hasic
2009-03-10, 19:04
lånar tråden är lite, jag tycker det är grym fult med värsta stora äckliga låren, dels för att man ändå inte kan träna vaderna till samma proportion och att man ser bredhöftad ut, och att "paketet" ser mindre ut.

Grymt fult är det att ha små kycklingben till en vältränad(?) överkropp. Att ha stora "äckliga lår", som du uttryckte det, är snyggt. Dina lår växer inte och blir gigantiska under en natt, det tar tid. Märker du att det ser oproportionellt ut mot överkroppen kan du ju underhållsträna dem, om så önskas, men att skita i att träna dem är redigt dumt.


Men det jag undra är om man kan träna låren (quadriceps, hamstings och även rumpan) så att dom växer på tjockleken men inte på bredden? Alltså skippa utsida lår och röv?

Herregud. Varför?

Jeebus
2009-03-10, 19:41
Lånar tråden lite...

finns det nått sätt att träna benen utan att träna röven (känns som min röv är enorm jämfört med benen)

jag menar dom flesta ben övningar tar också på röven.

kan bara komma på leg curl för hams och benspark för quads :S

pellepedal
2009-03-10, 19:44
Lånar tråden lite...

finns det nått sätt att träna benen utan att träna röven (känns som min röv är enorm jämfört med benen)

jag menar dom flesta ben övningar tar också på röven.

kan bara komma på leg curl för hams och benspark för quads :S

Böjröv är respekt. :thumbup:

DjiinZ
2009-03-10, 21:43
Lånar tråden lite...

finns det nått sätt att träna benen utan att träna röven (känns som min röv är enorm jämfört med benen)

jag menar dom flesta ben övningar tar också på röven.

kan bara komma på leg curl för hams och benspark för quads :S

Front squat? Den har ja gjort nu i ungefär 6 månader :P
Röven växer inte så jätte snabbt. Men ja är tvungen till att byta till knäböj xD

Jeebus
2009-03-10, 21:55
Front squat? Den har ja gjort nu i ungefär 6 månader :P
Röven växer inte så jätte snabbt. Men ja är tvungen till att byta till knäböj xD

Får börja köra det ist för vanliga då :thumbup:

tvungen att byta till knäböj? varför?

Rackham
2009-03-10, 22:03
Är den här tråden verkligen på riktigt? Missa vad, två benpass, och livrädd att bli disco??

Njae. Det är nog rätt lugnt.

ARMSTARK
2009-03-11, 06:58
Tråden vart stulen så nu innehåller den 2 knäppa frågor om benträning. Benträning är en så infekterad fråga så det kan inte diskuteras för många gånger. Sporten lockar många blåbär.;)
Dessutom hade jag värsta stora äckliga benen förut och så missade jag ett benpass och nu är överkroppen helt överdimensionerad till mina förkrumpta ben.:laugh:

DjiinZ
2009-03-14, 11:36
Får börja köra det ist för vanliga då :thumbup:

tvungen att byta till knäböj? varför?

Variera övningar ^^

Rockhard
2009-03-14, 13:26
Tråden vart stulen så nu innehåller den 2 knäppa frågor om benträning. Benträning är en så infekterad fråga så det kan inte diskuteras för många gånger. Sporten lockar många blåbär.;)
Dessutom hade jag värsta stora äckliga benen förut och så missade jag ett benpass och nu är överkroppen helt överdimensionerad till mina förkrumpta ben.:laugh:

ARMSTARK det låter ju lite smyg-disco ^^